Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: Aankooptwijfels B7 of C6

  1. #1

    Standaard Aankooptwijfels B7 of C6

    Aangezien ik mijn auto verkocht heb ben ik toe aan wat anders.
    Ik heb mede door mijn vriendin mijn oog laten vallen op Audi.
    Vanwege mijn budget en omdat ik als muziekant wel iets bagageruimte nodig heb ben ik op zoek naar een A4 b7 avant of een A6 c6.
    Ik heb mij al ingelezen over verschillende zaken als olieverbruik,wel of geen automaat,zwakke punten,kwalen en reviews.
    Ik moet zeggen dat ik er wel wijzer van wordt maar niet bepaalt makkelijker wbt keuze.
    Zelf denk ik de automaten links te laten liggen en toch voor een 2.0 tfsi te kiezen met handbak omdat ik ook de motor stage 1 wil laten tunen.
    Het liefst een auto met bj. 2006/2007.
    Toch is daar helaas niet veel keuze in,er staan veel 131 pk versies op maar die vind ik niet snel genoeg.
    Toch heb ik wel enkele exemplaren gevonden.
    Het lijkt mij wel verstandig dat als ik een auto van een particulier koop dat het een dealer onderhouden auto is omdat dan als het goed is ook de bekende kwalen en storingen zijn opgelost.
    Helaas krijg ik tot nu toe nog geen reactie op mijn berichten.
    Mijn budget is rond de €3750.
    Toch blijven twijfels meespelen over A4 1.8t of 2.0 tfsi en A6 2.0 tfsi 177 of 200pk.
    Ik weet het,iedere auto heeft z'n zwakke punten en je kan pech of geluk met de auto hebben.
    Iig ben ik nieuw in de Audi-wereld,dus is best wel spannend.
    Laatst gewijzigd door Spartaan; 22-10-23 om 13:26. Reden: Tekst aanpassen

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Als je zelf niet wilt sleutelen, dan is de beste raad die ik je kan geven, of een jongere auto te kopen met relatief weinig kms (100k km) of een VW (voordeliger in onderhoud). Vriendenstel van me hebben nu een A4 1.8 en een A6 C6 2.8 beide uit 2009 en die zijn beide niet handig. Ik doe eea voor ze, maar met beide auto's is best wat aan de hand geweest. Dus 'bezint eer ge begint' met Audi en ik rij er al 20jr in hoor, voor mij niets anders.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 22-10-23 om 11:43.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Jonger? Juist niet, de bouwjaren die je noemt begonnen de grote problemen pas echt, of je moet naar 2014 gaan of zo. De 2.0 tfsi ervoor met de ea1333 motor is beter dan de eerste 2 revisies van de ea888 motor.
    Je kan best automaat nemen maar dan moet het een Quattro zijn, dan heb je de Tiptronic bak en die zijn best oke, nagenoeg feilloos t.o.v de multitronic uit die tijd in de 2wd.

    Ik heb een 147kW 2.0Tfsi Q avant 6 bak staan en is een fijne wagen, zelf rijd ik dan de b7 S4 en is ook fijn al is dat wat logger met die zware motor voorin. Kwa ruimte is het misschien minder groot dan je denkt, viel mij wel wat tegen toen ik 17 jaar geleden van een mondeo station af kwam, maar dat was dan ook zo'n beetje het enige. Hoewel ik destijds voor de prijs van mijn gekochte audi 2 mondeo kon kopen van zelfde bouwjaar toch niet gedaan. 😉
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 22-10-23 om 13:11.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Rol-Co,

    mijn vorige auto was een Volvo V40 2.0 136pk 190nm bj.2002.
    Ik denk dat de bagageruimte wel overeenkomt.
    Een A6 limousine vind ik ook heel mooi maar dan moet ik het treffen met eentje die de optie van een neerklapbare achterbankleuning heeft.
    Laatst gewijzigd door Spartaan; 22-10-23 om 14:02. Reden: Tekst wijzigen

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spartaan Bekijk Berichten
    Rol-Co,

    mijn vorige auto was een Volvo V40 2.0 136pk 190nm bj.2002.
    Ik denk dat de bagageruimte wel overeenkomt.
    Een A6 limosine vind ik ook heel mooi maar dan moet ik het treffen met eentje die de optie van een neerklapbare achterbankleuning heeft.
    Misschien vergelijkbaar inderdaad, ik kon destijds mijn zoon zijn kinderfietsje er niet in krijgen en ben de ford focus hatchback van mijn vrouw gaan halen, daar gooide je hem zo in. 😀
    In de avant kan je wel platen vervoeren van 1m breed en 1m76 lang, dat dan weer wel met de achterbank plat en de rollo er uit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #6
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Ik bedoelde ook jonger dan 2014, blijft de vraag of je handig bent met sleutelen!? Die vrienden van mij kwamen overigens ook van Volvo vandaan .. enne Rol-Co jij sleutelt ook alles aan elkaar wat los en vast zit, wel objectief blijven he (;>)

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 22-10-23 om 13:49.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #7

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    robby70, ik kan wel wat dingen zelf maar niet alles.
    Overigens moet ik op straat sleutelen omdat ik geen garage of oprit heb,dus kleine sleutelklusjes kan ik wel.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ik bedoelde ook jonger dan 2014, blijft de vraag of je handig bent met sleutelen!? Die vrienden van mij kwamen overigens ook van Volvo vandaan .. enne Rol-Co jij sleutelt ook alles aan elkaar wat los en vast zit, wel objectief blijven he (;>)

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    I know!
    Maar eigenlijk weet je gewoon dat als je een auto van bijna 20 jaar oud koopt met een budget van 3950,- dat er wel wat kan zijn, je kan zoeken naar het pareltje in de hooiberg of de dingen nemen zoals is en herstellen, prijs is er vaak ook naar.
    Of je dat dan zelf kan of laat doen is de rekensom die je maakt.

    Ik lees ook vaak dat er een goede gezocht wordt zodat ze die bekende problemen niet hebben maar misschien is het beter om 1 te zoeken waar ze die problemen al aangepakt hebben. De kans dat je ze (weer) krijgt is dan kleiner.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Ro-co je hebt helemaal gelijk en ik doe ook alle klussen buiten op de stoep hoor, kom je best ver mee! Bekende fouten staan breeduit op YouTube en fora, maar het word wel wat lastig als het je motor of bak betreft.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  11. #10
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robby70 Bekijk Berichten
    Ro-co je hebt helemaal gelijk en ik doe ook alle klussen buiten op de stoep hoor, kom je best ver mee! Bekende fouten staan breeduit op YouTube en fora, maar het word wel wat lastig als het je motor of bak betreft.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Klopt, bij motor of bak zijn de meeste eigenaren wel aangewezen op garages denk ik.

    Buiten sleutelen gaat prima als je je niet stoort aan de vreemd kijkende buurtbewoners 😉 van wat is ie nu weer aan die auto aan het doen? Maar ondertussen betalen zij duizenden euro's aan die fransman in de garage en hebben ze er al 2 versleten voordat ik mijn audi verkoop.
    Maar owee als ik dan eens onder mijn kap staat te kijken, dan zijn ze er zo bij met de vraag " problemen?" .....ik moet er altijd wel om lachen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  12. #11

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    🤣🤣dat is wel waar iid.
    Daarom wil ik nu alleen nog maar bij auto's gaan kijken die een onderhoudshistorie hebben bij een dealer of echte sleutelliefhebbers zoals hier op het forum.
    Als er maar netjes mee omgegaan is en niet afgetrapt.
    Bij garagebedrijven heb je soms nog wat garantie maar ook niet op alles en daar is de prijs ook veel hoger.
    Hopelijk kom ik iets moois tegen,ik ben benieuwd.

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Succes met je zoektocht en laat maar horen wat het geworden is. En mocht er wat aan de hand zijn, dan kun je altijd hier terecht!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Heel eerlijk gezegd zou ik voor €4K een nette B6 met de 1.8T halen. B7's met de 2.0T zijn wat schaarser in die rubriek, en vaak toch wat duurder. Met 4K voor een B6 zit je bovenin de markt, voor een B7 onderin. Voor de A6 idem - je zit te laag met het geld om een nette te halen. Ze zullen er heus wel zijn, maar je krijgt dan dus wel de stoffen stoelen, en het jaartje uitgesteld onderhoud. Qua A6 zit je in de introductiejaren (2004/2005/2006 max) en vaak met kilometerstanden rond 3,5 ton. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar je weet het: onderhoud, grotere problemen, restwaarde.

    Ter indicatie - een set draagarmen kost voor beide auto's zo'n €400 ex montage, op eBay. Ze gaan kapot, dus je zal aan de beurt gaan... Als 4K je max is, dan vrees ik een beetje dat je eigenlijk boven je budget aan 't zoeken bent.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Heel eerlijk gezegd zou ik voor €4K een nette B6 met de 1.8T halen. B7's met de 2.0T zijn wat schaarser in die rubriek, en vaak toch wat duurder. Met 4K voor een B6 zit je bovenin de markt, voor een B7 onderin. Voor de A6 idem - je zit te laag met het geld om een nette te halen. Ze zullen er heus wel zijn, maar je krijgt dan dus wel de stoffen stoelen, en het jaartje uitgesteld onderhoud. Qua A6 zit je in de introductiejaren (2004/2005/2006 max) en vaak met kilometerstanden rond 3,5 ton. Op zich hoeft dat niet erg te zijn, maar je weet het: onderhoud, grotere problemen, restwaarde.

    Ter indicatie - een set draagarmen kost voor beide auto's zo'n €400 ex montage, op eBay. Ze gaan kapot, dus je zal aan de beurt gaan... Als 4K je max is, dan vrees ik een beetje dat je eigenlijk boven je budget aan 't zoeken bent.
    https://link.marktplaats.nl/m2026891761?

    Wel wat te doen denk ik. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15

    Standaard

    Dank jullie heren voor de tips,en robby70 bedankt voor voor je aanbod.

    Ik heb intussen net onder de 4k wel wat gezien,dealer onderhouden,nette auto maar wel een kleine schade.
    Op andere interessante auto's nog geen reacties gehad (via autoscout24).
    Laatst gewijzigd door tom; 24-10-23 om 18:41.

  17. #16

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    In Tilburg staat wel een hele mooie A6 3.2 quatro.
    Die trekt de portemoné wel leeg denk ik.
    Audi A6 Limousine 3.2 FSI quattro Pro Line Navi Airco PDC NA
    €*3.999,00
    https://link.marktplaats.nl/m2029090...=socialbuttons

  18. #17
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spartaan Bekijk Berichten
    In Tilburg staat wel een hele mooie A6 3.2 quatro.
    Die trekt de portemoné wel leeg denk ik.
    Audi A6 Limousine 3.2 FSI quattro Pro Line Navi Airco PDC NA
    €*3.999,00
    https://link.marktplaats.nl/m2029090...=socialbuttons
    Tja proefrit maken, maar met 275000 ervaring zal er wel wat zijn, of komen. Verder is ie wel netjes op de foto's maar ook weer wat saai.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  19. #18

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Saai? 🤣
    Dat is natuurlijk persoonlijke smaak,maar ik hou wel van dat luxe aan de binnenkant,het lijkt wel een directiewagen,prachtig.
    Maar dit is wel wat te hoog gegrepen hoor,het is een zware bak met een dorstige motor,al rij ik zeker 80% op buitenwegen.
    Maar met de huidige benzineprijzen toch niet zo verstandig 🤔.

  20. #19
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spartaan Bekijk Berichten
    Saai? 🤣
    Dat is natuurlijk persoonlijke smaak,maar ik hou wel van dat luxe aan de binnenkant,het lijkt wel een directiewagen,prachtig.
    Maar dit is wel wat te hoog gegrepen hoor,het is een zware bak met een dorstige motor,al rij ik zeker 80% op buitenwegen.
    Maar met de huidige benzineprijzen toch niet zo verstandig 🤔.
    Afhankelijk wat je rijd natuurlijk maar een 2.0tfsi doet ook iets van 1:10 a 1:11 gemiddeld, de 3,2 misschien 1:8? Dus dat is ook het verschil niet, ik kom zelf van een diesel 1.9 tdi gechipt die 1:21 deed op wat langere afstanden en nu de 4.2 V8 S4 die 1:7 doet, ik vind het alles waard, elke dag nog een dikke smile, zo smooth en relaxed rijden, heb je wat haast knal je gewoon alles voorbij, helemaal top.
    Tiptronic bak ook, beetje flipperen of gewoon zelf laten doen in sport, heerlijk!

    Maar de A6 is wel zwaar, de 3 liter heb je ook in de A4, scheelt alweer iets. 😉
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  21. #20

    Standaard Re: Aankooptwijfels B7 of C6

    Zou me met de 3.2 eerder zorgen maken over kantelende zuigers en andere hele dure grappen
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •