Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    358
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

    Ik ben op zoek achter een A6 C8 ,na wat research kom ik toch wat klachten tegen op het net ivm
    het 48v boordnet , dus de 48v accu & de SG (starter/generator).
    De ene krijgt er op 30.000km al problemen mee , de andere na 100.000...
    De ene krijgt dit opgelost onder waarborg , de andere niet !
    Is dit probleem overroepen of niet ?
    Of zijn de eertse Bwj(2018/19/...) ondertussen al ge-update , of vanaf een bepaald Bwj reeds verbeterd ?
    Accu 48v kost al snel +2000€ en SG rond de 4000€ bij de dealer volgens info internet !!!
    Dus indien dit stukgaat kostelijke herstelling , en dit allemaal om 0.5Li/100km te kunnen
    besparen aan brandstof !!

  2. #2

    Standaard Re: Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

    Ik heb net 4 jaar gereden met een A6 45tdi , ik had een van de allereerste , in mei dit jaar verkocht ( om te vervangen door een 55TFSIe ) met bijna 140.000km op de klok , ik heb nooit een probleem gehad met deze wagen , 100% betrouwbaar geweest ... ik ken er wel redelijk wat die een gelijkaardige hebben en nog nooit niemand die daar een probleem mee heeft gehad...
    Laatst gewijzigd door ryback; 21-08-23 om 07:44.

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

    Ik heb een A6 c8 50Tdi uit 2019 en die is tot heden (142t km) goed gegaan. Er zijn een aantal TPI's geweest, doe heb ik op het forum gezet. Zelf heb ik nu een NoX sensor die stuk is, maar dat is te overkomen. Tevens moet ik een SW update laten doen aan de starter-generator om problemen te voorkomen. Zou zeker niet een 2018 model nemen. En als je er een koopt goed checken of de updates zijn gedaan, want door krijg je (in principe) niet gratis bij Audi. Bij 2020 modellen loopt de CarPlay draadloos ook beter.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 21-08-23 om 09:39.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

    Jep hier problemen mee gehad. Wagen is er ook voor teruggeroepen geweest.
    Nu heb ik het soms nog voor dat hij na het indrukken van de startknop alleen maar "hoest" en niet aanslaat. Ik druk dan gewoon opnieuw op de knop om hem uit te schakelen en nadien terug op de knop om hem aan te schakelen en hij is dan meteen aan de praat.

    Het is niet weersafhankelijk. Zowel in de koudere als warmere maanden heb ik het al eens meegemaakt. Verder geen echt probleem.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    358
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Gekende problemen met 48v accu of starter/generator ?(A6/A7/A8/Q7/Q8)

    OK dat valt dan allemaal goed mee ... alvast bedankt voor de info !


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •