Eind januari loopt mijn A3-leasecontact af en ik heb besloten om weer een privéauto aan te schaffen. Een tweedehands benzine, want diesel zie ik niet meer terugkomen op prijzen van voor de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.

Ik speel met de gedachte om een Duitse B9 (liefst FL dus >2020) te (laten) importeren (bv. via MrWheelson).
Qua motorisering ben ik tevreden met een 35, maar liever gelijk een 40 uitvoering. De 35 kan ik later altijd nog naar een 40 laten tunen. Echter dat kost denk ik ook ergens tussen de €300-500.
Ik heb nu 2 x S-line met virtual cockpit en daar wil ik aan vasthouden. Het moet ook absoluut een lichtgrijze zijn mét zwart optiekpakket waarbij het Audi-logo niet zwart is (lelijk). Verder zijn mooie velgen een must, geen zwarte of andere merken dan Audi. 18" is prima.

Van wat ik zo aan Duitse A4's tegenkomen, zie ik de volgende voordelen:
- Rijker uitgeruste auto's dan NL (kontenbraaiers, 3-zone AC, glazen dak, trekhaak, achteruitkijkcamera);
- Dat alles tegen lagere prijzen dan NL;

Wat ik wel veel lees, is dat er n.m. in Duitsland aardig wat met de kilometrage wordt gesjoemeld (terugdraaien). Nou is het wel zo dat bv. MrWheelson alleen bij gerenommeerde Duitse dealers inkoopt. Natuurlijk inspecteren zij de auto en dat zal ik ook zeker doen. Ik zal letten op de KM-stand en de mate van slijtage van het interieur. Dat is lastig te bepalen, maar goed, enige indicatie moet het toch geven lijkt me. Verder moeten we naden van het koetswerk niet wijken, dan kan duiden op herstelde schade en even de schokbrekers rondom testen door de auto wat in te drukken.

Mijn budget zit tussen de 30-40K.

Wat zijn nog zaken waar ik op moet letten of heeft iemand nog een specifieke tip?