Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

    Hallo allemaal!

    Ik ben al een tijd lid hier omdat ik een Audi A6 avant 2.8 quattro uit 1998 heb gekocht in 2017.
    deze auto wordt als hobby auto gebruikt en ben er nog steeds zeer tevreden over.

    nu wil ik als dagelijkse auto ook overstappen naar audi en is mijn oog gevallen op een S3 limousine uit 2017 met 75d km.
    ik ga aanstaande zaterdag bij 1 kijken maar zou graag nog wat adviezen willen waar ik op moet letten bij aanschaf van de S3.

    ik heb deze uitgezocht op opties die ik in de Audi wil hebben, denk aan:

    virtual cockpit
    panorama dak
    Magnetic ride by Audi
    stoelverwarming
    Matrix LED-lampen voor en achter

    ik vind helaas geen enkele S3 met stuurverwarming, heeft dit een reden waar ik nu dit wel heb in mijn auto?

    daarnaast is het ook de 310pk met 7bak S-tronic in Gletsjer Wit, ik heb nog nooit naar een witte auto gekeken voorheen maar blijkbaar is dat parelmoer effect wel heel mooi.

    toch zie ik ook veel nog met een 301pk 6bak S-tronic, wat is zoal het verschil? en wat is beter?

    hoe zit het met de onderhoudsinterval van de distributieriem/ketting?

    de Audi die ik ga bezichtigen is geimporteerd maar heeft wel beide sleutels en onderhoudshistorie aanwezig

    mochten jullie nog tips hebben hoor ik die graag!


    P.S. ik heb me rot gezocht naar een al bestaand bericht over dit model en uitvoering maar kan niks vinden op het forum haha!


    groetjes Jordan

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

    Zoek even in mijn topic, Reggy’s S3
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    33
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

    Dankjewel zal je topic doornemen!

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

    Leuk dat je aan het kijken bent voor een S3!

    Zelf heb ik een pre-facelift S3 (sportback) uit 2015. Ik kan je helaas niet vertellen of er grote motorische verschillen zijn tussen de versie van voor de facelift en die van daarna. Het lijkt mij dat het in de basis dezelfde motor is.

    In dit artikel staat wel wat algemene informatie over de verschillen tussen de pre-facelift versie en de facelift versie: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a....google.com%2F

    Hier een wat uitgebreider forumtopic over de verschillen, misschien staat daar nog interessante informatie tussen: https://www.audi-sport.net/xf/thread...erence.310744/

    En hier een vergelijkingsvideo: https://www.youtube.com/watch?v=KjxZ1MlsYwI

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi S3 Limousine 2017 facelift

    @HJR kan je waarschijnlijk meer vertellen over de pré fl.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •