Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: A4 B8.5 blijven rijden, of naar een S4 B8.5?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard A4 B8.5 blijven rijden, of naar een S4 B8.5?

    Hallo,

    Ik rijd momenteel een A4 B8.5 sedan met de 1.8TFSI en voorwielaandrijving. Bevalt me erg goed, maar ik heb wel vaak wheelspin bij vlug optrekken, waardoor Quattro me interessant lijkt. En meer vermogen is altijd leuk :P Alternatieve A4 B8.5 sedans met Quattro kosten snel richting de 18k-20k, waardoor de prijs van een S4 erg dichtbij komt, die voor 25k-ish weg gaan.

    Het 3.0 TFSI blok schijnt redelijk betrouwbaar te zijn, maar moet wel bij de 200dkm een nieuwe ketting t.w.v. €3000. De DSG wordt als degelijk gezien, mits goed onderhouden. Zijn er nog andere dingen waarmee rekening gehouden mag worden? De kosten (verbruik, wegenbelasting, verzekering) zijn flink hoger, maar zou geen probleem moeten vormen.

    Is zo'n upgrade idioot, of kan het?

    Edit:

    Het blijkt financieel toch best onhandig. Bijkomend blijkt het 3.0TFSI blok de katalysatoren op een erg onhandige plek te hebben zitten die na veel kilometers zeker kapot gaan. Ik laat dit idee voor wat het is.
    Laatst gewijzigd door ikt; 06-01-24 om 19:13.

  2. #2

    Standaard Re: A4 B8.5 blijven rijden, of naar een S4 B8.5?

    Quattro van maken.
    Of wellicht een LSD (laten) monteren. Dat kan nog wel wat wielspin tegengaan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •