Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: waar opletten bij turbo quattro 1990?

  1. #1

    Standaard waar opletten bij turbo quattro 1990?

    Helaas moet ik mijn allereerste deelname aan dit forum beginnen met een overlijdingsbericht :oops: :cry: : mijn in perfecte toestand verkerende 100 avant is gisteren geschept door een astra en totallos verklaard. Ook de astra heeft het niet overleefd :twisted: Gelukkig mijn vriendin en m'n kleintje wel!
    De beste remedie tegen dit grote verlies is natuurlijk de aanschaf van een nieuwe! Nu heb ik mijn oog laten vallen op een quattro torbo uit 1990 met 250000 op de teller.
    Helaas heb ik geen ervaring met een quattro of een turbo. Wie heeft een dergelijk model en kan me wat tips geven bij het aanschaffen??

    Alvast bedankt!

  2. #2
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    veel sterkte met het verlies :cry: ,een turbo quattro is een hele goede keus.heb er 2 gehad.geen avant,,maar een 100 sedan en een 200.sedan
    alleen de turbo is een mogelijke kostenpost als deze niet meer goed is.
    maar volgens audi v.d.akker liggen de kosten voor een ruilturbo rond de 400 euro

    heb nu een gewone 100 avant van 90 ,maar zonder dakrail......
    ik weet niet of die nog oke was en of je die wegdoet..anders noem maar een prijs
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Wel .. gelukkig mankeren jullie niks. Om over een TQ te beginnen
    het model is gelijk aan wat je had. Maar als eerste eens kijken of alle accesoires en functie werken.
    De remmen en stuurbekrachtiging werken op de hydr pomp en een druk accumulator, testen of deze lekken(onder de stuur rubbers en aansluitingen) als de motor uitgezet wordt tellen hoe vaak je de rem nog kunt intrappen voor hij hard word (min 20 x) de na koeling moet aanslaan als je na de rit de motor afzet. de achterremmen blijven vaak vast zitten . Ventilatie moet werken in de div standen. dat was het geloof ik wel . Verder lees ff in de div topics en kijk ff in zoeken op iets van het bovenstaande. Er is veel al beschreven dus veel plezier.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Standaard

    Sorry petertje, mijn oude kar rijd totaal niet meer en de audi die ik op het oog heb is dezelfde kleur en ik ben van plan het wrak compleet te strippen, er zijn vast wel onderdelen die uitwisselbaar zijn of waar ik iemand blij mee kan maken.

    Bedankt voor je reactie!

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    een ander turbo??
    mijn wagen heeft geen enkelprobleem met de turbo en zolang de nakoeling goed functioneerd en er niet bezuinigt is opm regulier onderhoud hoet hij ook niet kapot te gaan.
    100 avant 1990 die TQ staat die ook op marktplaats?

    die is toch al langeretijd eigenaar van de wagen?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •