Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Aankoopadvies A3 2.0 TDI quattro

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies A3 2.0 TDI quattro

    Hallo allemaal,

    Ik ben opzoek naar mijn eerste Audi en heb er nu 1 op het oog. Het is een A3 Sportback 2.0 TDI Quattro automaat uit 2014. Het is een import auto uit België en is in 2019 in Nederland geregistreerd. Er staat ruim 200.000 km op de teller en ik vraag me af waar ik op moet letten.
    De distributieriem is vervangen, dus daar hoef ik mij geen zorgen om te maken, maar ik weet nog niet wat de staat is van bijvoorbeeld de remblokken, uitlaat en S-tronic automaat.
    Op internet heb ik gelezen dat Audi geen onderhoudsboekjes meer heeft, heeft iemand tips voor hoe ik de onderhoudsgeschiedenis kan inzien? Ik heb via Autoweek al een check gedaan waarbij ik de APK punten kon inzien. In september 2022 was het volgende gebrek gevonden: Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af. Deze is gerepareerd. Verder waren er (naast wat bandenspanning) geen punten die naar boven kwamen.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankoopadvies A3 2.0 TDI quattro

    Neem iemand mee die verstand heeft van auto's en kan zien of er schade was in het verleden, eventueel uitlezen met een obd systeem en verder gaan rijden met die auto, hoor, voel of zie je gekke dingen waar je het niet vertrouwd gewoon niet doen, alleen bij een goed gevoel van auto en verkoper.


    Verder is een diesel op dit moment wel iets meer opletten, de apk heeft een roetdeeltjes maximum tegenwoordig dus het kost je zo maar een roetfilter als het tegenzit, koop hem dus altijd met een verse keuring van dit jaar. Roetfilters zijn dure dingen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •