Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Heeft een A5 uit 2007 Multitronic of T-tronic transmissie?

  1. #1

    Standaard Heeft een A5 uit 2007 Multitronic of T-tronic transmissie?

    Dag allen,

    Ik heb een A5 3.2 uit 2007 op de korrel. Nu zie ik dat in de advertentie van de dealer staat dat het gaat om een T-tronic, maar de auto in kwestie lijkt geen Quattro te zijn, dus dan is het voor zover ik weet per definitie geen T-tronic. Klopt dit? Ik wil graag weten of ik niet stiekem een risicovolle Multitronic ga aanschaffen.

    Ik heb de dealer gebeld, hij dacht zeker te weten dat het om een T-tronic ging ondanks dat het geen Quattro is. Ik heb gevraagd of hij dit kon achterhalen voor me en hij heeft me onderstaande screenshot toegestuurd (de auto is geïmporteerd, ik geloof in 2010).

    Als ik de VIN (WAU ZZZ 8T X A 015043) op internet probeer te decoden kan ik helaas niet echt informatie vinden over de transmissie.

    Wat denken jullie? Kan het een T-tronic zijn? En hoe is hier nou met zekerheid achter te komen? Het verschil in geluid bij optrekken/schakelen is waarschijnlijk wel te horen maar ik heb graag duidelijkheid!

    Dank voor jullie reacties!

    WhatsApp Image 2023-01-13 at 22.39.19.jpg

    Laatst gewijzigd door JUdH; 13-01-23 om 22:26.

  2. #2
    Razayan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2017
    Leeftijd
    31
    Posts
    90
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard re: Heeft een A5 uit 2007 Multitronic of T-tronic transmissie?

    Ik rijd zelf een A6 met multitronic. Deze schakelt in D helemaal niet, dus je rijdt zonder schakelmoment, in een keer door naar de topsnelheid. Volgens mij schakelt een t-tronic automatisch in D dus dat zou je wel moeten merken bij een proefrit.

    Overigens, in S "schakelt" de multitronic door het toerental aan te passen. Dus de bak is dan niet echt aan het schakelen maar simuleert het gevoel ervan.
    Laatst gewijzigd door Razayan; 13-01-23 om 22:25.
    | Audi A1 Sportback 1.0 | Nano Grey | 2017 | Adrenalin | Verkocht
    | Audi A6 Avant 2.0 | Glacier White | 2013 | Air Ride Performance V2 | Verkocht
    | Audi e-tron 55 Quattro | Mythos Black | 2019 | Advance Pro Line Plus |

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.201
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Heeft een A5 uit 2007 Multitronic of T-tronic transmissie?

    Bij de A4 is het zo dat een 2wd altijd multitronic is en Quattro is Tiptronic maar of dat bij de A5 van die bouwjaren ook zo is.
    Wel zie ik KSU als bak code en kom ik hier op.
    https://link.marktplaats.nl/a1450076400?
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 14-01-23 om 00:55.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    AEK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2019
    Leeftijd
    32
    Posts
    71
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Heeft een A5 uit 2007 Multitronic of T-tronic transmissie?

    Is een multitronic. FWD is multitronic van die bouwjaren. Je kan ook altijd de Audi dealer even benaderen.

    Een multitronic merk je ook wel met rijden, het is een traploze automaat. Het is wel comfortabel rijden. Men zegt dat je 5-lamellen multitronic moet vermijden en beter voor de 7-lamellen multitronic kunt gaan. Maar deze zit volgens mij pas vanaf de 2012 modellen. Ik heb zelf de 7-lamellen multitronic gehad en nooit geen problemen gehad. De wagen was ook gechipped.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •