Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

  1. #1

    Standaard Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Goedemiddag allen,

    Nadat ik vorig jaar met succes een A1 voor m'n vriendin heb geïmporteerd uit Duitsland, wil ik nu graag een S5 coupe voor mijzelf importeren.
    Graag zou ik hier wat advies willen vragen over het invoeren van een Audi S5 coupe uit Duitsland.

    Wat mij opvalt, is dat op mobile.de veel Amerikaanse/Canadese auto's met een schade verleden staan.
    Ik ben daar achter gekomen door het chassisnummer op te vragen en deze te google.

    Auto 1: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=326077469
    Link naar schade foto's: https://en.bidfax.info/audi/s5/75865...3fa048354.html

    Auto 2: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=341539192
    Link naar schade foto's: https://en.bidfax.info/audi/s5/50505...2ea056122.html

    Auto 3: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...m&id=340773997
    Link naar schade foto's: https://plc.ua/en/auctions/lot/audi-...-ia-11366499/#
    Van deze auto is de gehele onderhoudshistorie aanwezig, de km-stand klopt.

    Ik heb een aantal van de foto's toegevoegd in de bijlagen.

    Het gaat mij voornamelijk om auto 3 gezien de km-stand en onderhoudshistorie, echter ben ik geen schade-expert en kan ik niet inschatten of dit een ernstige schade is geweest of niet.
    Mijn vraag is dus eigenlijk, zou ik auto 3 kunnen kopen i.c.m. een aankoopkeuring bij de DEKRA (en hij wordt goedgekeurd), of moet ik hier met een grote boog omheen lopen?

    Alvast bedankt en een fijn weekend!

    Gr.
    Dennis
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Denniskn; 02-04-22 om 17:49.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    De schade is niet bijzonder en kan iedereen overkomen maar hij houd wel de naam schade, dus als je hem weer kwijt wilt kan dat een ding worden. Verder lijkt het mij een uit duitsland geïmporteerde wagen naar de usa en nu weer terug.

    Wagen 2 heeft zelfs een andere teller gekregen van mph naar kph.
    Wel mooi gevonden allemaal maar ik zou eerst kijken naar de duitse versie's, vast ook een mooie te vinden in die prijsklasse.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    De schade is niet bijzonder en kan iedereen overkomen maar hij houd wel de naam schade, dus als je hem weer kwijt wilt kan dat een ding worden. Verder lijkt het mij een uit duitsland geïmporteerde wagen naar de usa en nu weer terug.

    Wagen 2 heeft zelfs een andere teller gekregen van mph naar kph.
    Wel mooi gevonden allemaal maar ik zou eerst kijken naar de duitse versie's, vast ook een mooie te vinden in die prijsklasse.
    Bedankt voor je bericht.
    Bedoel je dat de schade van auto 3 niet zo bijzonder is?

    Ja je zou zeggen dat je wel een mooie Duitse S5 kan vinden voor 30k, met een schappelijke km-stand. Maar dat valt vies tegen helaas.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Denniskn Bekijk Berichten
    Bedankt voor je bericht.
    Bedoel je dat de schade van auto 3 niet zo bijzonder is?

    Ja je zou zeggen dat je wel een mooie Duitse S5 kan vinden voor 30k, met een schappelijke km-stand. Maar dat valt vies tegen helaas.
    Ja dat bedoelde ik inderdaad, zo'n hoekje is al snel kapot als je wat raakt, zolang wielen nog recht staan allemaal niet heel ingewikkeld en veel auto's hebben dat gehad, al dan niet voor of achter. Jij hebt dan het voordeel dat je er een foto van hebt.

    De km stand van een duitse zal wat hoger liggen inderdaad, mede omdat deze uit de usa meer op een schip gestaan heeft dan op de weg plus tijdje schade maken. Maar rijden is goed voor een wagen, het dubbele op de teller is nog geen probleem toch?

    ik zou zeggen dat 12k per jaar normaal is dus 2014 rond de ton, 2016 rond de 80k.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 02-04-22 om 14:23.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja dat bedoelde ik inderdaad, zo'n hoekje is al snel kapot als je wat raakt, zolang wielen nog recht staan allemaal niet heel ingewikkeld en veel auto's hebben dat gehad, al dan niet voor of achter. Jij hebt dan het voordeel dat je er een foto van hebt.

    De km stand van een duitse zal wat hoger liggen inderdaad, mede omdat deze uit de usa meer op een schip gestaan heeft dan op de weg plus tijdje schade maken. Maar rijden is goed voor een wagen, het dubbele op de teller is nog geen probleem toch?

    ik zou zeggen dat 12k per jaar normaal is dus 2014 rond de ton, 2016 rond de 80k.
    Nee dat is zeker waar, 60 tot 80k i.c.m. het juiste onderhoud zou perfect zijn. Ga er zo zelf ook 10 tot 15k per jaar mee rijden. Kan ze op het moment alleen niet vinden op mobile.de. Het is allemaal 120k+ of import uit Amerika.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Geduld is een schone zaak, kilometers is niet het belangrijkste, staat van onderhoud wel dus als alles verder goed is zou ik geen moeite hebben met 120k en geeft mij alleen aanleiding om er wat vanaf te krijgen.
    Ik heb dan wel een youngtimer maar ook een gevoelig V8 blokje maar toch met 200k op de klok gekocht. Verder is ie als nieuw namelijk.
    Rijd ook een 12k per jaar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Standaard Re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Nooit een US auto kopen die niet al op NL kenteken staat in het buitenland, niet omdat het niet prima gemaakt kan zijn maar vooral omdat die geen EU type goedkeuring hebben en je dan een mega bedrag aan BPM mag aftikken. Helaas pakt de RDW / Belastingdienst dan een rekenmodel waarbij er een Co2 uitstoot uitkomt die zo enorm ongunstig is dat je zelfs bij een auto van 8 jaar oud nog 10k aan BPM mag aftikken. Helaas is er geen andere manier, super krom maar zo werkt het NL systeem waarbij de BPM wordt berekend op basis van Co2 en daar de Co2 dus heel erg hoog wordt bepaald mag je "bloeden" financieel.

    Verder is het spotten van een US auto niet heel moeilijk er de temp meter heeft de C van Cold en de H van Hot en de tankmeter de F van Full en de E van Empty dus ook al is het mijlen deel gewijzigd als je goed kijkt zie je het daaraan. Dan nog volgens mijn heeft iedere US auto standaard de uitschakelbare bijrijders airbag (te zien aan de gevarenlichtschakelaar) en is dat in de EU minder vaak aanwezig (was bij ons een optie). Daarnaast heeft een US auto af fabriek nooit elektrisch inklapbare spiegels was daar simpelweg niet verkrijgbaar, de veiligheidsstickers op de zonnekleppen, in sommige staten hebben ze wel xenon maar geen koplampsproeiers maar bij voorschade worden koplampen en bumperhoes vaak voor een EU versie gewisseld, verder heeft een US versie op het rechter portier een unlock knop voor de centrale vergrendeling (heeft een EU auto niet), op de achterbank zijn de ISOFIX punten aangeduid dat heeft een EU auto niet. Verder heeft een US auto een ander airbag systeem waarbij deze knie airbags hebben bij zowel de bestuurder als de passagier en wanneer ze een klap maken waarbij niemand op de bijrijdersstoel heeft gezeten dan blijft de dashboard airbag op z'n plek (gaat niet af) bij ons in de EU laat Audi standaard alles afgaan zodat de auto's in de EU in ieder geval sneller total loss zijn (verkopen ze sneller weer een nieuwe ;-) ) Verder heb je nog de radio en de navigatie unit die anders zijn en moeten worden om geprogrammeerd naar de EU standaarden, heeft een US auto geen start/stop systeem en verder hebben de US auto's vaak wel een achteruitrijcamera maar (volgens mij nooit) geen PDC voor missen ook de knop voor de PDC voor.

    Ik zie dat dit blijkbaar een auto uit Canada is daarbij geldt slechts een deel van dingen zo kennen ze daar wel KM per uur en geen Miles en zie ik bij deze specifieke S5 wel PDC voor aanwezig maar dat kan ook achteraf aangebracht zijn :-)

    Als een US auto al in NL is en op kenteken staat hoeft er niks aan de hand te zijn er zijn er ook naar NL gekomen als verhuisgoed maar goed controleren of laten controleren op schade verleden is bij een US auto nog wel belangrijker dan bij een EU auto.

    Auto's die in Duitsland worden aangeboden als "Im Kundenauftrag" moet je niet kopen want dat is de manier van de verkoper om onder zijn verplichte aansprakelijkheid uit te komen, daar is voldoende over bekend Google er maar eens op. "Autoverkauf Im Kundenauftrag Betrug" dan krijg je filmpjes en artikelen te over hoe mensen daarmee geflest zijn.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 04-04-22 om 09:55.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.107
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    @JINXED

    Die 3e lijkt een canadese wagen, is dat daar ook mee?

    Ik zou ook liever een volle duitse zoeken ipv usa, altijd allemaal net wat anders.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Standaard Re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Nooit een US auto kopen die niet al op NL kenteken staat in het buitenland, niet omdat het niet prima gemaakt kan zijn maar vooral omdat die geen EU type goedkeuring hebben en je dan een mega bedrag aan BPM mag aftikken. Helaas pakt de RDW / Belastingdienst dan een rekenmodel waarbij er een Co2 uitstoot uitkomt die zo enorm ongunstig is dat je zelfs bij een auto van 8 jaar oud nog 10k aan BPM mag aftikken. Helaas is er geen andere manier, super krom maar zo werkt het NL systeem waarbij de BPM wordt berekend op basis van Co2 en daar de Co2 dus heel erg hoog wordt bepaald mag je "bloeden" financieel.

    Verder is het spotten van een US auto niet heel moeilijk er de temp meter heeft de C van Cold en de H van Hot en de tankmeter de F van Full en de E van Empty dus ook al is het mijlen deel gewijzigd als je goed kijkt zie je het daaraan. Dan nog volgens mijn heeft iedere US auto standaard de uitschakelbare bijrijders airbag (te zien aan de gevarenlichtschakelaar) en is dat in de EU minder vaak aanwezig (was bij ons een optie). Daarnaast heeft een US auto af fabriek nooit elektrisch inklapbare spiegels was daar simpelweg niet verkrijgbaar, de veiligheidsstickers op de zonnekleppen, in sommige staten hebben ze wel xenon maar geen koplampsproeiers maar bij voorschade worden koplampen en bumperhoes vaak voor een EU versie gewisseld, verder heeft een US versie op het rechter portier een unlock knop voor de centrale vergrendeling (heeft een EU auto niet), op de achterbank zijn de ISOFIX punten aangeduid dat heeft een EU auto niet. Verder heeft een US auto een ander airbag systeem waarbij deze knie airbags hebben bij zowel de bestuurder als de passagier en wanneer ze een klap maken waarbij niemand op de bijrijdersstoel heeft gezeten dan blijft de dashboard airbag op z'n plek (gaat niet af) bij ons in de EU laat Audi standaard alles afgaan zodat de auto's in de EU in ieder geval sneller total loss zijn (verkopen ze sneller weer een nieuwe ;-) ) Verder heb je nog de radio en de navigatie unit die anders zijn en moeten worden om geprogrammeerd naar de EU standaarden, heeft een US auto geen start/stop systeem en verder hebben de US auto's vaak wel een achteruitrijcamera maar (volgens mij nooit) geen PDC voor missen ook de knop voor de PDC voor.

    Ik zie dat dit blijkbaar een auto uit Canada is daarbij geldt slechts een deel van dingen zo kennen ze daar wel KM per uur en geen Miles en zie ik bij deze specifieke S5 wel PDC voor aanwezig maar dat kan ook achteraf aangebracht zijn :-)

    Als een US auto al in NL is en op kenteken staat hoeft er niks aan de hand te zijn er zijn er ook naar NL gekomen als verhuisgoed maar goed controleren of laten controleren op schade verleden is bij een US auto nog wel belangrijker dan bij een EU auto.

    Auto's die in Duitsland worden aangeboden als "Im Kundenauftrag" moet je niet kopen want dat is de manier van de verkoper om onder zijn verplichte aansprakelijkheid uit te komen, daar is voldoende over bekend Google er maar eens op. "Autoverkauf Im Kundenauftrag Betrug" dan krijg je filmpjes en artikelen te over hoe mensen daarmee geflest zijn.
    Hartelijk dank voor deze info!
    Ik was van plan om van de week bij een S5 te gaan kijken waarvan de eigenaar zegt dat het een Duitse auto is, maar ik zie aan de temp/tankmeter dat het niet zo is.

    Het BPM verhaal heb ik gisteren ook gehoord van degene die mijn auto gaat invoeren.
    Ik ga rustig opzoek naar een Duits exemplaar.
    Bedankt voor de tips allemaal!

  11. #10

    Standaard Re: Audi S5 coupe (2014-2016) importeren uit Duitsland, advies gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    @JINXED

    Die 3e lijkt een canadese wagen, is dat daar ook mee?

    Ik zou ook liever een volle duitse zoeken ipv usa, altijd allemaal net wat anders.
    Ja voor het grootste gedeelte wel op wat kleine details na maar doet er ook niet enorm toe want meest belangrijk is het hebben van een europese typegoedkeuring hetgeen maakt dat je de EU Co2 uitstoot mag hanteren en niet die "bezopen" natte vinger benadering van de RDW waardoor je een mega Co2 BPM bedrag krijgt.

    Om nog wat details te delen de meeste in de states en Canada hebben een kompas in de binnenspiegel (rode letters rechts bovenin) en een sticker in de linker instap (bestuurder) bij de haak van het deurslot (met het VIN-nummer) omdat Canada een wat bijzondere historie heeft heb je daar Frans en Engels sprekende delen en of dat dit ook betekend dat er misschien delen zijn in Canada die met kilometers werken en delen die Miles gebruiken dat durf ik even niet te zeggen. Net als het Celcius en Fahrenheit verhaal.


    Hier staat het hele verhaal aangaande de Co2 en de scandinavische rekenmethode die de RDW gebruikt. Imho gewoon een enorm slecht verhaal want ik geloof niet dat een exact dezelfde motor in de US nu opeens veel meer zou uitstoten zeker niet omdat wij hier kwalitatief veel betere brandstoffen hebben met een hoger octaan gehalte wat zou moeten maken dat er meer calorische waarde in zou zitten en je er dus minder van verbruikt. Any how het is dus een probleem en bij de import van auto's zonder Europese typegoedkeuring ga je enorm voor gaas.

    https://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,5783807
    Laatst gewijzigd door JINXED; 04-04-22 om 14:06.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •