Goedenavond allen
Twijfel of dit bericht hier thuis hoort of bij het marktplaats gedeelte...ik waag het er op.
Vrij nieuw hier en heb al een topic lopen bij showroom. Heel veel gelezen maar tegelijkertijd ook een leek...
Ik zoek
-audi a4 b7 avant
-zwart en heel misschien dat donkergrijs en zilver ook een optie is.
-1.8t of een 2.0t(quattro)
-wil een tiptronic, kan niet vinden bij welke motoren die geleverd word
-max 200k gelopen aangezien ik de auto een hele tijd wil gaan rijden, al hangt dit natuurlijk ook van het onderhoud af
- 's line etc is leuk maar geen must
- optie tot bleutooth/samsung
-al verlaagd is meegenomen
-velgen zien we later wel
-voor tuning geldt hetzelfde
- en natuurlijk een onderhoudsgeschiedenis en/of van iemand die hier zeer geliefd is
Budget max 9k afhankelijk van de aangeboden auto natuurlijk. Budget is krapjes maar moet haalbaar zijn met wat geduld.
Eerste vraag...heeft iemand hier iets in de aanbieding of weet je toevallig iets.
Ik hou de laatste 2 maanden marktplaats, gaspedaal, autoscout en Mobile.de al in de gaten. Niet heel veel keus , geduld is een schone zaak. Nog andere sites die ik in de gaten kan houden?
Raden jullie een leek als mij die amper Duits spreekt überhaupt wel aan om over de grens te kijken?
Tips waar ik op moet letten betreffende deonderhoudsgeschiedenis, km stand, proefkeuring is geen optie waarschijnlijk?
Heb evt een monteur achter de hand om enigzins op terug te vallen
Zoekende, letterlijk en figuurlijk zoals je ziet.
Alle info is welkom, hartelijk dank alvast!
Mvg Arno
https://link.marktplaats.nl/m1929853964?
Wel wat prutswerk om te doen.
Even in gaan op je laatste zin
Dan kun je beter een ouderwetse step kopen
Je hebt de belangrijkste stap al genomen
En dat is verdiepen in je intresse .....DE B7!
Dit forum heb je gevonden door google,vrienden,kennissen enz
Maar het meeste wat je hebt gebruikt is je nieuwsgierigheid
Gebruik die nieuwsgierigheid nu ook om iets te leren
Dus Google eens op de problemen van de B7 van hier boven
Wellicht kom je iets tegen waarbij je denkt
"Zo simpel? "
Heb je geen zin om makkelijk geld te verdienen
Dan kun je beter een nieuwe Audi kopen met 10jr volledige fabrieksgarantie ongeacht km en of slijtage delen
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Tja.... zoals kevin hierboven ook al zegt, dan kan je wel ophouden met zoeken, een b7 is inmiddels ook 16-18 jaar oud dus er zijn wel dingen, gewoon door de tijd en dus leeftijd. Vaak wel allemaal kleine pruts dingen die simpel op te lossen zijn, zelfs door een leek, en nog leuk om te doen ook, met een hoop voldoening.
Maar hier een leuke avant, al is ie wel wat saai dus ook wat te doen kwa wielen.
https://link.marktplaats.nl/m1931174596?
Of misschien een goed uitziende b8 met leuke km.
https://link.marktplaats.nl/m1933589363?
Of een S4, gelijk klaar![]()
https://link.marktplaats.nl/m1933847554?
S4 = goed plan, vooral als je niet te veel rijdt. Blijft z'n geld ook wel een tijdje waard. Wel meer risico op hoge kosten ALS het mis gaat!
B8 = goed plan, fijne wagen, stuk moderner.
Die Avant hierboven met de 2.0 96kW = laten staan, oliezuipers, niet snel, zuipt als een S4.
Zie jullie reacties nu pas.
Ben gelukkig al veel wijzer geworden hier, desalniettemin is het budget aan de krappe kant ben ik achter gekomen.
S4 is de ultieme droom...
Ga morgen naar deze audi kijken. Het voelt een beetje als te mooi om waar te zijn maar daar komen we morgen wel achter. Ziet er op het eerste gezicht als nieuw uit en heeft ook pas 1 eigenaar gehad en is geen import.
Km stand hoger als gewenst maar daar ga ik bij deze vraagprijs natuurlijk geen probleem van maken.
Weet enigzins waar ik op moet letten maar als jullie nog tips hebben voor de proefrit hoor ik dat graag natuurlijk
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/au...=android-share
Kilometerstand: 235.371 km
Bouwjaar: 08/2007
Verkoopprijs: € 3.995,-
Opzich mooie B7 van binnen wel wat slijtplekjes stuur en pook maar gezien de kms / leeftijd mag dat
Als hij de beurtjes op tijd gehad heeft en de koppeling goed werkt en geen rare bijgeluiden heeft bij proefrit
Even goed de bochten proberen op wiellagers
Kun je altijd de gok nemen (vind ik) miss even aan de vag/com leggen (uitlezen)
Ff vcds er aan is een goed idee, wiellagers kosten net ff 50,- ps van skf dus dat is het geld niet.
Meer hoe koppelt hij, schakelt soepel? Wanneer distributie gedaan en verder vaak kleine dingetjes als lampjes kapot, gasveren klep en motorkap, matten stuk enz.
Maar je moet het zo zien, alles wat er aan geschroefd zit kan je vervangen, kost misschien geld maar daar kom je overheen, laswerk of verrotte bodems wordt het stukken lastiger, al komt dat niet veel voor nog.
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met de ts bij de wagen.
Voor wie vergelijkbaar zoekt, 2.0 quattro
https://link.marktplaats.nl/m1942991177