Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Aanschaf A4 3.0 V6

  1. #1

    Standaard Aanschaf A4 3.0 V6

    Dag mede fanaten!

    De titel verteld al een heel stuk van het verhaal. Ik overweeg een B6 Avant 3.0 V6 te kopen.

    Uiteraard ben ik nieuwsgierig wat de ervaringsdeskundigen zeggen over deze wagen. Ik heb de 1.8T overwogen i.v.m. het feit dat hier meer vermogen uit te halen is, maar 220pk lijkt me toch ook wel redelijk i.c.m. het feit dat een V6 toch wel erg lekker klinkt!

    Het is een automaat, hoe is deze t.o.v. de handgeschakelde?

    Is het in jullie ogen het wachten waard om te zien of er nog een Quattro variant op de markt komt.

    Alle ditjes en datjes zijn welkom!

    Alvast bedankt!

    Mark

  2. #2
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aanschaf A4 3.0 V6

    Mark, ik ben niet de techneut van het forum (alles behalve) maar weet wel dat je met de automaat een risico loopt wanneer het de multitonic bak is. Doe jezelf een plezier en lees je goed in. Overigens is een B6 in mijn ogen nog steeds een geweldig model, veel wijsheid!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  3. #3

    Standaard Re: Aanschaf A4 3.0 V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkB6 Bekijk Berichten
    Dag mede fanaten!

    De titel verteld al een heel stuk van het verhaal. Ik overweeg een B6 Avant 3.0 V6 te kopen.

    Uiteraard ben ik nieuwsgierig wat de ervaringsdeskundigen zeggen over deze wagen. Ik heb de 1.8T overwogen i.v.m. het feit dat hier meer vermogen uit te halen is, maar 220pk lijkt me toch ook wel redelijk i.c.m. het feit dat een V6 toch wel erg lekker klinkt!

    Het is een automaat, hoe is deze t.o.v. de handgeschakelde?

    Is het in jullie ogen het wachten waard om te zien of er nog een Quattro variant op de markt komt.

    Alle ditjes en datjes zijn welkom!

    Alvast bedankt!

    Mark
    Er is al bizar veel geschreven over deze modellen op dit forum, dus doe je daar even flink tegoed aan.

    Notendop: 3.0 = vlot maar niet snel. Multitronic = 2WD = ramp, wegblijven. Wil je automaat, dan 100% zeker quattro icm tiptronic nemen. Merkbaar langzamer dan handbak, maar wel ultiem relaxed.

    1 op 8 is realistisch, voor overige zaken verwijs ik je naar de vele aankoopadvies topics over de B6.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.135
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Aanschaf A4 3.0 V6

    Altijd quattro pakken, buiten de rotte bak krijg je het vermogen van de 3 liter ook slecht op het asfalt. Quattro zijn er ook zat te koop bijv
    https://link.marktplaats.nl/m2090662481?

    Staat ook een 3,2 b7 voor nog minder maar wel wat hagelschade, wel goedkoop instappen dan.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •