Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Audi A6 55 TFSi e C8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Audi A6 55 TFSi e C8

    Hallo,
    Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe tweedehands Audi A6 merk ik dat er veel jonge TFSi e te koop zijn. Hebben jullie een idee wat hiervoor de reden is? En zij met zo'n auto, zijn jullie er tevreden van? Is het de meerprijs waard voor meer plezier?
    A6 Avant 2.0 TDI 163pk 2014
    Audi TT Roadster 2.0 TFSi 200pk S-line 2008
    A6 Avant 2.0 TDI 190pk S-line 2015 (Face-lift)

  2. #2

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSi e C8

    Ik rij sinds begin mei deze : https://www.audiforum.nl/forum/audif...on-nr-6-a.html

    Ik kom van een C8 model waar ik vier jaar had mee gereden , dit was een 3L V6tdi . Het is inmiddels mijn 6e Audi avant , waarvan de vorige 4 steeds V6 diesels waren .
    Ik kan dus wel redelijk aardig vergelijken , ik heb geen seconde spijt van mijn overstap , de hybride aandrijflijn is gewoon een stuk fijner dan de diesel die ik er voor had ( maar die was ook de minste die ik heb gehad van al de diesels , de sjoemelgate was daar verantwoordelijk voor ... )

    Wat je wel moet in het achterhoofd houden is verbruik, zo een A6 hybr is geen lichte wagen ( alhoewel die exact even veel weegt dan mijn vorige ) , en als je echt veel km's maakt op de snelweg zal die qua rijkost/verbruik misschien wel tegenvallen , op de snelweg aan legale snelheden zit ik steeds rond de 8l / 100km , in secundaire wegen zal dat afhankelijk van de rijstijl tussen de 8 en 10l zitten . Maar, als je consequent gaat stekkeren kan je echt heel zuinig rijden met dat ding , ik ben in de mogelijkheid om heel veel te laden ( ik doe veel stukjes van pakweg 40km en zit met grote zonnepaneelinstallatie laadmogelijkheden ) en dan rij ik eigenlijk quasi gratis rond...
    Voor we deze zomer op verlof vertrokken stond er op de teller ongeveer een 9000km , dat was 62% elektrisch en 38 benzine gereden . Deze zomer tripje gedaan naar Oostenrijk en door naar Italie , nu staat hij ongeveer 50/50 .
    Het puur elektrisch rijden is voor mij persoonlijk goed , geen bom maar voor in het gewone verkeer ruim voldoende... ik rij zelfs heel vaak van en naar een vaste klant via ongeveer 45km snelweg dat stuk puur elektrisch ... rij je in S stand dan is de 367pk meer dan ruim voldoende voor overal rond te rijden...
    Maar voor mij is dit een wagen voor mijn zaak , in B was de VAA van mijn V6 diesel echt wel gortig aan het worden... nu is die VAA naar ongeveer 1/4 gegaan , speelt ook wel mee , en ik zag de overstap naar puur EV nog niet direct zitten vandaar dat ik ook deze stap heb gezet.
    Als je uitkijkt naar een tweedehands ( ik heb nieuw gekocht , maar ruim 1.5 jaar op gewacht... ) zou ik mss wel de versie met 17.8 ( of 18 ) kW batterij zoeken , de eerste modellen waren "maar" 14 dacht ik ...
    Laatst gewijzigd door ryback; 10-08-23 om 06:05.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSi e C8

    Ik vermoed dat het de eerste plug in bedrijfswagens zijn die nu op de 2dehandsmarkt komen, vandaar.
    Verder heeft Ryback al de info al mooi verwoord.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Audi A6 55 TFSi e C8

    Ik rij nu zelf een dikke 3 maanden met een 2021 A6 55TFSI E Sedan. Enorm tevreden van, ook "goedkoop" eentje op de kop getikt in Duitsland. Rijgedrag is zalig, het ding is echt wel belachelijk snel en ja, meer is er niet over te zeggen eigenlijk.

    Mijn verbruik ligt gemiddeld rond de 6,5l/100km, ik doe mijn daily commute ook wel in efficiency of comfort wat nog steeds vlot is. 1 keer een traject van 100km (85% snelweg) echt zuinig proberen rijden, kwam dan op 4,5liter/100km en 4,8kwh of iets dergelijks.

    Ik denk dat ze een pak goedkoper zijn omdat Audi niet de beste naam heeft op vlak van betrouwbaarheid + rond de A6 hangt niet dezelfde "aura" als bv de 545e, X5 45, E klasse etc.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •