Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Waar op te letten A4 2.6/2.8 automaat uit 96

  1. #1

    Standaard Waar op te letten A4 2.6/2.8 automaat uit 96

    Waar op te letten bij de aanschaf van een A4 2.6/2.8 automaat uit 96-98 benzine-motoren.

    Het betreft wagens(sedan) met 175.000 op de teller. Heb weleens gehoord dat de bak bij 200.000 vervangen moet worden,klopt dat? Zelf lijkt mij dat sterk als hij goed onderhouden is,maar ik weet het toch maar liever zeker.

    Wie heeft er tips? 8)

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Houd in ieder geval rekening met meer storingen dan bij je A4. Ik hoor van monteurs dat de gemiddelde A6 minder betrouwbaar is dan een A4, vooral elektrische en elektronische storingen komen iets vaker voor.

    Lees ook eens de andere topics over de V6, is niet altijd even robuust (olielekkages, waterpompen, lambdasondes, katalysators)

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    A6? Volgens mij houdt Jaap het gewoon bij een A4.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    A6? Volgens mij houdt Jaap het gewoon bij een A4.
    Klopt,maar toch bedankt hoor Tom.

  5. #5

    Standaard

    Maar die V6 is zeker een aandachtspunt. De vroegere varianten willen inderdaad wel eens lekken. Goed checken dus.

    Dat van die versnellingsbak hoor ik voor het eerst :? Ik hoop dat dat een sprookje is (ik heb ook een v6 i.c.m. een automaat).

    Ik zal eens zoeken naar de aandachtspunten.
    Huidig transport= iets anders


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    A6? Volgens mij houdt Jaap het gewoon bij een A4.
    Waaruit eens te meer blijkt dat ik niet wakker hoef te zijn om naar mijn werk te rijden en daar aan de slag te gaan... :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •