Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Meeste km gereden met Audi A3 8P 1.9TDI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    51
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Meeste km gereden met Audi A3 8P 1.9TDI

    Wie heeft het meeste km met een A3 8P of kan er zeggen ook waar ze gevoelig voor zijn motorisch en de rest ook eventueel
    motorisch liefst ivm 1.9 tdi BXE 105 pk bevindingen

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Meeste km gereden met Audi A3 8P 1.9TDI

    Leuk! Ik heb er 1 gehad een a3 1.9tdi 105pk uit 2005 met motorcode bkd dacht ik. Na 75k laten tunnen bij Vagtec in Nuenen naar ong 135/140 pk en daarna eigenlijk probleemloos mee gereden tot 422k daarna verkocht en een a6 aangeschaft motor zelf liep nog als een zonnetje ook bijna geen olieverbruik.
    Kopplingsplaten zijn een keer vervangen en 2 deuren gingen niet meer open een temp sensor van de airco,dynamolager en de achterlichten waren dof geworden die heb een keertje geschuurd en cecoat. Nieuwe O ringen en brandplaatjes verstuivers.
    Ik had wel wat roest onder bij de voorwielen wielkast. En schokdemper voor vervangen.
    Motorisch gezien kunnen ze echt nog veel meer hebben. Ook de turbo is nooit vervangen.
    Was een leuke auto en heb er niet echt voorzichtig mee gereden.

    gevoelige onderdelen zijn denk ik.
    - breuk Kabelboom in cilinder tbv verstuivers.
    - verstuivers incl ingeslagen koppen oplossing kan zijn dikkere O ringen ipv nieuwe kop.
    - brandstof pomp/vacuumpomp
    - bij zeer hoge km standen nokkenas/ klepstoters kan je zelf ook doen als je handig bent
    - deuren ramen gaan niet meer open of raam valt naar beneden

    eigenlijk kan je bijna alles wat er kapot aan gaat zelf doen vandaar dat ze in het Oostblok zo gewild zijn. Die van mij is ook gelijk naar de export gegaan. Misch iemand anders nog andere ervaringen?
    Laatst gewijzigd door carbohans; 09-12-23 om 10:13.

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.170
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Meeste km gereden met Audi A3 8P 1.9TDI

    Monteur bij mijn garage heeft zijn A3 8P 1.9tdi 110pk al ruim over 1 miljoen kilometers inmiddels. Oerdegelijk bij juiste behandeling, regulier onderhoud en slijtage heb je uiteraard altijd.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2023
    Leeftijd
    51
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Re: Meeste km gereden met Audi A3 8P 1.9TDI

    Bedankt voor de reacties
    Mijn A3 van eind 2007 zelf nieuw gekocht heeft nu 180000km omdat ik ook veel moto rij in lente zomer en herfst
    Het is een 3-deurs en enigste dat ik al vervangen heb is contact aan sleutel stuur en de gewone slijtage onderdelen dus ook distriebutieriem en waterpomp zelf gedaan
    Eerste remblokken voor zitten er nog op en zijn juist halfweg afgesleten
    Koppeling hoe ver versleten weet ik niet maar werkt nog, ook al vermoed ik dat die toch niet nog eens 180000km gaat mee gaan
    Mvg Lowi

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •