Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: A3 CoD, handgeschakeld of automaat?

  1. #1
    Niickkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard A3 CoD, handgeschakeld of automaat?

    Hallo allemaal,

    Momenteel bezit ik een bmw 330e. Echter ben ik erachter gekomen dat een hybride niet mijn ding is, en het elektrisch rijden ook nauwelijks uit kan. Dit is voor mij reden om te kijken of ik hem goed kan inruilen, en dan wel op een Audi A3 limousine 1.4 tfsi of 1.5 tfsi(facelift)
    Nu twijfel ik heel erg of ik een handbak wil of de s-tronic. De s-tronic zal wat duurder zijn in onderhoud, maar is dit heel veel duurder of valt het best mee? En hoe schakelt de s-tronic? Voor de bmw heb ik een 2011 polo gti gehad met dsg bak, en deze was vooral met terugschakelen erg lui. Als ik afremde bleef hij heel lang in een hoge versnelling, vervolgens als ik gas gaf moest hij eerst een seconde nadenken voordat hij terugschakelde en dus vooruit ging. Dit wil ik niet weer, helemaal omdat de bmw direct terugschakelt bij bepaalde snelheden wat heel soepel gaat.

    Tot zover de versnellingsbak, is het verstandiger om de 1.4 of 1.5 te nemen? Ik wil graag een met cylinder on demand, beide hebben 150 pk, maar weet iemand wat de voor en nadelen van beide motoren zijn?
    De 1.0 valt voor mij af. Ik rij nu met 252 pk, als ik dan terugga naar 116 pk vind ik een te groot verschil. 150 pk is echter prima, omdat de A3 ook een stuk lichter is dan mijn huidige.

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Nick

  2. #2

    Standaard Re: A3 CoD, handgeschakeld of automaat?

    mij bevalt de s-tronic in de 1.4 cod echt prima. Schakelt soepel. Je kunt evt natuurlijk ook schakelgedrag door DSG-dokter/TVS engineering laten aanpassen. Dat is sowieso goed zodat t wegrijden in 2de versnelling (en daarmee de bovenmatige sliijtage van de koppeling) voorkomen wordt.

    Handbak is vast wel iets robuuster, maar ik zou nooit meer terugwillen.

  3. #3
    Niickkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    29
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 CoD, handgeschakeld of automaat?

    Bedankt voor je reactie. Ik zit inderdaad ook dat ik liever niet meer terug wil naar een handbak. Het is puur door de ervaring die ik met dsg heb dat ik twijfel. Daarom hoopte ik ook al een beetje dat de s-tronic qua schakel gedrag overeenkomsten heeft met de dct van bmw die ik momenteel heb.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •