Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Rs3

  1. #1

    Standaard Rs3

    Goedenavond!

    Al jaren de droom een audi te rijden; nu ik een nieuwe baan heb is het moment daar!
    (Die droom is een RS6 maar zo ver ben ik nog niet)

    Waar ik eerst al dolblij zou zijn met een a1 of a3, ga je kijken naar s3 'als het kan' maar inmiddels heb ik eigenlijk m'n zinnen gezet op een rs3.
    Hoewel een a5 wel een heel mooie bak is haha

    Ik ben bereid hier wat aan uit te geven en ik weet dat je best pech kan hebben en reparatie van 2k voor je kiezen kan krijgen zo niet 2x per jaar. Zo'n 500 per maand zal ik er wel aan kwijt zijn (klopt dat?) maar dat kan en wil ik eraan besteden. Een droom verwezenlijken kost nou eenmaal wat.
    Dat zijn best wat euro's al, vind ik, en wil me niet verkijken op de kosten.

    Zoals je leest; hier schrijft een nieuwkomer. Ik ben gewoon weg van het geluid en de looks - en iedereen moest ergens beginnen toch!

    Is bovenstaande een realist kosten plaatje?
    Zijn er tips m.b.t de verzekering?
    Tips m.b.t dealers?

    De auto wordt miin daily driver.
    Ik kijk nu naar auto's vanaf 2015 met < ton op de teller.

    Be kind en help me op weg

  2. #2

    Standaard re: RS3

    wat moet er in die 500 zitten... alleen onderhoud/reparatie. Dan red je t wel... alles... dan niet.

  3. #3

    Standaard re: RS3

    Wat gaaf dat je aan het kijken bent voor een RS3. Qua kosten kun je via deze website van de ANWB een inschatting maken op basis van het kenteken en/of type auto dat je wilt gaan rijden:

    https://www.anwb.nl/auto/autokosten

    Als ik kijk op basis van een RS3 uit 2015 die op Marktplaats te koop staat kom je al gauw op € 870,- per maand aan kosten bij een bezitsduur van 3 jaar en 10.000 kilometer per jaar. Maar daar zit dan ook afschrijving en dergelijke bij.

  4. #4

    Standaard re: RS3

    Bedankt voor je reactie! Wel jammer om te lezen.
    Ik dacht/hoopte ca 500 p/m verzekering/belasting/regulier onderhoud + ca 200 p/m benzine
    Daarnaast een potje voor de gekke onderhoudsrekeningen..

    Misschien heb ik nog geen goed beeld bij 'alles'. Wat voor posten mis ik?

  5. #5

    Standaard re: RS3

    Ook Nels bedankt voor de reactie! Inderdaad heel gaaf

    Ik ben gelijk gaan kijken op die link en kom met een auto die ik op het oog heb zelfs op 950 p/m.
    Jammer dat die afschrijving in de calculatie wordt meegenomen want dat is niet iets wat je maandelijks moet ophoesten dus dat scheelt.
    Maar het geeft wel een eerlijk beeld zo. Goeie tip.

    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...splay-facelift
    Laatst gewijzigd door CocoNL; 14-01-22 om 19:11.


  6. #6

    Standaard re: RS3

    Graag gedaan uiteraard! Afschrijving is inderdaad niet iets dat je elke maand betaalt, maar uiteindelijk ga je deze kosten toch (al dan niet indirect) moeten betalen als je de auto gaat verkopen/inruilen.

  7. #7

    Standaard Re: RS3

    dit soort auto's verzekeren is ook nog wel eens een dingetje... onderzoek dat tijdig want niet elke verzekeraar staat te springen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: RS3

    Ja goeie. en die kosten! Altijd een lease van werkgever gereden.. dat was top maar zonder schade vrije jaren zit ik tussen de 200 en 250 per maand voor een all risk verzekering.
    pff

  10. #9

    Standaard Re: Rs3

    Rechtstreeks bij Audi verzekeren. Goed en best betaalbaar. Je moet wel klasse 5 inbouwen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CocoNL Bekijk Berichten
    Ja goeie. en die kosten! Altijd een lease van werkgever gereden.. dat was top maar zonder schade vrije jaren zit ik tussen de 200 en 250 per maand voor een all risk verzekering.
    pff
    Schadevrije jaren uit de leaseperiode kunnen worden overgenomen, mits je niet te lang wacht met je eigen verzekering af te sluiten.
    Ik was destijds een maand of 3 te laat en miste daardoor 32 schadevrije jaren...

    Elke verzekeringsmaatschappij hanteert z'n eigen regels, maar vraag alvast bij al je vroegere leasebedrijven de verklaringen met schadevrije jaren op. Dat is voor hun geen onbekende handeling. Gewoon doen dus.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •