Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi A3 30TFSI ervaringen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Leeftijd
    31
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Audi A3 30TFSI ervaringen

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Audi A3 30 TFSI motor (tegenwoordig als mild-hybrid als ik het goed begrijp). Volgens mij is deze motor in combinatie met S-tronic prima in staat om goed met het verkeer mee te komen, maar is deze ook krachtig genoeg als je met kleintjes en een volle kofferbak richting het buitenland trekt?
    Laatst gewijzigd door BBR; 29-03-23 om 07:52.

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    Wat bedoel je met krachtig genoeg? Met 110pk en 200Nm kom je niets te kort voor normaal gebruik. De auto mag 1300 kg van zijn plaats trekken dus ik zou mij geen zorgen maken over 500 kilogram lading.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Leeftijd
    31
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Wat bedoel je met krachtig genoeg? Met 110pk en 200Nm kom je niets te kort voor normaal gebruik. De auto mag 1300 kg van zijn plaats trekken dus ik zou mij geen zorgen maken over 500 kilogram lading.
    Ik hoef niet iedereen zoek te rijden bij het stoplicht, maar vind het wel lekker als je op de snelweg gemakkelijk kan inhalen en snelheid kan pakken zonder overdreven terug te hoeven schakelen of bang hoeft te zijn dat aanstormend verkeer vol in de remmen moet omdat jij er tussenkomt. Nou denk ik dat de MHEV hier ook wel een positieve rol in zal spelen maar ik hoor graag ervaringen. Het prijsverschil met de 1.5 is vrij fors, dat geld steek ik dan liever in leuke opties op de 30.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    Iets doorsparen.... Je moet behoorlijk wat gas geven en hem in de toeren jagen voor een beetje vlot rijden, ten nadele van jouw brandstofverbruik. Het wordt al dramatischer als je in de zomer ook nog eens jouw airco aan hebt staan met zo'n driecilinder 1.0.

    Het is een mild-hybrid en voor zover ik weet doet dat niks aan het vermogen van de auto. https://www.audi-mediacenter.com/en/...id-system-4125
    Laatst gewijzigd door snappaz; 30-03-23 om 23:37.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    Ik heb de 1.5 met handbak. Gewoon conventionele aandrijving zonder hybride. Dat heeft de dsg alleen.

    De 1.0 heb ik proefgereden. Deze komt wat mij betreft tekort bij accelereren bij invoegen en inhalen.
    Misschien ook wat je gewend bent. Dat je voor je gevoel tekort komt.
    De extra 2,5k in aanschaf krijg je bij verkoop ook weer (deels) extra terug.

    Ik heb een kale S edition met 18 inch velgen. Wat mij betreft voldoende aan opties.


  6. #6

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    eens, ga voor de 1.5.

  7. #7
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Audi A3 30TFSI ervaringen

    Tekortkomen is ook een gevoelskwestie natuurlijk. Genoeg auto's die met minder dan 100pk ook prima meekomen in het verkeer. Als ik in de Tesla Model 3 heb gereden komt de 3.0TFSI in de A6 ook tekort met invoegen. :-)
    Een sterkere motor maakt het zeker makkelijker maar het beeld dat je met de 30TFSI niet achter een vrachtwagen vandaan komt is een beetje overdreven. Met een DSG kan je het ook aan de bak overlaten. Als je de 1.0TFSI met een handbak zou rijden dan denk ik dat je wel meer moet schakelen dan je zou willen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •