Beste audikenners, mijn eerste post hier. Tot op heden een tevreden eigenaar van een audi a4 1.9 tdi uit 2004. Met inmiddels 329.000 op de teller waarvan 250.000 door mij zelf op de teller gezet. Enige grote reparatie (al bij 120 000) was koppeling en dubbel vliegwiel. Daarnaast alleen wat regulier onderhoud. De wagen verbruikt ook nu geen olie en ik hoef ondanks longlife schema tussendoor nooit olie bij te vullen. De auto rijdt ook nu nog als een zonnetje. Enige reparatie nodig aan motor ooit was draadboom verstuivers. Die heb ik na wat googlen zelf in uurtje gedaan. Maar inmiddels wil ik wat anders. Door deze ervaring dacht ik dat audi s behalve mooi ook de meest betrouwbare optie waren. Maar na even googlen, een ex audi volkswagen verkoper en mijn eigen vakgarage (ex seat scoda dealer) te hebben gesproken begrijp ik dat de tijden veranderd zijn. Ik overweeg de volgende auto te kopen: een A6 tfsi proline quattro uit 2011 met 150.000km . Autorapport op basis v kenteken zegt 299 pk 2995cc en motorcode CGW. Wat zijn mn kansen op een betrouwbare wagen.. zonder excessief olie verbruik , verkolende motoren kapotte distributie kettingen enz en bovenal.. gaat deze mij ook weer probleemloos meer dan 300.000 km laten rijden? Waar moet ik op letten?
.