Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A3 8V 1.4tfsi e-tron

  1. #1

    Standaard A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Hallo allen.

    Ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort een Audi A3 1.4TFSI e-tron aanschaffen.
    Wat zijn de aandachtspunten van dit model?
    Auto die ik op het oog heb is er 1 uit 2015 met 110000km op de teller.
    Zal vooral voor woon/werk gebruikt gaan worden, dagelijks circa 55km, en ga de auto op mijn werk opladen.
    Enige tips/suggesties?
    Dank.

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Als de auto goed is, is het een top auto om in te rijden! Ik rij er al bijna 3 jaar in.

    Buiten de standaard dingen die je moet controleren als je een auto koopt:
    - onderhoudshistorie nagaan
    - herkomst
    - hoeveel eigenaren
    (het zogeheten onderzoeksplicht en voor de verkopende partij: mededelingsplicht. Dit kan je helpen als je een beroep wilt doen op “garantie”. Tenzij je hem van een particulier koopt, dan wordt dat lastiger. Kijk voor dit soort tips op consuwijzer.nl of anwb.nl)

    Ga na of de terugroepactie TRA 93D2 is uitgevoerd. Dit betreft een afdichting voor je HV accu bak. Dit bestaat uit het afkitten van de accu bak of als er al schade is de gehele HV accu vervangen. Kost 2 dagen werk ivm drogen en je krijgt dan gratis een leenauto mee.

    Succes met koop/zoektocht

    Oja, vraag voor als je een proefrit wil maken, of ze hem even willen opladen naar 100%.
    Als je voor het eerst elektrisch gaat rijden, schrik dan niet dat de accu al bij 20km leeg is. Wil je alles uit de accu halen, dan moet het buiten 20 graden zijn en moet je met een fluwelen voet rijden (airco uit) en veel anticiperen, dan haal je 35 - 40km. ;-)

    Thuislader moet ook aanwezig zijn, zijn dure dingen.
    Laatst gewijzigd door iLudo; 20-12-22 om 20:37.

  3. #3
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Lekkage in de kofferbak lijkt mij ook een goed ter controle en als de auto een open dak heeft hier ook de historie uitpluizen.

    Ik rijd de auto al sinds 2015 en heb er zelf geen problemen mee gehad.

    Oh misschien nog de capaciteit van de accu laten bepalen. Ik heb geen idee welke actieradius wordt weergegeven bij 100% vol als de verbruiksdata wordt gereset in de auto. Ik kom na 7 jaar iig uit op 34 km max opnhet scherm bij 100% volle accu

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    56
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Kijk hier even: https://www.audiforum.nl/forum/model...ml#post1928978

    Heb na een hartverzakking vorige week (offerte reparatiekosten nieuwe batterij bij dealer €11600) bij een ander adres laten repareren voor €2400. Over een jaar is je auto buiten garantie en reken vooral niet op enige coulance vanuit Audi.

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.149
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Mijn mrs. rijdt sinds mei 2020 in een A3 met stekker. Ik heb toen heel bewust een 'modeljaar 2018' gezocht, vanwege alle verhalen over slechte accu's. Geslaagd met een Duitse A3 van december 2017 met toen nog geen 17.000km op de teller. En wel nagenoeg alle opties die leverbaar waren toen We zijn nu circa 35.000km verder en allebei erg blij met de auto. Elektrische actieradius varieert van 25 tot 40 kilometer, afhankelijk van temperatuur, weer, route en rijstijl. Wanneer jouw opgave van 55 kilometer per dag voor retour is, dan zou je bijna alle kilometers elektrisch kunnen rijden.
    Succes met zoeken!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Standaard

    Dankjewel, Je schrijft dat het een duitse auto is, hoe ging het met importeren? Zelf gedaan of via een bedrijf? Is de garantie overgenomen door jou eigen garage?
    Ben verder gaan zoeken en kwam ook bij een aantal 2017-2017 modellen in Duitsland met lagere km standen en dat lijkt mij ook aantrekkelijker dan de auto's die ik in NL vindt.

    Bedankt voor de info.
    Laatst gewijzigd door tom; 03-01-23 om 10:04.

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.149
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Import door 'hofleverancier' Sjoeritzz. Inmiddels zelf vier auto's via hem uit DE naar NL gehaald en 200% tevreden over hem
    Op onze A3 zat verlengde fabrieksgarantie van vijf jaar. Die is afgelopen december dus verstreken. Nergens voor nodig gehad gelukkig, maar hoe dat zou zijn verlopen bij een garantie-issue kan ik je dus daardoor niet vertellen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •