Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Aankoopadvies A6 Allroad C7

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik ben aan het oriënteren voor een A6 Allroad C7. Ik wil het liefst een biturbo. Ik ben een beetje angstig voor onderhoud. Ik wil er een kopen voor maximaal 28. Dus dan zou ik al een facelift kunnen kopen. Maar ik zou er ook 1 kunnen halen van de eerste jaren en dan heb ik nog minstens 8000 apart voor onderhoud. Ik heb eerder een Allroad C6 facelift gehad en die 50.000 km gereden en nooit geen ongeregeldheden gehad, ik heb alleen de oliebeurten gedaan en nooit geen probleem gehad. Wat adviseren jullie me en wat zou ik ongeveer moeten rekenen aan onderhoud.. Dank!

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Is het een automaat?

  3. #3
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Volgens mij zijn dat allemaal automaten, zelfs in DLD. Biturbo, de diesel dus met de sterkste automaat. Bij de eerste generatie hoorde je wel eens wat over de turbo's. Nu je koopt in die prijsregionen hebben ze veel kilometers gemaakt. Alles staat of valt dan met het gedane onderhoud door de vorige eigenaren. Boekje moet helemaal kloppen dus. Anders kun je die 8K zelfs nodig hebben.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik rijd een A6 Allroad C7 TFSI. Ik zou het nog eens goed onder elkaar moeten zeggen maar onderhoudskosten liggen volgens mij rond de 8-10 cent per kilometer bij een dealer. Olie verversen is niet goedkoop en met het gewicht zal je ook geregeld geldnmoeten besteden aan de remmerij.

  5. #5

    Standaard

    8-10 cent per km zou prima te doen zijn voor mij, ik zou het rijden dan gewoon als hobby zien. Opzich gedaan onderhoud zal (meestal) wel goed zijn, het is meer wat er nog aan de beurt moet komen. Een allroad van 2 ton waar nog niks gedaan is aan de luchtvering, turbo's, ketting etc. is anders dan een allroad met 3.5 ton die nog meer afgeschreven is en waar al dat onderhoud recent gedaan is. Of zie ik dat verkeerd? En ik begrijp dat als je een auto koopt, je ook ongeluk kan hebben

    Ooh ja, nog een vraag voor de allroad bezitters: is dat kleine stuur uiteindelijk gaan wennen? Ik was er 1 gaan proefrijden en dacht echt wooow wat een klein stuur haha
    Laatst gewijzigd door tom; 14-03-22 om 13:36.


  6. #6
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Stuur went zeker. Is wat klein voor je gevoel bij de auto. Ligt prima in de hand en is ook niet te dik wat je bij hedendaagse auto's nog wel eens ziet.

  7. #7
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    ik rijd nu de derde Allroad, 4B - 4F - 4G
    Het onderhoud is niet anders dan de rest.
    Het enige dat gevoeliger is is het roetfiltersysteem bij korte ritjes en
    de techniek uit de 4G heeft de injectoren die kunnen sneuvelen.

    Verder bij mij al weer 4 jaar probleemloos buiten 1x per jaar naar doctor P. Hartog.

    Uiteraard kunnen dingen stuk gaan, de auto hangt echt vol met snufjes en moderne techniek
    maar dat is dan gewoon pech.
    Ik deed de facelift, dat is echt de betere versie in vele opzichten.
    Aankoopkeuring en betrouwbare partij waar je koopt met half jaartje garantie is wenselijk als je wat koudwatervrees hebt.

    En de mooiste optie blijft matrix led, dat zou ik hoog op mijn lijstje zetten
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  8. Ad
  9. #8
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AllroadC6 Bekijk Berichten
    8-10 cent per km zou prima te doen zijn voor mij, ik zou het rijden dan gewoon als hobby zien. Opzich gedaan onderhoud zal (meestal) wel goed zijn, het is meer wat er nog aan de beurt moet komen. Een allroad van 2 ton waar nog niks gedaan is aan de luchtvering, turbo's, ketting etc. is anders dan een allroad met 3.5 ton die nog meer afgeschreven is en waar al dat onderhoud recent gedaan is. Of zie ik dat verkeerd? En ik begrijp dat als je een auto koopt, je ook ongeluk kan hebben
    Hier spring ik effe op in Dat is dus in mijn geval ik heb een bitdi uit duitsland geimporteerd met 290k op de teller. Eerste 3 maanden wel kosten gehad grote beurt Alarm klasse 3 met Keyless protecter en 6 verstuivers maar dat was et ook. 3 keer naar zuid spanje inmiddels gereden probleemloos. Je moet de gok ook wagen je kan ook FL versie kopen voor meer dan 25k en dan met grote onderhoud zitten. Ik zou dan voor PFL gaan iets meer kilometers en waar alles al gedaan is. En je bent iets minder dan 20k kwijt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #9
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Wat was je voor 6 verstuivers kwijt ongeveer?
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #10
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Om en bij 2600€


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Mano27; 14-03-22 om 14:22.

  12. #11
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mano27 Bekijk Berichten
    Ongeveer 2400€ inc arbeid


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    375€ p/ verstuiver nieuw


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Hmmmmm, zijn toch pittige bedragen
    Altijd jammer


    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  14. #13
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ja dat is zo maar ik zeg altijd wil je audi rijden moet je er iets voor over hebben. some times you win some times you lose


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #14

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Eerste wat ik doe als ik die auto heb is het roetfilter eruit schrijven haha

    In welke opzichten is de facelift beter? Versnellingspook is anders, koplampen, voorbumper heel klein beetje anders en iets meer pk toch? Of zie ik iets over het hoofd..

    De situatie die je schetst met een half jaar garantie is uiteraard ideaal, alleen kom je dan bij garages die eerder ruim rond de 30 zitten, dan rond de 26. Dan kan je net zo goed die extra centen reserveren voor onderhoud.

    Wat betreft opties, zijn voor mij alleen deze een must: panorama, stoelverwarming, stoelen met geheugenfunctie, achteruitrijcamera.

  16. #15
    Mano27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik zou je niet aanraden om roetfilter eruit te halen. Vooral niet met de bouwjaar die je wilt
    Ga je problemen krijgen met APK emissie eisen. FL is de voorbumper en achterbumper mooier vind ik zelf en natuurlijk de matrix koplampen. Als je voor de Bitdi Competition gaat heb je 320 pk en mooie interieur meestal met geruite rs seats.
    Ik zelf heb PFL 2013 S line met Valcona Leder
    Vol opties op B&O en HUD na


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  17. #16

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik heb een prachtige PFL 3.0 tfsi, 350.000 gelopen, zit een nieuw gereviseerde motor in. Auto zit helemaal vol met opties, veel onnodig. Night Vision, soft close, etcetera. En een heleboel handige opties, dodehoekdetectie, 360 camera met automatisch parkeren, adaptive cruise control etc.
    - Zitten 20 inch velgen op, maar als ik ermee naar het buitenland ga, waar ik veel offroad paden pak, zet ik er 17 inch op. Die 20 inch banden maken ook veel geluid, ziet er wel stoer uit.
    - Snelheid veranderen met cruise control is irritant, gaat op hogere snelheid met stappen van 10 km per uur, moet hem dus handmatig op 107 zetten
    - Waar houden jullie je linker arm tijdens het rijden? Ik legde hem in me andere allroads hem altijd bij het raampje, maar hier zit dat totaal niet lekker.
    -Ik heb van die schermpjes achterin zitten, geen hdmi. Enig idee hoe ik me telefoon er op aangesloten krijg?
    - Er zit audi connect op, dus ik dacht ik doe een datasimkaart erin zodat ik google earth kan gebruiken. Hoef ik niet me mobiel iedere keer te gebruiken voor Google maps. Maar blijkbaar moet je een abonnement nemen voor audi connect en daarvoor moet je weer eerst je auto registreren door naar de dealer te gaan. Iemand enig idee hoe ik toch up to date (online) navigeer of enige manier om het vrij te 'hacken' ofzo. Is toch wel handig dat je de navi op de heads up display kan zien.



    Zitten me vragen hier goed, of kan ik beter ergens anders een topic openen? Bedankt alvast.

  18. #17
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik heb geen verstand van de multimedia-systemen in de C7. Op zich staat je vraag hier ook niet helemaal verkeerd. Niet meteen een aankoopoverweging denk ik, dus het zou onder 'techniek in 'Car Entertainment' kunnen. Mijn arm leg ik ook bij het raampje, voor wat het waard is.. Wat vind je fijn?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #18
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ik zou in een C7 Apple Carplay of Android auto in laten bouwen. MMI is niet snel en je betaalt voor de updates die vaak ook niet zo actueel zijn. Ala het acherm er maar in zit zou ik zeggen.

    Cc is niet ideaal maar ik geef een rikje naar boven en druk de cc dan vast op de snelheid die ik wil. Dus 104 km/u is vanaf 100 km/u 1 tik omhoog en vastzetten zodra de teller op 104 staat. Iets omslachtig maar het werkt prima.

    Google Earth ga sowieso niet werken met een abonnement op een C7 PFL. Audi is gestopt met die ondersteuning.

  20. #19

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    Ja, het enige is dat ik met Android dan niet de meldingen op mijn HUD zie. Als ik online kan navigeren is het voor mij al genoeg, dus dat die omleidingen enzo geeft, maar volgens mij kost audi connect niet weinig.

    Wat kost Android auto inbouwen ongeveer?

  21. #20

    Standaard Re: Aankoopadvies A6 Allroad C7

    ik heb er nu 6.000 probleemloze kilometers opzitten. Na aanschaf bleek de airco het niet te doen en er een koelvloeistoflekkage te zijn. Nadat deze opgelost zijn, gelukkig nog geen defecten. Ben benieuwd hoeveel cent ik kwijt ga zijn bij de volgende apk, alles rond de 10 cent per km zou ik prima vinden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •