Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Nieuwe A3

  1. #1

    Standaard Nieuwe A3

    Nieuw ben ik hier en ik zie al veel punten van herkenning.

    Door problemen met de huidige A3 die ik heb, oud model, 5 deurs,

    Wil ik graag een nieuwe kopen. Het nieuwe model met 5 deuren. Ik moest er eerst aan wennen maar het is toch wel een aardige auto, ben erg gehecht aan mijn A3

    Mijn partner vindt dat ik weg moet blijven bij de audi maar komt niet met alternatieven. (er is een alternatief voor hem een zweedse cabrio)

    Volgens hem en tot op heden heeft hij helaas gelijk is dat als er problemen zijn met de elektronica van de auto je in een spiraal van ellende komt.

    mijn vraag is eigenlijk?

    1. heeft mijn man gelijk met de elektronica of is het een combi van dealervakmanschap en autotechniek.

    2. Wat is een goed alternatief voor de A3. In mijn ogen is er geen alternatief.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom.

    Beroerd dat je problemen met je A3 hebt. Je bent één van de weinigen, de A3 staat bekend als robuust en probleemloos.

    Wat voor problemen heb je? Wellicht inderdaad terug te wijzen op een incompetente dealer (niet zo zeldzaam helaas) en/of een eerdere eigenaar met meer ambitie dan verstand van zaken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    hallo

    antwoord op punt 1.

    Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad..
    De nieuwe A3 staat niet bekend om zijn technische storingen etc.

    antwoord op punt 2.

    een wat dikker aangeklede golf.
    een 1 serie

    tsja....dat zijn geen audi's.
    De nieuwe a3 is een pracht auto..dus

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    1-serie: de enige tweezitter met vier portieren...

    Golf lijkt me een aardig alternatief, maar ook de nieuwe A3 staat weer goed bekend. Kijk maar eens rond op het forum, er zijn mij geen klachten bekend over het nieuwe model.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Nieuwe A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDIPOWER_GIRL
    2. Wat is een goed alternatief voor de A3. In mijn ogen is er geen alternatief.
    ten eerste: welkom op het forum
    ten tweede: je hebt jezelf al antwoord gegeven :wink:
    wil je wel bij audi blijven of heb je ook voorkeuren voor een ander merk?


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard Re: Nieuwe A3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDIPOWER_GIRL
    1. heeft mijn man gelijk met de elektronica of is het een combi van dealervakmanschap en autotechniek.

    2. Wat is een goed alternatief voor de A3. In mijn ogen is er geen alternatief.
    Welkom op 't forum!

    1. De Mrs. rijdt een nieuwe A3. Nu 45000 km zonder één probleempje. Ze heeft een vrij volledige uitrusting met een hoop elektronica; probleemloos.
    Bekijk de foto's maar in mijn album...
    2. Alternatief? Welk alternatief!

    Ga maar lekker voor de nieuwe A3, maar kies wel goeie dealer; daar zitten nogal verschillen tussen... :?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7

    Standaard

    we hebben nu 8 maanden een nieuwe S3 sportback, en nog 0 problemen. Verbruikt wat olie, maar verder helemaal perfect! Geen storingen, geen kaarkjes, helemaal niets!

  8. Ad
  9. #8
    Edgar's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    1.267
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Als je toch al de naam Audi Power Girl hebt....ja dan moet je toch wel bij Audi blijven... :wink:

    Welkom

    Gr Edgar
    Terug bij Audi!!

    A6 2.0TDI Pro Line

  10. #9

    Standaard

    De nieuwe A3 is een plaatje! Ik zou er zeker voor gaan...Audi Girl Power :wink:

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterw
    we hebben nu 8 maanden een nieuwe S3 sportback
    Zo zo, dan heb je een behoorlijke primeur te pakken :wink: !

    Gr.
    Leon
    Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand voldoende nagedacht.

    Audi A3 2.0 TDI Ambiente optimized by Hartog Tuning !

  12. #11

    Standaard

    OK, LOL, zie hem, kan hem overigens niet wijzigen... t is helaas "maar" een 2.0 FSI'tje...

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn broer rijdt een nieuwe A3 3-deurs, 1.9TDI. Perfecte auto, geen klachten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Wat voor een spannende motor hangt er in ja A3?

    Elektronica problemen bij de vorige A3 ken ik ook eigenlijk niet. Heb zelf iets meer de 3 jaar in een A3 1.9TDI 130pk gereden maar geen elektronica problemen gehad. In mijn huidige A3 wat even wat problemen gehad met het navigatiesysteem en één keer gehad dat de boardcomputer op tilt sloeg (klok in de war en gegevens gewist)

    Een mooie SB in lichtblauw metlicht interieur en een Skyroof lijkt mij perfect als 'tweede' auto voor de deur.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Welkom.

    Beroerd dat je problemen met je A3 hebt. Je bent één van de weinigen, de A3 staat bekend als robuust en probleemloos.

    Wat voor problemen heb je? Wellicht inderdaad terug te wijzen op een incompetente dealer (niet zo zeldzaam helaas) en/of een eerdere eigenaar met meer ambitie dan verstand van zaken.
    mijn a3 heeft het het ook alijd geode gedaan tot deze zomer eerst een lampje van de motorstoring moest een heel dashboard electronica voor vervangen worden, toen hiel die in en is de software van de motor vervangen toen een klep van de turbo. daarna weer nieuwe software voor het motormanagment systeem.

    garage kon niet s vinden en de auto hield in. Toen was er iets met de aansturing van de luchtmengselmeter of zoiets

    dis is vervangen en nu bradt het lampje weer waar het mee begonnen is.

    ben een rusitge rijder
    de motor is een 5 cylinder 2 liter turbo kan dat of 2.2 liter. Hij is wel pittig en wanner er mannen in rijden scheuren die altijd ermee.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, ik vraag me een beetje af of je niet -als zovelen- het slachtoffer bent geworden van de garage (Audi-dealer?) die lukraak verving. Genoeg van dergelijke verhalen te vinden hier, en ik heb er zelf ook nog wel een paar (da's de reden dat ik niet meer naar garages ga).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDIPOWER_GIRL
    de motor is een 5 cylinder 2 liter turbo kan dat of 2.2 liter. Hij is wel pittig en wanner er mannen in rijden scheuren die altijd ermee.
    Het was toch een A3 8L (dus het vorige A3 model)? Die hadden geen 5 cylinders in het vooronder. Enkel 4 cylinders: 1.9 TDI, 1.6, 1.8 en 1.8 Turbo. Ik denk dus dat de jouwe een 1.8 Turbo heeft.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  18. #17
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Een A3 met 5 cil turbo?

    Welkom.

    :foto:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  19. #18
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard

    Ik denk een 1.8T met 5 kleppen per cilinder. :wink:

  20. #19
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    welkom powergirl.

    ik ken geen enkele A3 met zoveel storingen.je moet dus idd het vakmanschap van de garage eens kritisch bekijken.

    alternatief.is moeilijk....inruilen op een andere A3?
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •