Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A3 8V 1.4tfsi e-tron

  1. #1

    Standaard A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Hallo allen.

    Ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort een Audi A3 1.4TFSI e-tron aanschaffen.
    Wat zijn de aandachtspunten van dit model?
    Auto die ik op het oog heb is er 1 uit 2015 met 110000km op de teller.
    Zal vooral voor woon/werk gebruikt gaan worden, dagelijks circa 55km, en ga de auto op mijn werk opladen.
    Enige tips/suggesties?
    Dank.

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 8V 1.4tfsi e-tron

    Als de auto goed is, is het een top auto om in te rijden! Ik rij er al bijna 3 jaar in.

    Buiten de standaard dingen die je moet controleren als je een auto koopt:
    - onderhoudshistorie nagaan
    - herkomst
    - hoeveel eigenaren
    (het zogeheten onderzoeksplicht en voor de verkopende partij: mededelingsplicht. Dit kan je helpen als je een beroep wilt doen op “garantie”. Tenzij je hem van een particulier koopt, dan wordt dat lastiger. Kijk voor dit soort tips op consuwijzer.nl of anwb.nl)

    Ga na of de terugroepactie TRA 93D2 is uitgevoerd. Dit betreft een afdichting voor je HV accu bak. Dit bestaat uit het afkitten van de accu bak of als er al schade is de gehele HV accu vervangen. Kost 2 dagen werk ivm drogen en je krijgt dan gratis een leenauto mee.

    Succes met koop/zoektocht

    Oja, vraag voor als je een proefrit wil maken, of ze hem even willen opladen naar 100%.
    Als je voor het eerst elektrisch gaat rijden, schrik dan niet dat de accu al bij 20km leeg is. Wil je alles uit de accu halen, dan moet het buiten 20 graden zijn en moet je met een fluwelen voet rijden (airco uit) en veel anticiperen, dan haal je 35 - 40km. ;-)

    Thuislader moet ook aanwezig zijn, zijn dure dingen.
    Laatst gewijzigd door iLudo; 20-12-22 om 20:37.

  3. #3
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds