Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

  1. #1

    Standaard Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Iemand die deze audi kent en iets pver de historie kan zeggen?
    Laatst gewijzigd door Torpedo; 30-09-22 om 22:20.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Aparte kleur, zo te zien ook al eens gewrapt geweest? Apk geeft overmatig olie lekkage dus even controleren of dat nog is, kan olie filterhuis pakkingen zijn van een paar tientjes aan spullen (valley pan in de V onder spruitstuk moet los) of een lek stuurhuis/slangen bijv.

    https://www.kentekencheck.nl/quattro/73-SR-XH
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 01-10-22 om 10:01.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Dank voor je reactie.
    Er staat overmatige vloeistof lekkage, overige vloeistoffen. Dat zou dus ook andere vloeistof, koelvloeistof, brandstof of iets dergelijks kunnen zijn.
    Ik twijfel enorm vind het een pracht V8 motor en ben er liefhebber van, maar twijfel over de ketting en bak. Ik heb de motor gehoord, klinkt fantastisch mooi. Motor was koud dat ie gestart werd, geen tikje gehoord. Is het een zekerheid dat de distributieketting/ spanners na de 100.000 km vervangen moet worden, of heb je dan min of meer pech en een afgetrapt exemplaar gekocht?
    De auto is inderdaad getrapt geweest, is ook keurig aangegeven, daardoor zit er ook geen ringen en S4 en V8 embleem meer op.
    Hoe kan het dat de S4 V8 verhoudingsgewijs duurder zijn dan de A4 V6?
    Ik wil als ik de auto aanschaf deze ook laten wrappen, de originele kleur is best mooi maar erg oubollig, is er iets op tegen op het wrappen?

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ja overige vloeistoffen, kan dus ook stuurbekrachtiging zijn of koelwater maar gaat er om of het gemaakt is.

    Juist heel vet die kleur, en de binnenstijl kunnen ze slecht doen dat zie je ook op die foto's.

    Wat betreft de kettingen en bak, kettingen moet je een beetje geluk mee hebben en met goed onderhoud (lees olie elke 10000 en geen longlife) kan je best ver komen, het hoeft niet elke 100k maar ze roepen vaak de grens bij 200k dus dan kan je nog even als je daar vanuit gaat en nu verder goed klinkt.

    De bak is een tiptronic die zie je ook bij 3 liter diesels met 4 ton op de klok en die hebben veel meer koppel dus heeft ie meer te verduren, ik heb pas mijn bak laten servicen bij ZF, het kost wat maar schakelt als een mes door de boter, en zf gaf aan dat de adaptiewaarden nog mooi in het midden staan, als je twijfelt kan je een analyse kunnen laten doen bij ZF, kost dan wel wat maar dan heb je zekerheid.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Wat een snelle reactie, hier kan ik wel wat mee.
    Vind jij de kleur echt mooi,ik ben wel van mening dat je hem weinig ziet dus bijzonder is het wel.
    Een analyse laten doen is wel een goed idee,maar ZF zegt mij nu nog niets!
    De bak schakelde zonder horten en stoten, alleen had ik een heel andere rij beleving dan bij mijn mazda uit 2019. Maar goed daar zit en ook weer 13 jaar ontwikkeling tussen.
    Wat ik vreemd vind is dat de auto in mei 2022 APK gekeurd met de opmerking over de vloeistof, op 9 sept is er nogmaals een APK gekeurd en staan de opmerkingen er niet meer bij. Maar of dit betekent of er een reparatie heeft plaatsgevonden is nog maar de vraag.
    Wellicht is het goed om de auto te laten keuren, vroeger was er nog zoiets als de ANWB aankoopkeuring maar dat is niet meer.
    wie zou nu een goeie objectieve keuring kunnen uitvoeren.

    Alvast heel erg bedankt voor je hulp.
    Laatst gewijzigd door Torpedo; 01-10-22 om 23:41.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    De kleur vind ik vet maar ik houd van niet gewone of 13 in dozijn auto's of kleur auto. Het is gewoon een sjieke kleur voor een sjieke S4.

    Die bak en ZF bedoel ik ZF in delfgauw, als je een afspraak maakt kan je een diagnose vragen, dan rijden ze er mee, lezen hem uit ( eigen software en geen vcds) en halen wat olie uit de bak om de staat te bepalen en krijg je een uitslag.
    https://aftermarket.zf.com/go/nl/zf-...rland/contact/

    Die apk zag ik ook, misschien ook daarom gedaan inderdaad, een aankoop keuring bestaat nog wel toch, dekra er ook niet meer? Anders naar koen donkers veghel, jaron in woerden, hartog in alkmaar.
    Verder kan ik alleen als tip geven om een flink stuk te rijden, flink warm laten draaien stationair en dan uit zetten en na 15 min koffie nog eens starten en goed luisteren wat je hoort bij start, geen ratel, tik of iets lijkt het nog goed maar zoals gezegd bij deze wagens kan dat volgende week anders zijn maar ook over 60.000 km.
    Kijk of alles goed werkt, de daken willen ook nog wel eens gek doen, hydraulische unit moet goed zijn en geen meldingen geven.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ik heb hem nog even in de mail opgezocht, dit is zf service.

    In tegenstelling tot de meeste autofabrikanten adviseert ZF om preventief de transmissie olie te wisselen bij een kilometerstand van tussen de 100.000-150.000 km,
    of bij een voertuig leeftijd van 8 jaar indien de kilometerstand niet wordt gehaald.
    Het tijdig uitvoeren van onderhoud aan de transmissie is belangrijk om het slijtage te beperken en de levensduur te verlengen.
    Ook olie is aan slijtage onderhevig, verliest na verloop van tijd/in gebruik haar smerende werking en viscositeit.

    Een onderhouds- servicebeurt t.b.v. de automatische transmissie bestaat uit de volgende werkzaamheden :
    • Proefrit vooraf aan de servicebeurt
    • Verversen van de olie van de transmissie en de differentiëlen in de transmissie
    • Vervangen van het filter
    • Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc. etc.)
    • Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
    • Proefrit na de servicebeurt

    Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten:
    Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt.
    Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont, en dat een Servicebeurt niet helpt.
    Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
    Wij maken van te voren een proefrit om evt. klachten waar te nemen en te bespreken.
    Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
    Wij geven garantie op de uitgevoerde werkzaamheden en onderdelen maar niet op de staat of werking van de transmissie.

    Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is.
    Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.

    De kosten van een diagnose zijn € 250,00, deze kosten komen te vervallen indien er aansluitend onderhoud wordt uitgevoerd.
    De kosten van de onderhouds-servicebeurt zijn € 699,95
    De kosten van de onderhouds-servicebeurt inclusief oliespoeling zijn € 797,50.

    Tijdens de onderhouds-servicebeurt kunnen we tevens de olie in het achteras differentieel verversen, de kosten hiervoor zijn € 85,00.

    Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie en onderdelen.
    De genoemde prijzen zijn geldend voor 2022.
    Betalingsconditie: PIN bij aflevering.

    De duur van de servicebeurt is ca 4-5 uur.

    Mochten er nog vragen zijn neemt u dan gerust contact met ons op.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Mooie duidelijke en eerlijke info, dank hiervoor.

  10. #9

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Even een terugkoppeling op het kopen van de Audi S4 4,2 V8 quattro cabriolet, 73-SR-XH.

    Vanwege de leeftijd van 16 jaar wilde ik de auto graag een technische aankoopkeuring laten geven bij een VAG garage in de buurt waar hij te koop staat , echter ik krijg de auto niet mee om hem te laten keuren!
    Men zou daar slechte ervaringen mee hebben, er komen lange lijsten met onzinnige afwijkingen uit voort zegt men. Zelfs op de duurdere auto’s van >€100.000 vind men het niet nodig. De Audi is goed, zij hebben hem immers te koop staan dus is ie goed!
    Dit is dus een slager die zijn eigen vlees keurt, een vreemde zaak toch of is dit normaal in de Audi wereld?

    Vanzelfsprekend gaat de koop dus niet door, hier wordt mijn inziens echt iets verborgen gehouden.
    Een auto van € 20.000,- en je mag geen onderzoek doen.

    Goede beslissing of niet?
    Nu op zoek naar een andere audi V8

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ja fishy is het wel. Mag je wel een proefrit? Dan zou je nog een combi kunnen doen eventueel en tijdens een proefrit ergens laten bekijken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Proefrit maken is geen probleem, alleen je mag hem niet laten keuren bij een andere garage met kennis van Audi!
    Er mag wel een keurder naar hem hun garage komen, maar ik vermoed dat ze het die man dan nagenoeg onmogelijk maken om zijn werk te doen.
    Ze zeggen “ het is onze auto, als het uw auto is mag u ermee doen wat u wilt”. Met andere woorden, eerst kopen en daarna keuren en erachter komen dat je een kat in zak hebt gekocht. De weg naar de rechter hoef je dan niet af te leggen want die zegt dat jezelf onderzoek had moeten doen alvorens hem te kopen.

    Ik vind het heel jammer, maar vertrouw de auto niet meer. Je wilt € 20.000,= uitgeven aan een auto van 16 jaar oud en dan dit.

    Het leek en keurig bedrijf en niet bij de BOVAG aangesloten, maar ben diep teleurgesteld, heb dit nog nooit in mijn leven meegemaakt.
    Laatst gewijzigd door Torpedo; 14-10-22 om 19:39.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Weglopen lijkt me in dit geval de juiste beslissing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Weglopen lijkt me in dit geval de juiste beslissing.
    Ja als je het zelf niet kan beoordelen wel ja, jammer als hete helemaal je ding is. De rechten van particulieren is wel veranderd, zover ik weet altijd een jaar garantie.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ik zie dat Vagtechniek daar zowat om de hoek zit. Kan je met hun niet iets afspreken dat ze hem nakijken?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  16. #15
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja als je het zelf niet kan beoordelen wel ja, jammer als hete helemaal je ding is. De rechten van particulieren is wel veranderd, zover ik weet altijd een jaar garantie.
    Klopt een jaar garantie, ook op motor en de versnellingsbak\automaat.

    Ook zeggen de bedrijven wat anders, is nu wettelijk verplicht gesteld.
    Was vande week op tv bij radar.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  17. #16

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ik had een afspraak bij VAG Techniek, even keuren en meenemen was het idee. Uiteraard na eerst afgerekend te hebben.

    Voor wat betreft de garantie, goede tip, ik heb net nagezocht, per 22 april 2022 is de wettelijke garantie op tweede hands auto’s inderdaad op 12 maanden.
    Dit geeft weer perspectief morgen maar weer eens contact opnemen, kijken hoe ze hier op reageren?

    Dan kunnen we inderdaad vrij risicoloos deze auto aanschaffen.
    ik houdt jullie op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door Torpedo; 14-10-22 om 22:21.

  18. #17

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ik zou toch even goed aanvoelen. Jaar garantie is wettelijk inderdaad. Maar gaan ze meewerken als er wat is? Of is het slijtage? Of is het ...?

    Ik zou zelf een meer open houding verwachten van een verkoper die vertrouwen heeft is zijn aangeboden product
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #18

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    De verkoper praat vol overtuiging over de auto, keuren is echt niet nodig zegt hij dan ook. Hij durft zelfs een maand garantie te geven………!
    Je zou bijna denken dat ze niet op de hoogte zijn van de wettelijke non conformiteit op tweede hands auto’s.

    De recensies over dit bedrijf zijn lovend, echter het zijn er maar 8 en het laatste jaar geen enkele toegevoegd.
    De eerste indruk bij het bedrijf en de mensen ws heel erg positief, geen enkele bedenking of reden tot wantrouwen.
    Maar na het laatste telefoon gesprek met de jongste verkoper is het vertrouwen weggeëbd, erg jammer ik had er veel zin in.

    Ik denk dat ik er maar een streep onderzet, teveel bedenkingen en geen meewerkende verkopers.

    Wacht het wel af en ga verder zoeken.
    Mercedes 500SL of een Lexus SC430 misschien, maar dat zijn echte 2 zitters en niet echt wat ik wil.

    Wellicht een verkeerde keuze maar deze Audi schiet gewoon niet op.
    Laatst gewijzigd door Torpedo; 15-10-22 om 09:12.

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.126
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Meer audi dan kerken hoor, dan gewoon next en een leuke van een particulier over nemen of 1 uit zwitserland. Geduld is bij deze wagens altijd een goed idee.

    Optie 2 kan nog dat je iemand wilt laten kijken die er verstand van heeft, meenemen van een zwager of broer en gewoon bij hem op de brug zetten, kijken en interessant doen, dan nog een stukje rijden en dan naar je afspraak rijden bij vagtechniek.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    735
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Kent iemand deze Audi: 73-SR-XH

    Ik zou heel hard weglopen van die tent!
    Je mag niet laten keuren en dan zou je wel makkelijk aanspraak kunnen maken op garantie bij hun? Dat geloof je toch zelf niet?
    Wegwezen daar!!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •