Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Uitgaven Audi A7

  1. #1
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Uitgaven Audi A7

    Beste Audi liefhebbers,

    Ik ben op dit moment opzoek naar een Audi A6 of Audi A7.( Meer voor een A7) (Bj rond 2012)
    Nou heb ik gerekend wat ik kwijt ben aan All risk verzekering, belasting en brandstof per maand.
    Alleen wilde ik graag aan de A7 eigenaren vragen, wat hun standaard onderhoudskosten zijn per jaar.
    Ik had een schatting gemaakt van 2000 euro per jaar. Is dit een logische schatting.
    Laatst gewijzigd door OmegaMachine; 11-04-22 om 23:54.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Dt is best wel een flink bedrag eerlijk gezegd. Als je een leuke A7 vindt die de juiste onderhoud heeft gehad, dan zal je op verbruiksonderdelen weinig te doen hebben. Ik heb laatst een A7 uit 2012 gehaald, waarvan al heel veel is onderhouden (bak revisie, riemen vervangen, etc). Ik ga wel de remschijven en blokken rondom doen en nieuw rubber eronder. Ik ben 400 euro aan onderdelen kwijt voor de remmerij (ATE schijven + ATE keramische blokken). Banden moet ik nog kijken. Maar dit zijn kosten die je in het begin maakt en daarna vrij bent. Wil je 2.000 euro rekenen als "alvast sparen voor iets", dan zit je wel goed. Een bak revisie kost bijv. rond de 4000. Moet je de ketting en geleiders vervangen, dan ben je rond de 3000 kwijt, etc.
    Audi A4 B8 2008 3.0 TDI Quattro 176KW

  3. #3
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankov Bekijk Berichten
    Dt is best wel een flink bedrag eerlijk gezegd. Als je een leuke A7 vindt die de juiste onderhoud heeft gehad, dan zal je op verbruiksonderdelen weinig te doen hebben. Ik heb laatst een A7 uit 2012 gehaald, waarvan al heel veel is onderhouden (bak revisie, riemen vervangen, etc). Ik ga wel de remschijven en blokken rondom doen en nieuw rubber eronder. Ik ben 400 euro aan onderdelen kwijt voor de remmerij (ATE schijven + ATE keramische blokken). Banden moet ik nog kijken. Maar dit zijn kosten die je in het begin maakt en daarna vrij bent. Wil je 2.000 euro rekenen als "alvast sparen voor iets", dan zit je wel goed. Een bak revisie kost bijv. rond de 4000. Moet je de ketting en geleiders vervangen, dan ben je rond de 3000 kwijt, etc.
    Moet een bak revisie jaarlijkse? en ketting en geleiders ook toch niet?
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Nee, zeker niet. In principe zijn beide onderhoudsvrij, maar het komt gewoon voor dat er een en ander vervangen/gereviseerd moet worden. Hier zijn de kosten wel flink voor, zoals genoemd. Voor hetzelfde geld gebeurt er niks en heb je de kosten ook niet.

  5. #5
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankov Bekijk Berichten
    Nee, zeker niet. In principe zijn beide onderhoudsvrij, maar het komt gewoon voor dat er een en ander vervangen/gereviseerd moet worden. Hier zijn de kosten wel flink voor, zoals genoemd. Voor hetzelfde geld gebeurt er niks en heb je de kosten ook niet.
    Mijn idee was dat ik per jaar 2000 euro spaar voor de onderhoud. Van die 2000 euro per jaar wilde ik apk, grote beurt en kleine beurt betalen. De rest die over blijft wilde ik als buffer gebruiken voor de onderhoud die je hierboven heb genoemd. Vind je dat een goede idee?
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OmegaMachine Bekijk Berichten
    Mijn idee was dat ik per jaar 2000 euro spaar voor de onderhoud. Van die 2000 euro per jaar wilde ik apk, grote beurt en kleine beurt betalen. De rest die over blijft wilde ik als buffer gebruiken voor de onderhoud die je hierboven heb genoemd. Vind je dat een goede idee?
    Dat is zeker een goed idee. Kleine en grote beurt heb je overigens ook niet elk jaar nodig he, afhankelijk van de gereden kilometers. De A7 is in elk geval een top auto! Ik heb hem in de 3 liter diesel variant met 245pk.

  7. #7
    OmegaMachine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitgaven Audi A7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankov Bekijk Berichten
    Dat is zeker een goed idee. Kleine en grote beurt heb je overigens ook niet elk jaar nodig he, afhankelijk van de gereden kilometers. De A7 is in elk geval een top auto! Ik heb hem in de 3 liter diesel variant met 245pk.
    Dat is wel fijne dat niet elke keer een beurt nodig is. Ik ben zelf opzoek naar een A7 of een A6. Motorische gezien de zelfde auto. Voor mij maakt diesel of benzine niet zoveel uit. Want ik wil het als mijn 2de auto hebben.
    Audi A5 2.0 TFSI (5F) 2018

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •