Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: E-tron 55 of 50?

  1. #1
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard E-tron 55 of 50?

    Beste Audiliefhebbers, in het bijzonder de E-tron-rijders. Ik ben in de markt voor een nieuwe Audi voor mijzelf. Op dit moment hebben we een A3 e-tron sinds een paar jaar en hij bevalt uitstekend. Mijn wederhelft rijdt daar in meestal.

    Omdat E-tron mij goed bevalt, ben ik aan het overwegen om volledig EV te gaan rijden. Ik heb heel lang Q5 TFSIe overwogen, maar wil geen hybride. Ik kan een laadpaal laten plaatsen achter mijn huis. Dus dat scheelt. Vorige week heb ik proef gereden in een E-tron 55 met 400 PK. Wat een monster is dat en voorzien van vele gemakken, waaronder luchtvering e.d.

    Nu zit ik te twijfelen tussen type 50 en 55. Ik weet dat 50 t.o.v. 55 minder actieradius heeft, vanwege kleinere accu, maar wat zijn de andere precieze verschillen.

    Wat zijn jullie ervaringen?
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  2. #2

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Ik zou bij de E-Tron zeker gaan voor de grotere actie radius, tenzij je echt alleen maar kleine afstandjes gaat rijden. Heel Efficient is de E-Tron namelijk niet en met de 55 kom je bij een normale rijstijl net aan de 320/330km zonder de laden. Bij de 50 zal dat een klap minder zijn.
    Volgens mij zijn er verder geen grote verschillen behalve dus het vermogen en de batterij capaciteit. Verder zou je dus volgens mij gewoon af kunnen gaan op die opties die voor jou belangrijk zijn.

    Ik zou zelf persoon geen E-Tron nemen die geen uitgebreid Ambient lichtpakket heeft, Privacy glas achter.
    Geen must have maar wel een optie die ik hoog aansla, panorama dak, de extra licht inval e.d. is echt geweldig naar mijn mening.

  3. #3
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Dank je voor je input Dennis, ik wil ook voor een 55 gaan, vanwege de actieradius. 50 scheelt alleen niet veel. May be, dat mensen ervaringen delen hier. Het wordt overigens een occasion en geen nieuwe.

    Voor mij is een privacy glas, half leer / volledig leer, stoelverwarming, s-line uitvoering (sws donkere hemel), ADS een must have. Voor de rest is een E-tron al heel rijk uitgevoerd.
    Pano dak is mooi, maar hoeft niet per se. Wel lekker dat ruimtegevoel. Had ik in mijn Q5.

    50 is in de meerderheid en 55 wat minder, sws niet veel s-line uitvoeringen
    Laatst gewijzigd door Yuxel; 28-10-23 om 10:15.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  4. #4

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Zat er tussen de 50 en 55 alleen al theoretisch niet al 100km verschil in? Ik vond juist toen we voor mijn vader aan het zoeken waren de verschillen juist wel vrij fors, zeker daar theoretisch 100km in de praktijk meer zal zijn. Kijk ook zeker niet naar de WLTP waardes, want daar ga je echt niet aankomen.

    ADS is standaard uitrusting in alle uitvoeringen volgens mij. En Stoelverwarming voor is standaard in de Advanced Plus en S-Line uitvoering. Stoelverwarming achter zul je minder gaan vinden, dus hopelijk is dat geen must.

    Toen mijn vader de zijne kocht in de zomer was er toch best wat aanbod in S-Line en soortgelijk uitgeruste Advanced Plus modellen
    Laatst gewijzigd door dennism82; 28-10-23 om 10:37.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    741
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Het is voor een ander moeilijk te beoordelen of je een 50 of 55 moet nemen. Het hangt heel erg af van je eigen gebruik.
    Als je elke dag 200 km rijdt, wat best veel is, dan heb je aan een 50 echt genoeg. Vooral omdat je elke dag thuis kunt laden.

    Ik heb zelf een E-tron 50 uit 2019, die na de software-update ongeveer 20 km meer range heeft gekregen (winter 240 tot zomer 320 km) en dat volstaat voor mij prima. Maar ik werk niet meer en rij alleen maar af en toe vanuit Utrecht naar de rest van Nederland, of ga shoppen in Duitsland.
    Vakanties naar Duitsland doen wij ook zonder problemen. Gewoon een beetje meer tijd voor uittrekken. Maar in één dag naar Italië knallen, wat ik als werkende nog wel eens deed, dat doe je waarschijnlijk beter met een E-tron 55.

    Nogmaals, het hangt sterk af van je eigen gebruik.
    Verder: het is een TopAuto!
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 28-10-23 om 19:34.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.206
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Maakt misschien nog wat uit in totaalgewicht gezien de toekomst die weer veranderd? Kleine dingen maar misschien ook om rekening mee te houden.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Dankjewel jongens, ik ga een 55 versie proberen te scoren. Aanstaande zaterdag heb ik een proefrit in eentje die rijkelijk is uitgerust (HUD e.d. als extra). Het is alleen geen S-line. Ik kijk ook nog over de grens.

    55 is vanwege de range, de opties en snelladmogelijkheid de beste optie voor ons.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  8. Ad
  9. #8
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Maakt misschien nog wat uit in totaalgewicht gezien de toekomst die weer veranderd? Kleine dingen maar misschien ook om rekening mee te houden.
    Zeker waar. Als men toch zo om het milieu geeft, dan zouden ze de belastingvrij-regeling op z'n minst moeten verlengen tot 2030 vind ik.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  10. #9
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: E-tron 55 of 50?

    Is het nog wat geworden? Ikzelf kijk namelijk ook met een schuin oog naar de etron quattro.

    Wat mij enigzins weerhoudt is overigens het beperkte garantie termijn die Audi geeft tov de Aziatische merken.

    Ben overigens, na de A4, al een jaartje aan het vreemdgaan met Toyota RAV4 Hybride 🙈

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •