Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: A3 8v

  1. #1

    Standaard A3 8v

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier en ben hier gekomen om eens te sparren over mijn vraag.

    Op dit moment ben ik aan het oriënteren naar een A3. Echter wat is een km aantal waarbij je moet overwegen geen A3 meer te kopen.
    Uiteraard valt of staat alles met het onderhoud maar even gewoon gemiddeld genomen.
    Is een A3 uit 2016 met 130 k beter dan een A3 uit 2017 met 140 k
    Of 2018 met 200 k en wat als die met 211 k uit 2015 komt ?

    Wanneer is het moment dat er een echte twijfel bestaat en wanneer is het geen probleem met dit merk ?

    Ik weet dat hier geen hapklaar antwoord op gegeven kan worden maar graag zou ik ervaringen willen delen zodat ik vanuit daar een overwogen beslissing kan nemen.

    Bij voorbaat dank.

    Groeten
    Ron

  2. #2

    Standaard Re: A3 8v

    10dkm lijkt me weinig relevant. Belangrijker is of het voorgeschreven onderhoud altijd is gedaan. Weet niet of je voor benzine of diesel gaat, maar stel voor 1.4 COD die moet bij 210dkm een distributieriem. Tja, dan heb ik liever waar dat al gebeurd is (aantoonbaar) dan eentje waar dat onduidelijk is, of die op 205dkm staat en dat er dus snel aan zit te komen.

    Daarnaast maakt het uit hoeveel je verwacht te gaan rijden. Maakt nogal uit of je 10dkm per jaar gaat rijden of 30dkm. In dat laatste geval zou ik geen auto met 200dkm op de teller kopen.
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 09-01-23 om 13:19.

  3. #3

    Standaard Re: A3 8v

    Ik denk dat je met een AUDI A3 vanaf de 8v variant gewoon een zeer betrouwbare auto koopt. Dus vanaf 2015. Er zijn volgens mij maar heel weinig issues bekend, ook vanaf de facelift en/of met specifieke motortypes.

    Koop bij een betrouwbare partij met garantie. Bedenk ook dat je bij sommige kilometerstanden een grote of kleine beurt moet laten doen. Verder geldt altijd in het algemeen: Een auto met weinig kilometers die door een beunhaas is onderhouden, kan je veel meer problemen geven dan een auto met een hoge kilometerstand die perfect onderhouden is.

    Even geleden was er een Audi A3 etron met bijna 3 ton kilometers bij klokje rond op Autoweek. Die zag er nog perfect uit en de monteur was onder de indruk. https://www.autoweek.nl/autotests/ar...m-klokje-rond/

    Wat is je budget?

  4. #4

    Standaard Re: A3 8v

    Wat ik precies op het oog heb is dit:
    Sportback 1.0 TFSI 116pk 6-bak Sport Edition Dynamic
    186.235 km
    BJ 2016
    Benzine

    Historie nog niet gezien maar de auto ziet er als nieuw uit.

    Denk dat dit best een goede deal zal zijn.

    Ik hoor het graag

  5. #5
    A3 APD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    34
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 8v

    Hallo Ron,

    Voor mij is de onderhoudshistorie het belangrijkste en de staat van de auto (foto's zeggen niet alles), daarnaast kijk ik vaak naar het aantal gereden km t.o.v. het bouwjaar. 10-18.000 km per jaar is normaal in mijn ogen (benzine).

    Een A3 1.0L uit 2016 welke 186.000km heeft gedraaid vind ik zelf behoorlijk veel, daarbij meegenomen als je de auto termee wilt verkopen de km-stand nog minder aantrekkelijk is (er vanuitgaand dat je de auto een paar jaar houd).

    Zoals hierboven beschreven speelt het budget natuurlijk de grootste rol. Ik kies persoonlijk liever voor een wat oudere auto met minder km's als een jongere auto met veel km's.

    Betreft de 1.0L variant, deze zou ik persoonlijk niet boven de 150.000km kopen, deze blokjes zijn toch minder sterk en vraag mij nog steeds af wat een 1.0L TFSI blokje nog doet met 200-250km. Laat staan eventuele kosten.

    Ik heb voor een halfjaar terug exact dezelfde uitvoering als jij zoekt gekocht voor mijn vrouw. 2018, 64.500km, €19.250, particulier.

    Gezien de prijzen er niet minder om zijn geworden, overweeg particuliere verkoop & aankoop. Ik doe het al jaren en heb er veel geld mee bespaard. Eerste servicebeurt gratis en je houd nog over t.o.v. aankoop bij een bedrijf.

    Groeten


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •