Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Verbruik A6 C8 TFSI e

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Verbruik A6 C8 TFSI e

    dag allen

    na een Audi A3 en een Audi A4 ben ik aan het kijken om een nieuwe Audi te bestellen. Om fiscale redenen moet die in principe op vandaag een hybride zijn (dan wel volledig elektrisch).

    Heeft er iemand ervaring met het verbruik van de Audi A6 PHEV (TFSI e) als de batterij leeg is? Wat is dan een realistisch verbruik. Ik weet dat het afhangt van bv. stad vs. snelweg. Graag jullie ervaringen hiermee.

    Veel dank!

  2. #2

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Ikzelf heb ook sinds dec 21 een 55TFSIe in bestelling , ik heb een testwagen in febr22 kunnen gebruiken voor 3 volle dagen. Puur op benzine in stadsverkeer heb ik niet getest , wel even de wagen puur op benzine gereden op een rit van/naar een klant , pakweg een 30km gewoon secundaire wegen en dan nog ongeveer 100km snelweg gedaan ( aan legale snelheden ) , ik had daarop een verbruik van exact 8 liter, waar ik kon mee leven overigens .

    Los daarvan heeft een kennis van me er al ruim 1.5 a 2 jaar eentje ( nog met de "kleinere" batterij dus ) , hij doet laat ons zeggen 50/50 snelweg en secundaire wegen , hij komt na een 50dzd km's nu op een gemiddeld benzineverbruik van 4.4 liter.

    Ik denk dat deze wagen intressant is als je niet al teveel snelweg doet , voor mijn gebruik zal dat geen slechte keuze zijn denk ik. Ik heb de wagen goed kunnen testrijden en was zeer aangenaam verrast door het rijgedrag in elk geval... dit zal mijn 6e Audi zijn op rij , mijn vorige 4 waren allemaal 3L V6tdi's , die TFSIe is echt een stuk aangenamer qua motorisatie dan de diesels die ik gewoon was.

    Hou er in elk geval maar rekening mee dat je veel geduld zal moeten uitoefenen , de mijne is besteld in dec 21 , een week of 2 terug melding gekregen dat hij naar wk 18 2023 geschoven is.
    Laatst gewijzigd door ryback; 29-11-22 om 12:18.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Thanks, heel nuttig.
    die wachttermijnen zijn wel schrikken :o zal nog even polsen bij de dealer

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten

    Hou er in elk geval maar rekening mee dat je veel geduld zal moeten uitoefenen , de mijne is besteld in dec 21 , een week of 2 terug melding gekregen dat hij naar wk 18 2023 geschoven is.
    De dealer (Zaventem) wist me te zeggen dat verwachte levertermijn augustus 2023 is. Ik ben benieuwd.
    zou betekenen dat ze plots wel grote inhaalactie gedaan hebben.

  5. #5

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Zou kunnen, mijn dealer wist me te vertellen dat er veel capaciteit naar de Duitse markt gaat momenteel omdat daar in tegenstelling tot in Belgie de wagen moet ingeschreven zijn tegen 1/1/23 om van de fiscale gunstregels te kunnen genieten tot wat hier in B enkel een bestelling voldoende is.
    Ik moet er ook wel bijvertellen dat ik enkele maanden na mijn bestelling ik deze nog heb laten aanpassen, op zich was dat geen probleem maar ik heb een exclusive interieur op maat gekozen en volgens de dealer zou er daar zoeizo onmiddellijk een 6 a 8 weken extra levertijd door bijkomen...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nnjjiittss Bekijk Berichten
    De dealer (Zaventem) wist me te zeggen dat verwachte levertermijn augustus 2023 is. Ik ben benieuwd.
    zou betekenen dat ze plots wel grote inhaalactie gedaan hebben.
    hij ondertussen geleverd, is heel snel gegaan.

  7. #7

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nnjjiittss Bekijk Berichten
    hij ondertussen geleverd, is heel snel gegaan.
    ik neem aan een stockwagen ( of dealer pre bestelling ? )

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    denk het niet - heb hem volledig zelf samengesteld - zou me verbazen als ze die combinatie al hadden zonder concreet order

  10. #9

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nnjjiittss Bekijk Berichten
    denk het niet - heb hem volledig zelf samengesteld - zou me verbazen als ze die combinatie al hadden zonder concreet order
    dat zou wel heel erg straf zijn... mijn dealer ( toch één van vlaanderens grootste ) heeft maar heel erg weinig TFSIe's afgeleverd op minder dan een jaar ... als jij dan eentje kunt krijgen op 3 maand volledig naar je zin geconfigureerd... tja , dat lijkt me op zijn minst vreemd ...
    Vorige week trouwens van Audi een officiele mail gekregen waarin ze zich excuseren voor de heel lange levertermijn op de PHEV , en ze nu een compensatie aanbieden in de vorm van een voucher of een extra jaar garantie ...
    Laatst gewijzigd door ryback; 28-03-23 om 22:07.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Beste,

    heb de mijne A6 55 tfsi e op 04/01/2022 besteld.
    Levering zou nu begin 07/2023 zijn volgens mijn dealer.
    Tot nu toe wel nog geen mail van Audi gekregen ivm compensatie...
    Kwam dit van Audi zelf of van dealer?
    Laatst gewijzigd door cdanau; 25-04-23 om 20:10.

  12. #11

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    was mailtje van Audi zelf ja ( eind maart ) en moest tegen 10 april aan dealer laten weten wat mijn keuze was. Ik heb extra jaar ( 4 dus nu ) garantie gekozen.

    Ikzelf heb de mijne begin december 21 besteld , ik mag hem overmorgen gaan ophalen bij de dealer... Als jij in jan 22 bestelde zou juli best wel laat zijn dan... maar je moet ook wat geluk hebben... de mijne zit behoorlijk vol in de opties , quasi alles eigenlijk en ook met exclusive interieur en in de week dat ik bestelde zijn er nog 2 mensen die ook hun krabbel hebben gezet met wagens met veel minder opties die nu zelfs september als datum hebben gekregen...
    Nu de eerlijkheid bied me te zeggen dat tot over enkele weken ik nog juni doorkreeg en 2 weken later was het begin april... je krijgt er kop noch staart aan soms ...

    Volgens de dealer zijn HD matrix , panodak en soft close deuren restrictief , allemaal opties die ik heb...


    garantie.jpg
    Laatst gewijzigd door ryback; 25-04-23 om 21:09.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    was mailtje van Audi zelf ja ( eind maart ) en moest tegen 10 april aan dealer laten weten wat mijn keuze was. Ik heb extra jaar ( 4 dus nu ) garantie gekozen.

    Ikzelf heb de mijne begin december 21 besteld , ik mag hem overmorgen gaan ophalen bij de dealer... Als jij in jan 22 bestelde zou juli best wel laat zijn dan... maar je moet ook wat geluk hebben... de mijne zit behoorlijk vol in de opties , quasi alles eigenlijk en ook met exclusive interieur en in de week dat ik bestelde zijn er nog 2 mensen die ook hun krabbel hebben gezet met wagens met veel minder opties die nu zelfs september als datum hebben gekregen...
    Nu de eerlijkheid bied me te zeggen dat tot over enkele weken ik nog juni doorkreeg en 2 weken later was het begin april... je krijgt er kop noch staart aan soms ...

    Volgens de dealer zijn HD matrix , panodak en soft close deuren restrictief , allemaal opties die ik heb...


    garantie.jpg
    Hier is het wachten op de Q7 TFSIe 55 sinds vorig jaar maart. Voorlopig nog niets gehoord over de compensatie. Leverdatum was eind vorig jaar plots begin februari om dan nadien te veranderen naar "geen idee". De dealer (A&M) zegt geen enkele info te ontvangen van D'Ieteren die op hun beurt aangeven dat Audi ook niet thuis geeft. De enige info die ze hebben is dat er vertraging zou zijn met het blok van de Q7 en Q8 hybride. Geen idee of de info klopt. Het zou me niets verbazen moesten ze bewust wagens achterhouden. In tussentijd is de huidige verkoopprijs van mijn wagen immers sterk gestegen (als je hem nu zou samenstellen).

    Ik hoop dat ik hem voor de zomer heb.

  14. #13

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten

    Ik hoop dat ik hem voor de zomer heb.
    Eerlijk , ik vrees er voor ... ik heb 16 maanden moeten wachten en heb schijnbaar heel veel geluk dat hij er al is... ( 2 kopers die in dezelfde week als mij bestelden moeten nog 4 a 5 maanden extra wachten , die gaan dus op 20-21 maanden zitten... dat blijkt tegenwoordig normaal te zijn ...
    Laatst gewijzigd door ryback; 26-04-23 om 15:40.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Het is gewoon triestig en eerder een loterij. De Q4 etrons zijn nu mondjesmaat aan het doorkomen bij iemand die er voor zijn vloot verschillende besteld heeft. Via welke dealer heb je de jouwe besteld Ryback?

  16. #15

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Het is gewoon triestig en eerder een loterij. De Q4 etrons zijn nu mondjesmaat aan het doorkomen bij iemand die er voor zijn vloot verschillende besteld heeft. Via welke dealer heb je de jouwe besteld Ryback?
    Topmotors

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Ja voor die HD matrix koplampen hebben ze me 6 maanden geleden al gecontacteerd of ik die wou schrappen zodat ze de levertermijn konden inkorten. Dealer kon wel niet zeggen met hoeveel ;-) , heb toch toegezegd maar wacht dus nog steeds... Veel plezier hopelijk bnn paar dagen!

  18. #17

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdanau Bekijk Berichten
    Ja voor die HD matrix koplampen hebben ze me 6 maanden geleden al gecontacteerd of ik die wou schrappen zodat ze de levertermijn konden inkorten. Dealer kon wel niet zeggen met hoeveel ;-) , heb toch toegezegd maar wacht dus nog steeds... Veel plezier hopelijk bnn paar dagen!
    Eerlijk , die HD matrixen zou ik toch niet graag missen ... Ik zou toch nog even informeren bij de dealer of je ze toch er niet terug kunt opkrijgen... in D waren deze een lange tijd niet meer bestelbaar maar die zouden nu terug te krijgen zijn wat misschien aangeeft dat de situatie wat beter is ... Gisteren de mijne gaan halen en er stonden er nog enkele die moesten afgeleverd worden... schijnbaar beginnen ze nu wel leveringen binnen te krijgen de laatste weken ...

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    Eerlijk , die HD matrixen zou ik toch niet graag missen ... Ik zou toch nog even informeren bij de dealer of je ze toch er niet terug kunt opkrijgen... in D waren deze een lange tijd niet meer bestelbaar maar die zouden nu terug te krijgen zijn wat misschien aangeeft dat de situatie wat beter is ... Gisteren de mijne gaan halen en er stonden er nog enkele die moesten afgeleverd worden... schijnbaar beginnen ze nu wel leveringen binnen te krijgen de laatste weken ...
    Fijn te zien dat je hem hebt. Geniet er van en post zeker een fotootje ;-).

  20. #19

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Fijn te zien dat je hem hebt. Geniet er van en post zeker een fotootje ;-).
    https://www.audiforum.nl/forum/audif...on-nr-6-a.html :-)

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik A6 C8 TFSI e

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    dat zou wel heel erg straf zijn... mijn dealer ( toch één van vlaanderens grootste ) heeft maar heel erg weinig TFSIe's afgeleverd op minder dan een jaar ... als jij dan eentje kunt krijgen op 3 maand volledig naar je zin geconfigureerd... tja , dat lijkt me op zijn minst vreemd ...
    .
    de mijne besteld bij Audi Zaventem, wel niet te gek gedaan inzake opties (bv. geen panaramisch dak, geen Matrix / laser lampen , geen premium sound system, etc..). Mogelijk verklaart dit ook een en ander.

    Ik hoop dat jullie snel jullie auto mogen krijgen, is niet leuk als je zo lang moet wachten.
    Laatst gewijzigd door nnjjiittss; 18-05-23 om 10:53.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •