Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 104

Onderwerp: Levertermijn Q7 TFSIe

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Levertermijn Q7 TFSIe

    Goedemiddag allen,
    De kogel is vorige week door de kerk gegaan en mijn kribbel staat op een Q7 TFSIe bestelbon.

    Nu snap ik dat niemand iets zinnigs kan vertellen over levertermijnen, maar zijn er hier mensen die de afgelopen maanden een Q7 in ontvangst hebben mogen/kunnen nemen? En zo ja, wanneer hebben jullie dan de bestelling geplaatst?

    De dealer heeft voorziene leverdatum op 22/12/2023 gezet.


    De A6 C7 was er in 2 maanden, maar dat waren andere tijden (2018…)

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Hier een A4 avant Quartro gekocht, levering dec 23.

    Verstuurd vanaf mijn Oneplus 7pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    in Duitsland zijn de TFSI-e varianten helemaal niet eens bestelbaar vanwege de onbekende termijn van leverproblemen in onderdelenketen... dus bijzonder dat er in BE wel wordt verkocht. Sterkte met wachten!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Sterkte met wachten!
    Dankjewel!

    Momenteel ontwikkel ik electronica bij een grote speler in de automotive, en waar vorig jaar componenten een leadtime hadden van >99weken, is dat het laatste half jaar wel wat beter geworden.
    Niet dat die 3 printplaatjes met +/- 300 componenten waar ik mee te maken heb representatief is voor de hele halfgeleider industrie

  5. #5

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Om je een idee te geven ... ik heb een A6 55TFSIe in bestelling sinds december 2021... datum op bon was toen oktober 22 levering , in november te horen gekregen dat het begin mei 23 zou worden , vorige week terug update dat het intussen al half juni 23 zal zijn... ik wens je veel sterkte

    Grootste probleem zouden de HD matrix koplampen zijn , het panoramisch dak en de servosluiting van de deuren... alle 3 opties die ik er heb op genomen ... maar ik ga hem niet veranderen...


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Leeftijd
    49
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bathory Bekijk Berichten
    Goedemiddag allen,
    De kogel is vorige week door de kerk gegaan en mijn kribbel staat op een Q7 TFSIe bestelbon.

    Nu snap ik dat niemand iets zinnigs kan vertellen over levertermijnen, maar zijn er hier mensen die de afgelopen maanden een Q7 in ontvangst hebben mogen/kunnen nemen? En zo ja, wanneer hebben jullie dan de bestelling geplaatst?

    De dealer heeft voorziene leverdatum op 22/12/2023 gezet.


    De A6 C7 was er in 2 maanden, maar dat waren andere tijden (2018…)
    Heb op 01/22 een Q7 60 TFSIe besteld. Eerste levertermijn mei/juni 2022. Dan Nov 2022. nadien Geschrapt. laatste bericht vanaf eind maart zal er gekeken worden naar de planning.
    Veel succes met het wachten.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Op 02/22 een Q5 55 TFSIe besteld. Op de bestlbon staat "ten laatste geleverd voor 28/02/2023" maar dat gaat dus niet door.

    Lever datum is nu gezet op juni/juli 2023 maar zonder enige garanties.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Hier van hetzelfde laken een broek. Q7 55 TFSIe besteld 03/2022. Eerste leverdatum was 04/2023. Nadien vervroegd naar 02/2023 en momenteel geen info wanneer hij geleverd zal worden. Noch de dealer noch de invoerder krijgen nieuws van Audi wanneer de wagen geleverd kan worden. Ik begin het redelijk vervelend te vinden. Nu de dealer heeft er wel voor gezorgd dat wanneer ik nood heb aan de ruimte van een Q7, ik er eentje kan gebruiken van hun.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Audi zou zelfs geen info kunnen geven wanneer de Q7 terug in productie gaat... Hier stellen ze mij & hun dealernetwerk erg in teleur. Eerst grote reclame maken over de snelle levertijd om nadien zelfs geen leverdata meer door te spelen. Zeer zeer jammer

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Vandaag de dealer nog eens gecontacteerd en ze konden me nog steeds niks meer vertellen, er was nog steeds niks zichtbaar in "het systeem".
    Nu heb ik ook wel ergens gelezen dat Audi problemen heeft met de levering van V6 TFSI onderdelen/blokken, dus dat zal ook niet helpen.

  12. #11
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Ik hoor vooral nog steeds dat er schreeuwend tekort is aan de computerchips die samenwerking van ICE en BEV aansturen. Daarbij blijft het mij wel erg verbazen waarom Audi daar dan zoveel last van heeft en andere merken niet (meer) Anyway, jij koopt er niets voor want nog altijd geen auto. Sterkte!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Ik hoor vooral nog steeds dat er schreeuwend tekort is aan de computerchips die samenwerking van ICE en BEV aansturen. Daarbij blijft het mij wel erg verbazen waarom Audi daar dan zoveel last van heeft en andere merken niet (meer) Anyway, jij koopt er niets voor want nog altijd geen auto. Sterkte!
    Ik las hier op het forum nog ergens dat de chip die Audi gebruikt gepatenteerd zou zijn door het Chinees bedrijf. Dit zou meteen de reden zijn waarom Audi zoveel last heeft. Al ben ik verbaasd dat een bedrijf als Audi zich zo sterk afhankelijk maakt van één speler.

  14. #13

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Ik heb een Audi Q7 60 TFSI e besteld op 9 februari 2022. De uiterste leverdatum op de bestelbon: 16/08/2022

    Laatste bericht van enkele weken geleden van de dealer: levering in juli 2023

    Ik heb er echter geen goede hoop op...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Vorige week bericht ontvangen dat de levering voor juli 2023 is voorzien. Er lijkt dus licht aan het einde van de tunnel....

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Vandaag de dealer nog eens om een update gevraagd, maar de wagen staat nog steeds niet in de planning.
    Nu maar hopen dat meneer Audi een facelift-facelift(?) model wilt leveren (voor dezelfde prijs uiteraard).

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bathory Bekijk Berichten
    Vandaag de dealer nog eens om een update gevraagd, maar de wagen staat nog steeds niet in de planning.
    Nu maar hopen dat meneer Audi een facelift-facelift(?) model wilt leveren (voor dezelfde prijs uiteraard).
    Ik heb het vandaag ook eens gevraagd aan de dealer hoe dat juist zit. Het zou in mijn ogen het minste mogen zijn dat ze kunnen doen.

    ps: wie is je dealer?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jappe007 Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi Q7 60 TFSI e besteld op 9 februari 2022. De uiterste leverdatum op de bestelbon: 16/08/2022

    Laatste bericht van enkele weken geleden van de dealer: levering in juli 2023

    Ik heb er echter geen goede hoop op...
    Jappe, heb jij nog een update?

  19. #18

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Gisteren bericht dat de auto op weg is naar de importeur. Momenteel voorzien voor de week van 19 juni.
    Laatst gewijzigd door Jappe007; 10-06-23 om 19:53.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Hier heb ik de bon eind maart 2022 finaal getekend. Nu ik jouw bericht zie, ben ik al iets positiever gestemd dat juli 2023 realistisch is.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Levertermijn Q7 TFSIe

    Veel plezier met jullie aanwinst. Als ik even doorreken, zal de mijne ergens begin 2024 geleverd worden, maar wie weet...
    De dealer is een kleine Audi groep in Oost-Vlaanderen.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •