Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Aankoopadvies S4 B7

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies S4 B7

    Dag forummers,

    Ik heb een audi s4 b7 sedan op het oog (193dkm).
    Op het moment heb ik een A3 2.0tfsi, maar ik wil graag wat groter en sneller.

    Wat zijn de dingen waarmee ik rekening moet houden?

    Hoeveel meer in onderhoud gaat deze auto mij kosten tegenover de 2.0tfsi

    En tot welke km stand raden jullie aan om deze auto te kopen?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies S4 B7

    De km stand is niet het belangrijkste maar rond deze stand komt wel de distributie kettingen en spanners aan de beurt, incl nokkenas verstellers en zelf doen kost dat een 3000,- minimaal, ergens anders x2 of het veelvuldige er van. Dus zaak is wel te weten of dit al gedaan is. Te horen aan een ratel bij starten.

    Verder hebben deze wagens last van:

    Flex delen van de uitlaat voor de kat 2x
    Lekkende olie filterhuis seals
    Valley pan seal en olie terugloop valves
    Spruitstuk flap die geluid kan maken
    Olie verbruik.
    Dat is wat de bbk motor zo'n beetje heeft, buiten de gewone dingen die een B7 kan hebben, tiptronic automaat is wat duurder in aanschaf dan een handbak. Ik zou als ik zelf niets kan aan een auto er niet aan beginnen eerlijk gezegd en houd na aanschaf wel een potje voor hem open.
    Lees hem ook uit met vcds, kijk of er rare dingen/storingen in staan.

    Neem mijn topic ook even door, geeft een goed idee van. Elke b6/b7 S4 krijgt vroeg of laat dezelfde dingen, @Diepenmaat kan daar ook wel een stukje over meepraten.

    https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1888203
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Aankoopadvies S4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    .
    Bedankt voor de uitgebreide reactie!

    Klinkt als een prijzige hobby tenopzichte van de a3 2.0tfsi, ik heb wel enige auto kennis maar ben geen automonteur dus bij genoemde reparatie punten zal het dan wel prijzig worden. Is dit vanwege de arbeidskosten of ligt dit voornamelijk aan dure onderdelen?

    Verder als alles vervangen is en in orde zou zijn, zijn er dan kwaaltjes die terug komen of na reparatie opgelost?

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door AudiA4S4RS4; 08-05-22 om 20:42.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies S4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA4S4RS4 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de uitgebreide reactie!

    Klinkt als een prijzige hobby tenopzichte van de a3 2.0tfsi, ik heb wel enige auto kennis maar ben geen automonteur dus bij genoemde reparatie punten zal het dan wel prijzig worden. Is dit vanwege de arbeidskosten of ligt dit voornamelijk aan dure onderdelen?
    Met name uren, de distributie kettingen en spanners zitten aan de versnellingsbak kant waardoor de motor er uit moet dus dagje werk er uit en dagje er in dan nog de spullen, nokkenas verstellers nieuw 750,- ps (2x) kettingen (4x) spanners (4x) geleiders (6x) dus totaal zomaar 3000,- aan spullen als je het goed wilt doen en dan heb ik het nog niet over delen die je gaat doen omdat de motor er toch uit is, bij een schakelbak bijv de koppeling, maar ook wat seals en pakkingen als dat nog nooit gedaan is.
    Verder als alles vervangen is en in orde zou zijn, zijn er dan kwaaltjes die terug komen of na reparatie opgelost?

    Alvast bedankt.
    Als de distributie al gedaan is kan je de mazzel hebben dat het goed gedaan is en dan voorlopig niet nodig is, meeste dingen die vervangen zijn blijven wel even goed, je moet je alleen afvragen waarom iemand hem weg doet natuurlijk, dat kan zijn omdat er kosten aan komen of iets mee is.
    En het moet aantoonbaar zijn gedaan, op blauwe ogen werkt niet hier, niets is simpel aan deze motoren/auto's.

    En dat alles buiten de 1:8 aan benzine als je hem als daily gebruikt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies S4 B7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En dat alles buiten de 1:8 aan benzine als je hem als daily gebruikt.
    En dan doe je echt nog niet al te gek is mijn ervaring
    En zoals ook al door Rol-Co opgemerkt, de gangbare B6/7 zaken (ook nog; draagarmen, hemelbekleding, ruitenwisser mechaniek, microswitch van de achterklep)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies S4 B7

    @tomaat85
    Iderdaad, ik had je ook even moeten taggen, jij hebt ook wel wat ervaring, het is een b6 maar dat is een minimaal verschil, iets minder last van roesten voorschermen dan de b7. (Nee geen schade gevallen)

    Verder kan je alles hebben natuurlijk maar op deze leeftijd kan je alles verwachten, draagarmen, wiellagers, lekkende stuurbekrachtiging slangen waarvan de hogedruk slang alleen al 400,- kost.
    Let vooral op lekkages, olie, water, uitlaat, slecht te zien als de motorplaat er nog onder zit, erg lang kijken en rijden voor aankoop, geen oververhitting, geluiden, motorlampjes anders weglopen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •