Hallo Audi liefhebbers,

Dit is mijn eerste post en ben mijzelf een beetje aan het oriënteren op deze forum. sorry als deze post in de verkeerde sectie staat.

Momenteel heb ik een Audi a6 limousine met een 2.4 liter blok (177pk en 230nm koppel). Echter merkte ik dat deze auto een beetje moeite heeft met het trekken van een caravan van 1600kg. Gaat vaak hoog de toeren in als ik bijvoorbeeld een auto wil inhalen. Hierdoor heb ik een nare gedachten als ik de bergen in ga met de caravan en vraag ik mij soms af of deze auto dat gaat halen.

Hierdoor ben ik opzoek gegaan naar een andere auto en vielen mijn ogen op de Audi A6 Allroad 3.0 tfsi Echter is er niet heel veel informatie te vinden over deze auto/ motor (of ik kan niet zoeken :P).
Tijdens mijn zoektocht kwam ik veel van deze auto's ( in mijn prijs klasse) met na mijn idee best hoge kilometerstanden ongeveer rond 270k km.
Hierdoor zijn er een paar vragen naar boven gekomen en vroeg ik mij af of er iemand is op deze forums die wat af weet van deze auto's

1. is 270k km aan het einde van de auto zijn levensduur of kan er nog wel wat bij.

2. Zijn deze motoren onderhoud gevoelig.

3. Zijn deze auto's een beetje betrouwbaar en niet al te onderhoud gevoelig.

Alvast hartstikke bedankt voor de antwoorden die jullie op mijn vragen hebben
mvg
Thomas