Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Met Q3 gereden, wat vragen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Met Q3 gereden, wat vragen

    Hi, momenteel rijdt ik een Q2, wil iets meer ruimte en comfort daarom voor een Q3 aan het kijken, gisteren met deze gereden
    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...a85845826d5acd

    Mooie uitvoering, import uit Polen, lage Km, heeft een aantal goede opties voor mij maar helaas natuurlijk mis je weer wat.... ,geen stoel verwarming, geen B&O sound en staat op 4 Chinese banden. Inruilprijs is redelijk voor mijn huidige Q2.

    Ben nu een 2 weken aan het rond kijken en lezen maar qua prijs vind ik deze aan de lage kant als ik dit met andere Q3 vergelijk, wat is jullie mening tav de prijs/opties/Km, is er iets wat ik niet zie? Mijn grootste bezwaar is tot nu het ontbreken van stoel verwarming, gebruik deze nu ook wel dagelijks.

    Er zit geen navigatie (wel voorbereid) in maar wel Android, via stekker werkt de navigatie van mn telefoon perfect, is jullie ervaring dat dit altijd goed werkt?

    Verder wellicht nog dingen om rekening mee te houden?


    Rijden was prettig alleen zou ik hem willen laten Chip Tunen en bak laten afstellen met de Q2 ook gedaan bevalt prima en er nog andere banden onder laten zetten.


    Deze ook fraai, meer Km maar ook toch €6000 duurder, is dit prijs verschil gerechtvaardigd? Ook deze zou ik dan willen laten Chip Tunen.
    https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/...a85845826d5acd
    Laatst gewijzigd door ramrod; 31-12-23 om 09:59.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Bedankt voor jullie hart verwarmende reacties, top forum.

  3. #3
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Wat verwacht je nou? Het is een forum van vrijwilligers. Daarbij. De Q3 groep is niet zo groot en niet iedereen heeft altijd behoefte om een bijdrage te leveren. Ook niet iedereen vindt alle vragen interessant.
    Maar om toch even in te gaan op je vraag.
    De 2e heeft interessante opties die je op de Poolse import mist. Daarentegen heeft hij fors meer gelopen. Je moet je afvragen hoe relevant dat voor jou is. Persoonlijk vind ik hem wel fraaier. Ondanks dat de 2e duurder is dan die Poolse import heeft hij wel alle opties die je wilt. Ik denk dat die Poolse dan na een tijdje tegen gaat staan. Je kunt een aantal ontbrekende zaken wel retrofitten, maar dat kost ook geld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramrod Bekijk Berichten
    Bedankt voor jullie hart verwarmende reacties, top forum.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #4
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Dit zijn altijd leuke vraagstukken… waar je toch soms zelf het beste antwoord op kan geven. Omdat jijzelf bepaalde wensen en behoeftes hebt. Als je weinig rijd en de opties zijn meer dan is een hogere kmstand misschien minder erg. Is dit een probleem en je wilt dezelfde opties, dan moet je hoogstwaarschijnlijk gewoon meer betalen… of wachten dat er een gunstigere auto aangeboden word.

    Achteraf is er ook nog wel het een en ander mogelijk, maar dat kan soms ook prijzig zijn! Dan is het handig wellicht dit te berekenen en te met een die het fabriek af heeft.
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  5. #5
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Poolse import? kan geen oordeel daarover vellen, maar iets in mij zegt toch afblijven. Zelf rij ik in een Q3 45 TFSI-e. Heerlijke auto! Alle opties behalve B&O, is nu 4,5 maand oud en bij bestellen heb ik bewust niet voor duurdere audio gekozen maar een schuifdak. Dus idd waar ligt je prio, bij audio, of bij andere snufjes en wat heb je daarvoor over? Die 6000 meer heeft te maken met km stand, onderhoudhistorie, opties.

    Hoe dan ook, bij gebruikt zul je altijd concessies moeten doen tov als je zelf nieuwe besteld en zelf de vinkjes zet bij de opties die je graag in/op je Q3 wil hebben.
    succes met kiezen!
    Maurice


    ps als je veel opties wil, kun je ook in Duitsland kopen en importeren, daar zijn ze goedkoper en vaak veel rijker uitgerust dan in Nederland. Hier op het forum zijn er wel een paar die je daarbij kunnen helpen en alles uit handen kunnen nemen om dat voor je te regelen.
    Laatst gewijzigd door Applejuice; 11-01-24 om 12:33. Reden: aanvulling
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.



  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Thx voor de reacties, inderdaad zelf weet je vaak het beste wat je wil, voor mij is een panoramadak geen must, stoelverwarming, verlengde zitting zijn dat wel.

    Iemand ervaring om een Chip tuning bij een 150Pk versie te laten uitvoeren? Is dat de moeite waard?

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.136
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Ik zou het nooit doen, de 150 pk uit een 1.5 is al vrij fors, ga je dat chippen na een ton is denk ik vragen om problemen, Tfsi is al vrij brak wat dat aan gaat. Ik zou het steken in goed onderhoud zodat je er even mee kan doen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramrod Bekijk Berichten
    Thx voor de reacties, inderdaad zelf weet je vaak het beste wat je wil, voor mij is een panoramadak geen must, stoelverwarming, verlengde zitting zijn dat wel.

    Iemand ervaring om een Chip tuning bij een 150Pk versie te laten uitvoeren? Is dat de moeite waard?
    Geen ervaring mee in een Q3, maar wel in een A3 8V FL uit 2017 en dat liep heel goed en betrouwbaar. Q3 is natuurlijk wel iets zwaarder en zal meer vragen de motor lijkt mij
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  10. #9
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Ik zou in Duitsland kijken voor een 2.0 met 190 of 230 PK. De mijne heeft standaard 230 PK en dat reed uitstekend. Duitse uitvoeringen zijn over het algemeen ook luxer uitgevoerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramrod Bekijk Berichten
    Thx voor de reacties, inderdaad zelf weet je vaak het beste wat je wil, voor mij is een panoramadak geen must, stoelverwarming, verlengde zitting zijn dat wel.

    Iemand ervaring om een Chip tuning bij een 150Pk versie te laten uitvoeren? Is dat de moeite waard?
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  11. #10

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    quattro op n Q is eigenlijk toch ook wel een must.

  12. #11
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Ik zou in Duitsland kijken voor een 2.0 met 190 of 230 PK. De mijne heeft standaard 230 PK en dat reed uitstekend. Duitse uitvoeringen zijn over het algemeen ook luxer uitgevoerd.
    En met een beetje gelijk tref je de 190pk versie met de golf 7 GTI motor erin. Wat na chippen resulteert in 310pk & 450Nm. In Duitsland zijn die beperkt geleverd. In de andere liggen Polo gti blokken en die draaien stage 1 +- 250pk! Een vriend van mij werd hiermee verrast bij de tuner, aangename verrassing wel!

    Het bovengenoemde icm Quattro aandrijving was wel echt top! Die Q3 lag en vast op de weg en kan het vermogen goed kwijt!
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  13. #12
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Dat is inderdaad wel erg prettig ja. Maar hoezo is dat dan de golf 7 GTI motor? De gewone 230 PK versie uit de Q3 heeft met stage 1 ook 310 PK. Ik heb dat namelijk ook. Quattro is zéker een prettige bijkomstigheid met dit vermogen. De mijne ligt ook als een blok op de weg.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RdR91 Bekijk Berichten
    En met een beetje gelijk tref je de 190pk versie met de golf 7 GTI motor erin. Wat na chippen resulteert in 310pk & 450Nm. In Duitsland zijn die beperkt geleverd. In de andere liggen Polo gti blokken en die draaien stage 1 +- 250pk! Een vriend van mij werd hiermee verrast bij de tuner, aangename verrassing wel!

    Het bovengenoemde icm Quattro aandrijving was wel echt top! Die Q3 lag en vast op de weg en kan het vermogen goed kwijt!
    Laatst gewijzigd door Superavenger69; 12-01-24 om 12:20.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  14. #13
    RdR91's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    33
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Ja goeie vraag… denk dat er nog wat in de kratten stonden hehe. En wellicht de nieuwe golf met een nieuwe motor werd uitgebracht en zo het goedkoper was om er vanaf te komen haha!

    Het was in ieder geval een aangename verrassing bij tuner. Die vroeg wat de verwachting was van het chippen.. uuh ja gewoon wat opgegeven is 250pk… ooh dan heb je geluk.. er zit een andere motor in en het word 310pk! Dat is de korte versie haha
    Audi A4 B9 Facelift Avant 35TFSI S-Edition 2021

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    oepssss
    Laatst gewijzigd door ramrod; 15-01-24 om 06:26.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    quattro op n Q is eigenlijk toch ook wel een must.
    Waarom eigenlijk?

  17. #16
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    ??????
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ramrod Bekijk Berichten
    oepssss
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  18. #17

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Heeft de OP inmiddels een Q3 gevonden. Ben zelf ook op zoek momenteel. Vandaag voor het eerst bij de dealer wezen kijken. Het viel me op dat er veel hard plasic is gebruikt in het interieur. Mijn A3 8P voelt wat dat betreft beter aan. Verder is het heel moeilijk om een 2 liter te vinden, dit beaamde de Audi verkoper ook. Iemand ervaring met de 1.5? Ik heb nu een door Hartog gechipte 1.8 (205 pk 325 nm) en dat rijdt lekker soepel. De 1.5 is toch een slag kleiner en de Q3 een stukje zwaarder.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    737
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Ik heb een 2019 Q3 1.5 en ben er best tevreden mee, maar hij zal echt niet zo vlot rijden als je 1.8 met 205 pk.
    Met chippen heb ik geen ervaring.

    Besturing en wegligging vind ik voor dit type auto verrassend goed. Ik heb vroeger altijd A4 gereden waarvan sommige met spijkerhard sportonderstel, dus een "slap" weggedrag valt bij mij meteen door de mand.

  20. #19
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.321
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Verder is het heel moeilijk om een 2 liter te vinden, dit beaamde de Audi verkoper ook.
    De 2.0 is in NL nagenoeg niet verkocht omdat hij door de hoge BPM last erg duur is. Ik rijd zelf een geïmporteerde 2.0 en dat bevalt uitstekend. De 230 PK versie die ik heb is al leuk, maar als je hem chipt naar 300/310 PK dan wordt het nog leuker.
    In Duitsland zijn voldoende 2.0's te vinden. Kijk maar eens op Mobile.de
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Met Q3 gereden, wat vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk Berichten
    Heeft de OP inmiddels een Q3 gevonden. Ben zelf ook op zoek momenteel. Vandaag voor het eerst bij de dealer wezen kijken. Het viel me op dat er veel hard plasic is gebruikt in het interieur. Mijn A3 8P voelt wat dat betreft beter aan. Verder is het heel moeilijk om een 2 liter te vinden, dit beaamde de Audi verkoper ook. Iemand ervaring met de 1.5? Ik heb nu een door Hartog gechipte 1.8 (205 pk 325 nm) en dat rijdt lekker soepel. De 1.5 is toch een slag kleiner en de Q3 een stukje zwaarder.
    Nee ik heb nog geen Q3 gekocht. Ben mn eventuele interesse ook naar een E Tron of Q4 e aan het verleggen, hangt er een vanaf wat de WB voor elektrische auto,s gaat doen, als dat bekend is ga ik denk ik een beslissing maken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •