Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: A5 zonder schraapveer-problemen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard A5 zonder schraapveer-problemen

    Hi allemaal,

    Ik heb een aantal jaren geleden een A4 avant gereden van 2011. Komend voorjaar wil ik een andere auto gaan kopen en de A5 staat op de shortlist. Waarom? Prachtige auto natuurlijk, zeker in de juiste uitvoering. En geloof het of niet, ook praktisch. Ik vind een sedan prachtig maar zon kofferbak is in de praktijk super lastig. Dus een 5e deur is veel beter.

    Nu mijn twijfel, de motor. Ik zoek een benzine motor en zou iets van een 1.8 TFSI 170 of 177 PK of een 2.0 TFSI willen. Nu lees ik veel over olieproblemen/schraapveren. Dat lijkt vooral in de serie tot 2013 te zitten maar hier en daar wordt tot 2016 aangegeven. Wie weet waar ik daarover betrouwbare informatie kan vinden?

    Idee is een auto met ca 100.000 km te kopen om er dan minimaal 5, mogelijk 10 jaar mee te rijden a 15.000 KM per jaar. Dat moet hij dan wel aankunnen.
    Laatst gewijzigd door smout; 22-11-21 om 19:30.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    Ik heb je topic verplaatst naar Aankoopadviezen, kijk hier zelf ook eens rond. Je vraag is al tientallen keren beantwoord.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    ok, ik zal zoeken, zoekfunctie bracht me er nog niet.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    Nog even zitten zoeken. Ik vind wel e.e.a. over de probleemjaren. Ik overweeg er een van 2016 of 2017 te kopen. 2017, nieuwe model, is beduidend duurder. Als de 2016 motoren goed zijn, zou ik eerder daar voor gaan. Maar daar ben ik dus wat onzeker over. Ik begreep dat de motorcode uitkomst kan bieden maar waar check je die dan?

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    Sticker in het onderhoud boekje geeft wel een motor code.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    Ok dank. En waar controleer je dan of die motor code van een probleem vrij type is?

  7. #7

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    Gaat over het algemeen wel goed met de 2016 cjeb cjee van de 1.8tfsi 170 en 177pk, cncd cnce van de 2.0tfsi 224 en 230pk motoren. De eerdere cjebs soms wat turbo en waterpomp gedoe, maar dat is in latere jaren volgens mij beter (vernieuwde onderdelen). Ik zou wel minimaal jaarlijks even olie wisselen. Eind 2016 kwam het nieuwe model hè, dat zijn andere motoren.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2021
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A5 zonder schraapveer-problemen

    super bedankt RazOr, precies wat ik nodig had!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •