Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: gebruikte A3 kopen, waar op letten

  1. #21

    Standaard

    VRM is volgens mij Belg en vergeet dat men in Nederland BPM betaalt.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    VRM is volgens mij Belg en vergeet dat men in Nederland BPM betaalt.
    . klopt (woon wel deeltijds in Nl. in Rdam)
    . vergeet ik wel eens die dure BPM
    dan zal die A3 dus wel goed geprijsd staan.
    het scheelt dus echt al snel 2.000 Euro's in de aanschaf tussen Nl. en B.
    (en dan nog voor een tweedehands, wat is het verschil nieuw dan niet)
    Groetjes,

    Joris

  3. #23

    Standaard

    Weet iemand nou hoe het precies zit qua startonderbreker? Heb op het forum het eea gevonden hoe/wat mbt beveiliging in het topic over het maken van klapsleutels. Kwam er achter dat er in de sleutel een transponder zit die op een bepaalde frequentie werkt met een zender in het slot/stuurkolom. Valt dat nou onder klasse1? De dealer kon dit niet vertellen, vroeg of ik langs wilde komen. Tuurlijk, 100eu armer dan denk ik...

  4. #24

    Standaard

    hey marc,

    als ik het zo lees is het idd mooi prijsje voor die a3
    ik heb er ook 1 uit 98 en die heeft geen startonderbreker. ik had trouwens ook moeite met verzekeren, slaat nergens op. mja ik werd gelukkig 2 weken na aanschaf 24 wat me buiten de risicogroep bracht.

    succes!
    Accept no substitutes or fakes

  5. #25
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik meen me te herinneren dat een startonderbreker naast elektrische hoogteverstelling voor de koplampen verplicht was vanaf 1995.
    Ik denk alleen dat je verzekeringsmaatschappij nog wat meer wil... de mijne wil in ieder geval een compleet SCM-TNO alarm, anders is een auto niet tegen diefstal te verzekeren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #26

    Standaard

    Nou die van mij heeft dus niet een startonderbreker, en de verzekering vertelde mij dat een startonderbreker pas standaard is in auto's vanaf 2000.
    Accept no substitutes or fakes

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ik meen me te herinneren dat een startonderbreker naast elektrische hoogteverstelling voor de koplampen verplicht was vanaf 1995.
    Ik denk alleen dat je verzekeringsmaatschappij nog wat meer wil... de mijne wil in ieder geval een compleet SCM-TNO alarm, anders is een auto niet tegen diefstal te verzekeren.
    Elektrische hoogteverstelling voor de koplampen is aanwezig. Is volgens mij ook standaard, weet niet of dit verplicht is. Bij Xenon iig wel (misschien nog een optie, vind het erg strak staan op een auto []


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vonnie
    Nou die van mij heeft dus niet een startonderbreker, en de verzekering vertelde mij dat een startonderbreker pas standaard is in auto's vanaf 2000.
    Ik heb hiervoor de Audi importeur (PON) gebeld en deze vermeldde het volgende per mail (moest even opgezocht worden); "
    Bijna alle modellen van Audi van na bouwjaar 2001 zijn voorzien van een goedgekeurd startblokkeringssysteem, ingebouwd door de autofabrikant.

    Indien u voor de verzekering een certificaat voor een klasse 1 startblokkeringssysteem moet hebben, kunt u via uw Audi-dealer dit certificaat opvragen.

    Alle modellen van voor bouwjaar 2001 kennen géén goedgekeurd startblokkeringssysteem. In dit geval kunt u achteraf bij uw Audi-dealer een goedgekeurd systeem laten inbouwen." Ik heb hier op het forum het eea gevonden over transponders in de sleutel en deze vallen ook onder startonderbreking. Zonder goede transponder start de auto niet. Het is niet SCN/TNO gekeurd maar wordt wel als klasse1 erkend omdat het fabriek-af is.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard cruise control op Ambiente uitvoering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Ik ben btw bijna 21 en heb nu 2 jaar mn rijbewijs.

    Weet iemand of er ook cruisecontrol op deze modellen zit, dat vind ik wel erg relaxed!
    Op een ambiente uitvoering zit cruise control (en alcantara)
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  10. #29

    Standaard Re: cruise control op Ambiente uitvoering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pinter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc
    Ik ben btw bijna 21 en heb nu 2 jaar mn rijbewijs.

    Weet iemand of er ook cruisecontrol op deze modellen zit, dat vind ik wel erg relaxed!
    Op een ambiente uitvoering zit cruise control (en alcantara)
    Maar een Ambiente is gelijk 2500 euro duurder en hebben bijna allemaal een hogere km stand

    Zowiezo krijg ik hem dan helemaal niet verzekerd omdat deze nog duurder is qua aanschafprijs?

  11. #30

    Standaard

    Ik heb ook cruise control

    Achteraf inbouwen lijkt me niet echt handig. Volgens mij is dat echt een heel gedoe.
    Accept no substitutes or fakes

  12. #31
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    achteraf CC inbouwen (of beter: laten inbouwen) is relatief makkelijk, bij de tdi-club zijn er een aantal die het bij hun oudere tdi hebben laten doen.

    pedro (hier van het forum) bouwd ook CC in volgens mij.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  13. #32

    Standaard

    ik heb ook sites gezien met info over inbouwen. Schijn redelijk eenvoudig te zijn en ze kunnen een originele schakelaar monteren
    ________________________________
    1999 A3 TDI - 66KW

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De dealer vraagt ook niet veel voor CC op een TDI, omdat de functie al aanwezig is. Kwestie van schakelaar verwisselen en de functie aanzetten met de VAS-kast.
    Voor benzineauto's schijnt het een stukje lastiger (lees duurder) te zijn, heb ik me laten vertellen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34

    Standaard

    Naar wat ik heb vernomen, zou het op benzine wagens waarop een EPC lichtje in het dashboard zit, niet zoveel meer werk zijn als op een TDI.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  16. #35

    Standaard

    Nou volgens mij weet ik bijna zeker dat er ook op die A3 een start onderbreker zit. Rond het contactslot zit een contactbus, deze communiceert met de transponder in je sleutel. Is je transponder in je sleutel kaduuk, dan kan je het vergeten en start hij nooit.

    Geloof me....

    Klasse 1 is alleen een start onderbreker, dus ik denk dat hij er wel op zit.

    Ik heb een aftermarket clifford klasse III alarm erin zitten, dus ik dacht nou dan zal de transponder misschien niet meer nodig zijn, want de vorige eigenaar heeft bij de stealer het standaard audi systeem (vergrendeling e.d) uit laten schakelen omdat de wagen anders dubbel beveiligd was.

    De vorige eigenaar vond dit niet handig.

    Ik denk dat ie er wel inzit.

    Grtz William
    The 2nd place is the first loser

  17. #36

    Standaard

    Ok er moet dus nu echt een beslissing genomen

    Nu nog een goede prijs. De auto werd aangeboden op internet voor 7950. Toen ik langsging kon dit al naar 7500 euro. Ik heb eens zitten kijken bij de waardebepaling van Autoweek en deze komt uit op 7100eu in de staat zoals deze nu is. Vergelijkend spul is er helaas niet veel te vinden, MP/AT/Speurders etc staan dr genoeg maar deze zijn allemaal verschillend. Gezien de waardebepaling niet kijkt naar de staat van het uiterlijk/interieur en onderhoud lijkt me deze niet 100% betrouwbaar. Ik heb zitten zoeken met de specificaties die de auto heeft (dus het attraction model) en kom dan rond de 7500 euro voor een dealer prijs. Ik denk dat een bod van 7000~7250 beter op zn plek is?

    Kunnen jullie me iets meer duidelijkheid in geven, heb geen idee wat er nu mogelijk is/wat het waard is. Zag dat de ANWB ook een waardepaling mogelijkheid had maar deze is alleen voor leden.

    Verzekering heb ik trouwens uitgezocht; de auto gaat me 124eu/maand kosten, WA, ruiten, diefstal, inzittenden en brand, storm en natuurschade. Ok het is aardig wat, maar ter vergelijking heb ik mn Ford dr naast gezet en deze kwam 30 euro goedkoper maand uit. Dit is overigens bij Centraal Beheer. Heb ook gekeken voor alternatieven, er zijn zat goedkopere (t scheelt overigens niet super veel) maar daarmee heb ik geen ervaringen. CB heeft alle ook de auto en huis verzekeringen van mn ouders.

  18. #37

    Standaard

    Hij is gisteren APK gekeurd en heb hem zojuist betaald en om 11uur ga ik hem halen

    Een A3 voor hier erbij dus!

    Ford overgedaan naar mn broertje, succes ermee

    * is blij

  19. #38
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Nou, gefeliciteerd! :bday:

    Wel even voorstellen in Showroom, natuurlijk!

  20. #39

    Standaard

    gefeliciteerd, CC achteraf in laten bouwen is geen probleem als je maar een ebc lichtje heb op je dash tijdens het starten kossten mij €150,-
    Greetz Martijn

    Altijd last van bumperklevers, laatst zat er weer 1 vlak voor me!

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haaijert
    gefeliciteerd, CC achteraf in laten bouwen is geen probleem als je maar een ebc lichtje heb op je dash tijdens het starten kossten mij €150,-
    Hoe ziet een ebc lichtje eruit? Heb het boekje bestudeerd en de teller zelf maar heb geen idee wat je precies bedoeld. Kan er ook niks van vinden met google ofzo?

    Heb iig al wel vast de eerste accessoire gekocht; een aluminium Audi TT sportpedalen set. De voetplaat komt volgende week over uit Duitsland


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Nou, gefeliciteerd! :bday:

    Wel even voorstellen in Showroom, natuurlijk!
    Foto's zal ik morgen maken als het een beetje weer is. Mevrouw moet nog even wat opgeknapt worden want momenteel is ze meer grijs dan blauw

    Vandaag maar vast even begonnen, trok het luchtfilter open en schrok... helemaal zwart! Gelijk even een nieuwe gehaald, morgen de box schoonmaken en dan gaat deze er in. Bleek gelijk probleem 1 opgetreden; hij kwam voor geen meter meer vooruit en liep als een roestige bromfiets.... Bij nadere inspectie bleek de LMM niet aangesloten :oops: Weer aangesloten en daar gingen we weer probleemloos verder. Morgen ook VAGcom maar is aansluiten. Ben erg benieuwd naar de status van het interieurfilter... Ook de ruitenwissers moeten vervangen worden (deze piepen, zwaar irritant) en ik denk dat ik gelijk een setje AiroTwin laat overkomen. De carkit gaat er denk ik ook aan geloven, heb zowiezo geen telefoon die er in past en ik vind het nou niet echt mooi nu.

    Volgende week ook maar eens een setje heldere achterlichten halen en misschien een setje lenslampen als ik een leuke aanbieding tegenkom. Wat kan er nog meer gedaan worden om hem wat mooier te maken? Zit te denken om er een W8 lichtunit in te bouwen met LED verlichting, kennen jullie dat?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •