Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Keuze is reuze Audi A6 C7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Keuze is reuze Audi A6 C7

    Hallo allen,

    Ik rijdt voor nu een Volvo XC70 D5 nu wil ik van diesel af en wat sportiever kopen dus zit nu naar een Audi A6 C7 te kijken maar keuze is reuze!

    Welke zouden jullie kiezen? budget is rond de 30k

    een C7,5 wordt al te duur helaas dus zal toch bij een C7 moeten blijven

    Audi A6 1,8 TFSI (liefste niet ivm relatief kleine motor)
    Audi A6 2.0 TFSI
    of een Audi A6 3,0 TFSI (Voorkeur voor dit type!)maar relatief zeldzaam in nederland! en als ze er zijn niet echt met veel opties

    Tips zijn altijd welkom

    Groet
    Joël
    Laatst gewijzigd door freakstar50; 16-12-22 om 21:06.

  2. #2
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Zelf heb ik sinds twee jaar een C7.5 3.0 BiTdi en de A6 C7 generatie is een heerlijke wagen.

    Als je de eventuele kosten voor onderhoud en gebruik erbij wil nemen zou ik voor de 3.0 TFSI gaan, lijkt me toch net dat ietsje meer rijplezier op te leveren. En als ie in Nederland niet makkelijk te vinden is met leuke opties: waarom kijk je niet eens over de grens? Importeren stelt tegenwoordig zoveel niet meer voor. Ik heb de mijne in Duitsland gevonden wegens weinig aanbod in België en nog geen spijt van gehad.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Zelf heb ik sinds twee jaar een C7.5 3.0 BiTdi en de A6 C7 generatie is een heerlijke wagen.

    Als je de eventuele kosten voor onderhoud en gebruik erbij wil nemen zou ik voor de 3.0 TFSI gaan, lijkt me toch net dat ietsje meer rijplezier op te leveren. En als ie in Nederland niet makkelijk te vinden is met leuke opties: waarom kijk je niet eens over de grens? Importeren stelt tegenwoordig zoveel niet meer voor. Ik heb de mijne in Duitsland gevonden wegens weinig aanbod in België en nog geen spijt van gehad.
    Tevens twijfel ik misschien toch om en dikke TDI te kopen! die dingen zijn nu mega goedkoop met echt dikke opties erop!... Twijfels....

    ja heb ook al zitten kijken naar import maar vind toch altijd lastig om over de grens makkelijk te zoeken en ook "even" langs te gaan voor proefrijden of wat dan ook

  4. #4
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Dikke TDI is zeker ook aan te raden. Qua verbruik klopt mijn BiTdi Competition de 3.0 TFSI met gemak En klopt, als je wil testrijden is het meer een gedoe.

    Zelf heb ik geopteerd voor de iets luiere optie en heb enkel bij officiele dealers gekeken en de wagen laten importeren door iemand met ervaring. Het was een risico maar nog geen spijt van gehad.

    Let wel, die dikke opties kosten ook dik veel geld als ze kapot gaan en je ze moet vervangen, ik kan er van mee spreken: een defect of twee in de linker buitenspiegel en de hele boel vervangen kost ff lekker 900€ :/
    Laatst gewijzigd door GewoonWouter; 16-12-22 om 23:00.
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Je kunt ook een normale 3.0Tdi (bv 204pk) kopen en die dan lekker tunen (300pk) ... Is bij mn vorige A6 perfect bevallen

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 16-12-22 om 22:43.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Dikke TDI is zeker ook aan te raden. Qua verbruik klopt mijn BiTdi Competition de 3.0 TFSI met gemak En klopt, als je wil testrijden is het meer een gedoe.

    Zelf heb ik geopteerd voor de iets luiere optie en heb enkel bij officiele dealers gekeken en de wagen laten importeren door iemand met ervaring. Het was een risico maar nog geen spijt van gehad.

    Let wel, die dikke opties kosten ook dik veel geld als ze kapot gaan en je ze moet vervangen, ik kan er van mee spreken: een defect of twee in de linker buitenspiegel en de hele boel vervangen kost ff lekker 900€ :/
    Wou eigenlijk af van diesel Ivm hoge wegenbelasting en hoge dieselprijs, al rij ik wel zoon 30/40dkm per jaar…. Weet niet hoe een tfsi dit vindt….

    Kwa opties ja ik ken het probleem leuke opties zijn duur in onderhoud. Al is het wel lekker om bepaalde opties te hebben….

  7. #7
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakstar50 Bekijk Berichten
    Wou eigenlijk af van diesel Ivm hoge wegenbelasting en hoge dieselprijs, al rij ik wel zoon 30/40dkm per jaar…. Weet niet hoe een tfsi dit vindt….

    Kwa opties ja ik ken het probleem leuke opties zijn duur in onderhoud. Al is het wel lekker om bepaalde opties te hebben….
    Zeker wel, leukste optie die ik momenteel heb (en zeker in de winter kan ik niet meer zonder) is een standkachel, zo tof om in een warme, ontdooide wagen te stappen 's ochtends vroeg
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2022
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GewoonWouter Bekijk Berichten
    Zeker wel, leukste optie die ik momenteel heb (en zeker in de winter kan ik niet meer zonder) is een standkachel, zo tof om in een warme, ontdooide wagen te stappen 's ochtends vroeg
    Deze zijn al helemaal zeldzaam zo te zien :O Mmm wordt nog een leuke zoektocht en toch twijfel tussen benzine of diesel....

  10. #9
    GewoonWouter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    331
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freakstar50 Bekijk Berichten
    Deze zijn al helemaal zeldzaam zo te zien :O Mmm wordt nog een leuke zoektocht en toch twijfel tussen benzine of diesel....
    Daarom dat in Duitsland kijken voor mij interessant was, veel vaker wagens met standkachel te vinden, ook iets vaker een leuke kleur en dikkere uitvoering.

    Tja en qua diesel vs benzine. Ik vond het nog interessanter om voor diesel te gaan. Qua wegenbelasting in Vlaanderen is de 3.0 V6 diesel nog steeds interessanter vs de benzineversie, en qua verbruik ook. Maar in NL kan het anders liggen inderdaad.

    Succes met de zoektocht in ieder geval!
    Audi A6 Avant 4G 3.0TDI Misano rood

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Rij nu ook al een paar jaar met een C7 van 2013. Zijn op zich goede en leuke auto’s, maar hou er rekening mee dat de onderhoudskosten toch iets hoger zijn naarmate de jaren en km’s verstrijken. Mijne is een 2.0 tdi. Zou ook liever een dikkere motor gehad hebben, maar heb ergens een compromis gemaakt tussen taks, verbruik en onderhoud.
    Wat betreft keuze motor moet je toch wel wat opzoekwerk doen. Eerste generatie 2.0 tfsi (180 pk) kan last hebben van olieverbruik, 1.8 is een facelift motor, 3.0 tfsi kan ketting oprekken, 3.0 tdi kan last hebben van koppakking, facelift tdi kan problemen hebben met ad blue, …
    Maar verder zijn het zeer fijne en goed rijdende wagens waar je veel rijplezier aan hebt. En opties zijn idd leuk tot ze niet meer werken.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Keuze is reuze Audi A6 C7

    Wij hebben recentelijk ook de overstap gemaakt van Volvo (XC60 5 cil diesel) naar Audi, A6 C7 is een simpele betrouwbare 2.0 TDI euro 5 2013 met handbak. Deze auto kwam van een kennis en dat was de voornaamste reden om hem te kopen, de historie was bekend en hij was rustig bereden. Zelf zou ik een exemplaar met meer opties hebben gekozen, maar het zij zo. Meer Pk's past wel bij een A6 C7 alhoewel het voor dagdagelijks gebruik in NL ruim voldoende is. Een 3.0 TFSI/TDI is natuurlijk puur verwennerij ;-) niet omdat het moet, maar als het kan... waarom niet?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •