Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Advies uitvoering A4 Avant B9

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Advies uitvoering A4 Avant B9

    Ik ben op zoek naar een A4 Avant. Dit ter vervanging van mijn A3 Etron voor meer ruimte.
    Ik twijfel tussen de 1.4 en 2.0 liter uitvoering dus tussen 150 en 190 pk. Is de laatste uitviering echt van meerwaarde? Het prijsverschil tussen de genoemde uitvoeringen is best groot namelijk.

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.314
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Advies uitvoering A4 Avant B9

    Hangt er helemaal vanaf wat je van de auto verwacht. Ik rijd zakelijk in een VAG auto met een 1.5 motor met 150 PK. Ik vind dat er een naaimachine begint te pruttelen als ik hem start. De 150 PK voldoet op zich prima, maar houdt voor mij niet over.
    Privé rijd ik een Q3 2.0 met 230 PK. Dat klinkt al heel anders als je hem start en ermee rijdt, maar binnenkort laat ik hem wel chippen naar 310 PK omdat ik de 230 PK niet voldoende vind. Is het nodig. Nee. Waarom dan? Ik wil meer rijcomfort, vlotter inhalen en meer koppel. Voor het topvermogen en de topsnelheid doe ik zeker het niet.

    Als dit soort zaken voor jou niet relevant zijn, zou ik de 2.0 met 150 PK nemen. Vind je ze wel relevant dan zou ik alsnog de 150 PK versie nemen en deze laten chippen. Zowel de 150 en 190 PK versie kunnen gechipt worden naar 255 PK.
    De 190 PK versie heeft standaard wel meer koppel dan de 150 PK. Kan ook net het verschil voor je maken als je niet wilt chippen.
    Kortom. Voor je zelf bedenken wat je belangrijk vindt.

    Succes met je zoektocht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Ik ben op zoek naar een A4 Avant. Dit ter vervanging van mijn A3 Etron voor meer ruimte.
    Ik twijfel tussen de 1.4 en 2.0 liter uitvoering dus tussen 150 en 190 pk. Is de laatste uitviering echt van meerwaarde? Het prijsverschil tussen de genoemde uitvoeringen is best groot namelijk.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Advies uitvoering A4 Avant B9

    Dank voor je info!

  4. #4

    Standaard Re: Advies uitvoering A4 Avant B9

    de 1.4 in A3 is nog acceptabel, in A4 toch eigenlijk onder bemeten.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Advies uitvoering A4 Avant B9

    Dan streep ik de 1.4 versie weg. Blijft over de 2.0 150 pk of 190 pk.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Advies uitvoering A4 Avant B9

    Ik heb vandaag proef gereden in een A4 Avant uit 2019 met de 2.0 l 150 pk motor (35 tfsi). De proefrit voldeed prima en het beschikbare vermogen is goed genoeg voor mij. Onder inruil van mijn A3 is de koop dus beklonken. Mocht ik uiteindelijk het vermogen toch niet voldoende vonden is deze vrij eenvoudig te tunen naar 190pk heb ik uit de diverse topics begrepen. Dit zou na afloop van de garantieperiode van een jaar dan alsnog kunnen. Zijn hiervoor ook goede adresjes in het noorden van Nederland? En wat zijn de kosten ongeveer. Is een dergelijke tuning volkomen risicoloos?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •