Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

  1. #1
    Jeroenvde89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Beste lezer,

    Ik ben al geruime tijd op zoek naar een perfecte sportieve Audi A3. Echter schiet de zoektocht niet echt op en zit ik een beetje in dubio.

    Als ik namelijk ál mijn wensen (zie onderaan) opgeef bij de gebruikelijke (auto)zoekmachines dan krijg ik elke keer maar een handvol hits (lees; minder dan 10). En als er dan al een potentiële kandidaat voorbij komt is deze of voorzien van te weinig opties ('kale' Attraction) of ik vind 'm dan gewoon niet mooi genoeg.

    Nu kan ik bijv. één van mijn harde eisen laten vallen en kiezen voor een wat ouder model (8P). Dan komen er een stuk meer auto's in aanmerking. Echter gaat mijn voorkeur toch echt uit naar een wat nieuwere auto. En daar zit het probleem dan juist. Er is dan onvoldoende (goed) aanbod. Ik kan natuurlijk proberen mijn budget te verhogen, maar ik wou eerst advies vragen.

    Adviesvraag:
    Kan iemand mij advies geven of het (o.a. qua motorisch/onderhoud en rijplezier) waard is om bijvoorbeeld voor een A3 uit 2008 met, ik noem maar wat, 110.000 KM op de teller te kiezen in plaats van een A3 uit 2013 (of nieuwer) met 125.000 KM op de teller. Dat zou het zoeken een stuk makkelijker maken. Echter moet ik dan wel afwijken van mijn bouwjaar-wens, en die heb ik vooral omdat ik het interieur van de 3e generatie A3's stukken strakker vind. Daarnaast speelt dan wellicht de motorische kant en het rijplezier mee.

    Bovenstaande is dus mijn dilemma op dit moment, maar je zou het ook als luxe-probleem kunnen zien



    Wensen A3 (NL of import):
    • Bouwjaar: 2013 of nieuwer
    • Kilometerstand: maximaal 140.000 km
    • Brandstof: Benzine
    • Transmissie: Handgeschakeld
    • Vermogen: minimaal 120 pk (1.4 TFSI of hoger)
    • Kleur: géén wit of rood
    • Deuren: 4/5-deurs
    • Uitvoering: Cruisecontrol is vereist. Daarnaast een sterke voorkeur voor: Ambiente/Ambition ((Pro Line (S)), of een Attraction met veel opties, S Line in- en/of exterieur is ook een pré.
    • Budget: max. +~ €13.000



    Goed om te weten: ik heb al in allebei de generaties gereden, maar veel te kort om een knoop door te hakken zeg maar. Graag jullie aankoopadvies
    Laatst gewijzigd door Jeroenvde89; 17-01-22 om 15:21.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Heb je ook in Duitsland gezocht.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    Jeroenvde89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Heb je ook in Duitsland gezocht.
    Uiteraard. Daar krijg ik wel meer 'hits', maar dan heb je wel kale prijzen zeg maar. Dan moet de hele import-mik-mak er nog bij. Ik heb een lokale dealer hier gevraagd wat mij dat extra gaat kosten en hij geeft aan tussen de 2000 en 3000 extra. Als ik hem moet geloven dus kan de bruto prijs in Duitsland dus maximaal 10000 a 11000 zijn en dan blijven er alsnog maar een aantal opties over.

    Hij raadde overigens DasImport sterk af.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Hier op het forum wordt diverse auto's geïmporteerd, of door hen zelf of door sjoeritzz.

    https://www.sjoeritzz.nl/.

    Vragen kost niets.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvde89 Bekijk Berichten
    ... een lokale dealer...

    Hij raadde overigens DasImport sterk af.
    Want?
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 19-01-22 om 11:14.


  6. #6
    Jeroenvde89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Want?
    Hij had een hele (telefonische) preek over het zogenaamde 'taxatierapport' dat dan benodigd is (?) en dat als je dan nadien iets krijgt met de auto dat je dan niet zo goed af bent qua dekking ofzo. Dat het allemaal heel goedkoop lijkt zo'n auto importeren middels DasImport, maar dat er dus nogal wat haken en ogen aan zaten. De exacte details van het gesprek kan ik mij zo 1, 2, 3 niet meer voor de geest halen. Was 2 weken geleden.

    Nou heb ik daar dus echt de ballen verstand van, maar ik snap wel dat ook dit hoort bij een verkooppraatje van die dealer zelf, om ervoor te zorgen dat hij 'mijn' auto mag importeren. Maar andere mensen zullen uiteraard andere ervaringen hebben
    Laatst gewijzigd door Jeroenvde89; 19-01-22 om 11:32.

  7. #7
    Jeroenvde89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Inmiddels een potentiële in Nederland gevonden, iets boven budget, maar ik ruil niks in, dus hoop op nog wat onderhandelingsruimte:

    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...-line-plus-nap

    Iemand bekend met deze verkoper?

    Erg mooie uitvoering met alles erop en eraan, en een hele lage KM-stand, haast te mooi om waar te zijn

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Ik heb toevallig 1x een auto gekocht bij deze garage, erg over te spreken.

    Het was weliswaar geen Audi, maar een Renault Clio uit 2017 voor mijn vrouw. De rest van de reviews die ik lees zijn ook overwegend positief. Daarnaast is het ook een BOVAG garage, dat geeft wellicht wat extra zekerheid.

    De A3 daar komt incl. NAP-pas, zegt niet altijd alles maar toch. Succes!
    Laatst gewijzigd door EricPP; 25-01-22 om 10:16.

  10. #9
    Jeroenvde89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricPP Bekijk Berichten
    Ik heb toevallig 1x een auto gekocht bij deze garage, erg over te spreken.

    Het was weliswaar geen Audi, maar een Renault Clio uit 2017 voor mijn vrouw. De rest van de reviews die ik lees zijn ook overwegend positief. Daarnaast is het ook een BOVAG garage, dat geeft wellicht wat extra zekerheid.

    De A3 daar komt incl. NAP-pas, zegt niet altijd alles maar toch. Succes!
    Bedankt Eric voor je bericht. Ik heb al even contact gehad met de eigenaar, en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Maar ik wil toch niet te snel een keuze maken, gaat immers niet om een kleine aankoop .

    Toevallig gisteren nog een hele vette A3 SB online gekomen, mooier kan bijna niet mijns inziens: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...vigatie-cruise

    Alleen is dit geen BOVAG-garage, heeft de auto geen NAP en is er nagenoeg niks te vinden over deze 'handelaar' .

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    61
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies: aankoop A3 8P 1.4/1.8 of A3 8V 1.4 (NL of import)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenvde89 Bekijk Berichten
    Bedankt Eric voor je bericht. Ik heb al even contact gehad met de eigenaar, en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Maar ik wil toch niet te snel een keuze maken, gaat immers niet om een kleine aankoop .

    Toevallig gisteren nog een hele vette A3 SB online gekomen, mooier kan bijna niet mijns inziens: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...vigatie-cruise

    Alleen is dit geen BOVAG-garage, heeft de auto geen NAP en is er nagenoeg niks te vinden over deze 'handelaar' .
    Dat zouden voor mij toch wel aandachtspuntjes zijn....zoals je al zegt, het is een klap geld dus goed kijken en controleren voor je beslist. In de tekst staat "onderhoudsbeurt en garantie mogelijk", garantie zit er dus niet standaard op. Hij heeft ook 70K meer gelopen.

    Naast de auto, "koop" je ook de Verkoper. Succes!
    Laatst gewijzigd door EricPP; 26-01-22 om 10:24.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •