Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Aankoopadvies Audi A3 8V

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies Audi A3 8V

    Hallo iedereen,

    Waarschijnlijk zal dit onderwerp al een keer eerder aanbod gekomen zijn, echter na enige tijd zoeken ben ik het (nog) niet tegengekomen.
    Ik ben me namelijk aan het oriënteren over de koop van een Audi A3 (voor mij echt de pinnacle).
    Na enig onderzoek (internetzoeken en vragen aan monteurs) zag ik regelmatig het volgende: hoog olieverbruik bij de TFSI motoren, weliswaar met name de 1.8/2.0 B8, maar de 1.2/1.4 8P werd ook regelmatig genoemd. Tevens ook distributieketting problemen bij die bouwjaren.
    Nu las ik dat dit probleem geleidelijk werd verholpen met de komst van 8V TFSI motoren. Dat in 2012 de ketting werd vervangen door de riem, en dat de olieverbruik steeds beter werd geoptimaliseerd. Zo lees ik dat er in 2014 nog minder problemen met olieverbruik was en in 2016 nóg minder. Klopt dit?
    Nu speelt budget enigszins een rol, in de zin van waarom meer betalen als het niet per se hoeft? Vanaf de 8V vind ik nl alle A3 erg mooi. Een A3 (2013) zou ik al heel erg blij mee zijn mits het niet teveel problemen geeft. Als dat wel het geval is, spaar ik liever paar maandjes door om daarmee minder motorische problemen te hebben, zoals eventueel een A3 (2017) oid als die ook daadwerkelijk minder problemen met zich meebrengt. Weegt die meerprijs wel op?
    Ik hoor graag jullie expertise, meningen en adviezen.
    Alvast bedankt!

    Groet

  2. #2

    Standaard Re: Aankoopadvies Audi A3 8V

    De 1.4 COD is een prima motor. 0,5 liter olie op 30d km. Riem vervangen na 210d km. Weinig issues. DSG is niet de meest sterke. En heeft soms wat issues, maar overall prima auto

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •