Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: audi a4 cabrio 2.4 automaat

  1. #1

    Standaard audi a4 cabrio 2.4 automaat

    geachte audirijders,

    Een kleine 5 jaar heb ik een audi a6 2.5 tdi automaat van 1998, fijne auto, afgelopen jaar nog 18 inch eronder gezet. Maar ik wil eigenlijk wel weer eens wat anders. Van een (ver) kennisje kan ik een audi a4 cabrio 2.4 automaat overnemen, met een tonnetje op de teller. Wie kan mij vertellen waar ik bij dit type extra op moet letten. Gaarne wat info en of ervaringen. O, ja en als het wat word nog een a6 in de aanbieding!
    O,ja is de steek + et van deze auto,s gelijk ? zodat ik de wielen eventueel kan wisselen?

    Groeten Hans & Tessa 8)

    [mod:3961279947]* Berichten moeten geplaatst worden in de daarvoor bedoelde fora. Iedere gebruiker wordt geacht de forum omschrijving te lezen voordat hij of zij een bericht plaatst.
    --> verplaatst vanuit "Algemene Discussie"[/mod:3961279947]

  2. #2
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hoi,
    De wielen kun je overzetten, mits je geen extreme ETmaat hebt.
    Ori velgen kunnen zondermeer. ET45 - ET35 is no problem.

    Exclusieve car die A4 cabrio!

    gr. Gerard

  3. #3

    Standaard

    Ik heb ook een 2.4 multitronic en ik kan je verzekeren dat je er geen spijt van gaat krijgen 8). Bekende problemen voor zover ik die ken:
    - Rotte sensoren voor de kap. Deze kan dan wel eens halverwege het openen/sluiten blijven hangen.
    - Rammeltjes, vooral bij de zonneklep. Sommige hebben er last van, anderen weer niet.
    - Bij het sluiten van de kap kan het doek van binnen wel eens niet goed terug komen en dubbel gevouwen blijven. Dat is simpel te verhelpen door een dealer met een speciaal plastic clipje.

    Heeft de huidige eigenaar hier geen last mee dan zal je het zelf ook niet gaan krijgen...

  4. #4
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Als het een multitronic is, zou ik me nog eens op hoofd krabben (gaat vrijwel zeker defect: extreme kosten); een tiptronic is probleemloos.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  5. #5

    Standaard

    Heb zelf (nog) geen problemen met de multitronic ondervonden (ruim 90000 km) en ik hoop dat het zo blijft. 2.4 V6 zweet / lekt vaak een beetje olie bij de koppakkingen, en je moet er rekening mee houden dat bij 120000 km de distributieriemen vervangen moeten worden (kostbare reparatie).

    Groet

    Marcel


  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook nog nooit gehoord van multitronic problemen bij een cabrio...

  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchCab
    Heeft de huidige eigenaar hier geen last mee dan zal je het zelf ook niet gaan krijgen...
    Oei, Gevaarlijke uitspraak hoor.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Oei, Gevaarlijke uitspraak hoor.
    Natuurlijk, maar dit zijn typisch problemen die er zijn en zich niet langzaam ontwikkelen. Dus als de vorige eigenaar er na een ton geen last van heeft gehad lijkt de kans dat het alsnog gaat gebeuren klein...

  10. #9

    Standaard

    Het klopt idd dat de multitronic voor veel problemen zorgt bij de cabrio...
    bij de garage waar ik stage heb gelopen kwamen er nog al eens wat binnenrijden.
    Kan mij een geval herrineren waar de bak er 2 x vernieuwd is

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •