Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Beste Forumleden,

    Een familielid heeft een prachtige 2011 8T (pre-facelift) A5 Sportback 2.0 TFSI met Multitronic, volledig S-line pakket in Monzazilver in de garage staan in showroomstaat met 45.000 KM er op, aangezien het in de garage stond te verstoffen vanwege drukte op het werk, geen tijd etc. vond hij het wel leuk om het aan een familielid te verkopen.

    Alleen gezien de problemen met de 2.0T motor en de Multitronic bak zie ik die donkere bui al een beetje hangen. Naarmate ik er meer mee ga rijden verwacht ik eigenlijk wel gezeik ergens binnen laten we zeggen; 100.000 KM, met flinke prijskaartjes, dat ook nog. De zuigers komen sowieso wel een keertje aan de beurt bij Hartog Tuning en uiteraard de Multitronic die naar mijn weten willekeurig levensmoe wordt.

    Hij vraagt er ongeveer 15K voor, gezien de huidige markt en de staat van de auto zou ik zeggen dat het reëel is maar de potentiële kostenposten maken mij een beetje bang. Ik wil mijn familielid met alle liefde een plezier doen maar ik ben bang dat dit een zeer prijzige auto zal worden om op te rijden.

    Wat denken jullie, stel ik me aan of is het echt een potentiële money pit?
    1998 - Audi TT Coupé 8N - 1.8T - Alpin Kraftfahrzeugtechnik Stage 2 - 232PK
    2009 - Audi A6 Avant 4F FL - S-Line - 3.0 TFSI - VAG Techniek Stage 1 - 410PK
    2011 - Audi A5 Sportback 8T - S-Line - 2.0 TFSI - Tuning Service Huizen Stage 1 - 272PK

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Ik rijd een A4 2.0 TFSI 225 pk en stage1 met multronic bak ook getuned bij vagtechniek, stage1 zit er nu zo een 50k km op en rijd fantastisch op de teller staat nu zo een 110k km. Auto loopt op top 270 en kan nog wel harder.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisZandwijk Bekijk Berichten
    Ik rijd een A4 2.0 TFSI 225 pk en stage1 met multronic bak ook getuned bij vagtechniek, stage1 zit er nu zo een 50k km op en rijd fantastisch op de teller staat nu zo een 110k km. Auto loopt op top 270 en kan nog wel harder.
    Is er nog een groot verschil met of zonder baktune? Ik weet dat de 2.0 TFSI al een keer stage 1 ontvangen heeft bij Tuning Service Huizen. Volgens mij is er destijds verder niks aan de automaat gedaan.
    Laatst gewijzigd door Takanaka; 18-07-22 om 16:47.

  4. #4
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Takanaka Bekijk Berichten
    Beste Forumleden,

    Een familielid heeft een prachtige 2011 8T (pre-facelift) A5 Sportback 2.0 TFSI met Multitronic, volledig S-line pakket in Monzazilver in de garage staan in showroomstaat met 45.000 KM er op, aangezien het in de garage stond te verstoffen vanwege drukte op het werk, geen tijd etc. vond hij het wel leuk om het aan een familielid te verkopen.

    Alleen gezien de problemen met de 2.0T motor en de Multitronic bak zie ik die donkere bui al een beetje hangen. Naarmate ik er meer mee ga rijden verwacht ik eigenlijk wel gezeik ergens binnen laten we zeggen; 100.000 KM, met flinke prijskaartjes, dat ook nog. De zuigers komen sowieso wel een keertje aan de beurt bij Hartog Tuning en uiteraard de Multitronic die naar mijn weten willekeurig levensmoe wordt.

    Hij vraagt er ongeveer 15K voor, gezien de huidige markt en de staat van de auto zou ik zeggen dat het reëel is maar de potentiële kostenposten maken mij een beetje bang. Ik wil mijn familielid met alle liefde een plezier doen maar ik ben bang dat dit een zeer prijzige auto zal worden om op te rijden.

    Wat denken jullie, stel ik me aan of is het echt een potentiële money pit?
    Ik heb er 2 een A5 2.0TFSI stage 1 uit 2010 en nog geen probleem gehad nu 85K op de teller en een A5 2.0TFSI (nog niet gechipt)cabrio uit 2009 met de modificatie en 235K op de teller ook geen motorische problemen en allebei MT dus prijstechnisch is 15 redelijk en hoeveel K ga je er mee rijden per jaar zou alleen een bakolie verversing doen en een beurtje en dan rijden tis altijd een gok (vind ik)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Ik heb het tegelijkertijd laten uitvoeren. De automaat is nu 10x beter als voorheen en met volgas wegrijd vanaf stilstand komt niet al t vermogen vrij om de bak te sparen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Ik heb er 2 een A5 2.0TFSI stage 1 uit 2010 en nog geen probleem gehad nu 85K op de teller en een A5 2.0TFSI (nog niet gechipt)cabrio uit 2009 met de modificatie en 235K op de teller ook geen motorische problemen en allebei MT dus prijstechnisch is 15 redelijk en hoeveel K ga je er mee rijden per jaar zou alleen een bakolie verversing doen en een beurtje en dan rijden tis altijd een gok (vind ik)
    Toch maar eens proberen dan, ik zit al maanden op AutoTrack te kijken maar daar is de markt ook maar belabberd, hier en daar een pareltje als je er snel bij bent en je gezond verstand gebruikt.

    De auto wordt netjes afgeleverd met APK en kleine beurt. Daarna gelijk maar eens langs brengen bij VAG Techniek voor een conservatieve Stage 1 tune voor zowel de motor als automaat. Ben daar laatst ook geweest met m’n A6 Avant en was weer dik tevreden weggereden.

    Ik rijd er ongeveer 10 tot 15k per jaar mee dus hij zal nog wel lang meegaan. Hoop alleen dat ik niet teveel pech te hebben met de MT bak. Dan kan mijn A6 ook weer door naar m’n pa, die rijd nog in een 2014 Kia Cee’d met een 1.6 turbomotortje die op z’n laatste benen loopt. 😜

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Takanaka Bekijk Berichten
    Toch maar eens proberen dan, ik zit al maanden op AutoTrack te kijken maar daar is de markt ook maar belabberd, hier en daar een pareltje als je er snel bij bent en je gezond verstand gebruikt.

    De auto wordt netjes afgeleverd met APK en kleine beurt. Daarna gelijk maar eens langs brengen bij VAG Techniek voor een conservatieve Stage 1 tune voor zowel de motor als automaat. Ben daar laatst ook geweest met m’n A6 Avant en was weer dik tevreden weggereden.

    Ik rijd er ongeveer 10 tot 15k per jaar mee dus hij zal nog wel lang meegaan. Hoop alleen dat ik niet teveel pech te hebben met de MT bak. Dan kan mijn A6 ook weer door naar m’n pa, die rijd nog in een 2014 Kia Cee’d met een 1.6 turbomotortje die op z’n laatste benen loopt. 😜
    Ben benieuwt naar de foto's en heb nog wat onderdelen liggen voor A5 bv S5 stuurtje met flippers en nog meer dus hoor het wel
    suc6 met de aankoop en veel rijplezier

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    33
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    Ben benieuwt naar de foto's en heb nog wat onderdelen liggen voor A5 bv S5 stuurtje met flippers en nog meer dus hoor het wel
    suc6 met de aankoop en veel rijplezier
    Past dat stuur ook op de A4 B8.5?

  10. #9
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisZandwijk Bekijk Berichten
    Past dat stuur ook op de A4 B8.5?
    Ja dat past maar is wel een pfl stuur zie foto
    bij interesse doe maar een mail (zie onderschrift)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  11. #10
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies 8T A5 Sportback 2.0 TFSI Multitronic

    Mooie kans op een heerlijke auto, denk ik.

    Over de multitronic hoef je geen zorgen te maken, wanneer je (a) weet dat eerste eigenaar er netjes mee om is gegaan en (b) je zelf geen lompe dingen er mee doet. Ik heb hele rij multitronic gehad en allemaal binnen drie jaar over de 200.000km gereden. Altijd probleemloos.

    Van vaste monteur en van Pedro Hartog heb ik steevast begrepen dat de MT een prachtige bak is met één groot nadeel: overgevoeligheid voor mishandeling. Niet gebruiken als trekauto voor flinke aanhanger. Niet zonder stilstand van achteruit naar vooruit schakelen en meteen veel gas geven. Niet tunen boven maximum gecertificeerd koppel (afhankelijk van bouwjaar). Niet uit stilstand plankgas wegtrekken.
    Wanneer je 'm netjes behandelt, gaat-ie eindeloos mee en blijft-ie supersoepel werken.

    Veel plezier ermee
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •