Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Op zoek naar een youngtimer Q5 of A4 allroad

  1. #1

    Standaard Op zoek naar een youngtimer Q5 of A4 allroad

    Hallo allemaal,

    ik ben nieuw op dit forum, maar ken de meerwaarde zeker van andere fora uit het verleden. Ik heb een vraagje aan jullie, zal zeker de niet de eerste zijn.

    Ik rij nu een lease Octavia uit 2021, rij nu 45k per jaar. Ik heb mijn baan opgezegd en word zelfstandige. Ik zal niet meer die aantallen kilometers gaan rijden, maar heb wel een degelijke en comfortabele auto nodig. De ruimte van de Octavia hoeft ook niet meer zo. Ik ben aan het kijken naar een youngtimer, mede gezien de gunstigere bijtelling. Mijn oog is gevallen op twee Audi's, beiden met een 2.0 tfsi motor, en beiden bij mij in de buurt in Zuid-Limburg:

    Q5 van mei 2009 met 105000 km. Prima opties. In 2010 ingevoerd en verder goede onderhoudshistorie bekend. In Nederland 1 eigenaar gehad. 7000 per jaar is erg weinig / te weinig? Audi Q5 2.0 TFSI QUATTRO XENON PANORAMADAK SPORTSTOELEN PDC bij ericars | Ericars Bosch Car Service Meerssen (bcsmeerssen.nl)

    A4 allroad van november 2009 met 165000 km ook prima opties. Onlangs ingevoerd, 2 eigenaren in Duitsland. 10000 per jaar is ook niet veel. OCCASIONS | Autobedrijf AmkoAutobedrijf Amko

    Ik lees wel over de olieproblemen van deze motor, zijn er nog meer zaken die ik moet checken qua model of motor?

    Kunnen jullie even meedenken? Ik zou dat zeer waarderen!

    alvast bedankt en groet, Marnix

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Op zoek naar een youngtimer Q5 of A4 allroad

    Die 2.0 TFSI is eigenlijk altijd kassa tussen 2008 en 2012, tenzij die al goed gereviseerd is qua zuigerveren.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •