Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Aanschaf Audi A4 Avant 2.0 TFSI 224pk automaat

  1. #1

    Standaard Aanschaf Audi A4 Avant 2.0 TFSI 224pk automaat

    Hoi,

    We hebben op dit moment een hele fijne Mercedes C klasse 1.8 turbo CGI, maar helaas dringt er bij deze auto rond de 90-100 km/h een dreunend geluid binnen, wat we niet opgelost krijgen. We zijn daarom naar een alternatief aan het kijken en zijn op deze auto uitgekomen:
    https://www.eurocars.nl/voorraad/327...maat-pro-line/

    Zijn er nog specifieke zaken waar we op moeten letten bij het facelift model met de nieuwere 2.0 TFSI motoren? Of zijn bij deze motoren de problemen (olieverbruik/ketting) normaal gesproken opgelost?

    Onze Mercedes heeft nu de super fijne 7G tronic welke echt zijdezacht schakelt. Het is niet de snelste in zijn soort, maar wel heel fijn. Zijn de automaatbakken van de A4 vergelijkbaar en ook zo betrouwbaar?

    Zijn er verder nog zaken waar we echt op moeten letten? We zouden deze auto eventueel sowieso met Bovag garantie kopen.

    Dank voor jullie reacties!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Aanschaf Audi A4 Avant 2.0 TFSI 224pk automaat

    Hoi Onnaj,
    Zie de volledige rapportage van Hartog Tuning Alkmaar op de volgende site: https://hartogtuning.nl/?p=1171
    In 2013 zijn er gemodificeerde zuigers toegepast, maar nog niet de definitieve (vanaf 2016).

    Ik heb drie weken geleden een Audi A4 1.8 TFSI gekocht uit 2013 met 29.000 km op de teller. Ik durfde het wel aan (mede ivm de lage km stand en de 1.8 tfsi vanaf 2013 met 170 pk lijkt minder last te hebben van hoog olieverbruik als ik internet afspeur).

    Succes met de beslissing!

  3. #3

    Standaard Re: Aanschaf Audi A4 Avant 2.0 TFSI 224pk automaat

    Das een hele mooie kilometerstand zeg! Hopelijk heb je er veel plezier van!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •