Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

  1. #1

    Standaard Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Beste forummers,

    Ik ben momenteel op zoek naar een Audi A3 8P van voor de (eerste) facelift. Van mensen om mij heen hoor ik dat bij de FSI motoren problemen kunnen optreden wat betreft olieverbruik en wordt mij afgeraden een FSI te kopen.

    Zelf ben ik aardig a-technisch en heb daardoor moeite met het kiezen tussen de 1.6, 1.6 FSI en 2.0 FSI. Momenteel ben ik eigenaar van een A4 B5 met een 1.6je en zou met mijn A3 iets meer power en iets minder verbruik willen, dus ik kom al gauw uit bij de FSI varianten gezien deze wat krachtiger en zuiniger schijnen te zijn.

    Zouden jullie mij advies en info kunnen geven over de 3 genoemde motorvarianten zodat het voor mij wat makkelijker wordt om te kiezen.

    Alvast dank voor de reacties!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Beste Makis,

    Uit ervaring (ik rijd een Audi a3 8p '04 1.6) kan ik aangeven dat volgens de VAG dealer waar ik mijn auto laad onderhouden men niet erg gecharmeerd is van het 1.6 FSI blok
    Inderdaad zoals je benoemt al het olieverbruik maar verder heb ik zelf afgelopen jaar mijn blok moeten laten reinigen waarbij men aangaf dat dit bij het 1.6 FSI blok moeilijker (meer werk) oftewel duurder is en dat de oorzaak van het reinigen bij het 1.6 FSI blok erger is en dus een reiniging vaker voor kan komen.

    Aangaande het 2.0 FSI blok durf ik niets aan te geven heb hier verder ook geen ervaringen mee

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    129
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Waarom kies je niet gewoon voor een blok met een turbo? Dus bijvoorbeeld de TFSI blokken?
    Laatst gewijzigd door wvoortman; 21-10-16 om 14:22.

  4. #4

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Ik had uiteindelijk meer dan 2 ton op m'n A3 8P 1.6FSI zonder noemenswaardige issues. En hij was beslist een heel stuk zuiniger dan de normale 1.6!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    129
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik had uiteindelijk meer dan 2 ton op m'n A3 8P 1.6FSI zonder noemenswaardige issues. En hij was beslist een heel stuk zuiniger dan de normale 1.6!
    Dat geloof ik. Echter zijn de TFSI blokken nog zuiniger dan de voorgaande FSI blokken. Tevens duurder omdat ze nieuwer zijn natuurlijk.


  6. #6

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wvoortman Bekijk Berichten
    Dat geloof ik. Echter zijn de TFSI blokken nog zuiniger dan de voorgaande FSI blokken. Tevens duurder omdat ze nieuwer zijn natuurlijk.
    Als ik spritmonitor.de mag geloven valt dat wel mee. 1.6FSI was er inderdaad al vanaf het begin, 1.4tfsi en 1.8tfsi kwamen pas rond 2007 meen ik. Ligt dus een beetje aan het budget!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    129
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Aankoopadvies: wel of geen 8P FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als ik spritmonitor.de mag geloven valt dat wel mee. 1.6FSI was er inderdaad al vanaf het begin, 1.4tfsi en 1.8tfsi kwamen pas rond 2007 meen ik. Ligt dus een beetje aan het budget!
    Dat zeg ik

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •