Pagina 5 van 32 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 638

Onderwerp: Auto importeren uit Duitsland valt best mee...

  1. #81
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    @coupe20v & @MAISTRO

    Ik heb het zo gedaan:
    1) Een verzekering gekocht voor Kurzzeitkennzeichen en geef de dagen aan waarop deze verzekering geldig moet zijn. (bijv bij deze link, maar er zijn er velen en let op evt. verzendkosten) http://www.nondos.com/preise_doppelk...eichen_EU.html
    2) Ga naar een Kraftfahrtzeugzulassungsstelle en laat je verzekeringsbewijs zien.
    Dan krijg je een bewijsje met daarop een kentekennummer. Ga met dat bewijsje naar een ander kantoortje in het gebouw en laat daar de platen drukken. (ik dacht dat het €21 kost) In het gele vakje staat de laatse datum waarop het kenteken geldig is.
    3) Ga dan weer naar het 1e bureau, laat je platen en papieren zien. Je wordt dan doorgestuurd naar een soort pinautomaat. Daar reken je af. (ook zoiets als € 21 ) Loop met het betalingsbewijs naar het inmiddels bekende bureau, ontvang je spullen en klaar is Kristof.
    4) Ga naar je nieuw aan te schaffen auto, plak de platen er op.
    5) Maak een proefrit en kijk of de auto je bevalt.
    6) Koop en rij naar huis. ( Ik heb met mijn kenteken door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland gereden. De Zwitserse douane keek toen ik kwam aanrijden goed naar de datum op m'n kentekenplaat en ik hoefde zelfs niet te stoppen om m'n papieren te laten zien.
    In Nederland wordt een Duitse auto gekeurd als je alle papieren bij je hebt. Vraag het even na bij het inklaringsbureau waar je de auto moet invoeren.
    Vergeet bij aankoop nooit om het chassisnr. op de papieren te vergelijken met het chassisnr. op de auto!

    Er bestaat ook een überfuhrungsverzekering, maar ik weet het niet zeker maar denk me te herinneren dat je dan de auto in duitsland moet laten keuren bij de Kraftfahrzeugzulassungsstelle en dat die dan vervolgens een tijdelijk kenteken uitreiken dat hoort bij die auto. Ik vermoed dat dát dat verhaal is van de auto die een kenteken moet hebben om gekeurd te worden.
    Je eigen Kurzzeitkennzeichen met gele datum mag je op iedere auto plakken die je wilt.

    Wil je meer info, bel dan met zo'n KFZ zulassungsstelle, want die mensen weten alles en zijn bijzonder vriendelijk (zo is mijn ervaring) in het uitleggen hoe het in z'n werk gaat.

    Het makkelijkst is om met een aanhanger Dld in te gaan, kijken, keuren, chassinr. vergelijken met de papieren, kopen, oprijden, wegrijden en thuis weer afrijden.
    En dan naar de RDW en douane voor import.

  2. #82

    Standaard Onderhandelingsruimte

    Nieuw hier en op zoek naar een A4 Avant (eerst MT maar na het lezen van dit forum ga ik toch voor een gewone bak).

    Mijn vraag aan de import kenners: wat is gemiddeld de onderhandelingsruimte bij een Duitse dealer (ik bedoel een merk dealer VAG/Mercedes etc, geen vage handelaren). Ik zoek in de prijsklasse tot zo'n 12000 euro. Ik ruil niet in en neem de auto, na Dekra keuring, zo mee zonder garantie.

    Kort gezegd: waar moet ik in zo'n geval op uit kunnen komen bij een vraagprijs van 12000 euro ? Ervaringen tot nu toe (onderhandelen vooraf per telefoon: zo'n 10 procent gemiddeld).

  3. #83
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Geen MT is verstandig.

    Prijs? Verplaats je in de positie van de handelaar. Nieuw verkoopt-ie op dit moment NUL. Hij zit te springen om cash en jij bent een cash-in-het-handje klant. Geen garantie!
    Een dealer zet gemiddeld 15% op z'n inruilprijs, voor service en garantie. Vanaf de verkoopprijs gerekend, is dat zo'n 10% ruimte (bij rond de € 12.000). Laat elk krasje/deukje in cash meewegen; los van de korting.
    Mij lijkt dat je daar wel iets boven kunt gaan zitten, afhankelijk van hoe hoog zijn nood is... (12~13%?)
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piotr Bekijk Berichten
    Mijn vraag aan de import kenners: wat is gemiddeld de onderhandelingsruimte bij een Duitse dealer (ik bedoel een merk dealer VAG/Mercedes etc, geen vage handelaren). Ik zoek in de prijsklasse tot zo'n 12000 euro. Ik ruil niet in en neem de auto, na Dekra keuring, zo mee zonder garantie.

    Kort gezegd: waar moet ik in zo'n geval op uit kunnen komen bij een vraagprijs van 12000 euro ? Ervaringen tot nu toe (onderhandelen vooraf per telefoon: zo'n 10 procent gemiddeld).
    Hangt er een beetje vanaf....bij ons varieert het tussen de 500-750 euro wat we er vanaf krijgen. Of het nou een Golf of een S5 is...maakt niet zoveel uit....soms heb ik het idee dat ze ook niet echt zitten te wachten op export verkoop

  5. #85

    Standaard

    Volledig met frans eens. Duitse dealers zijn anders hierin dan nederlandse dealers. Ik heb al een paar keer na onderhandelen hooguit €500,- ervanaf gekregen op een auto van ongeveer €40.000,-. Auto laten staan, mijn adres gegevens achter gelaten, vervolgens zie je in de weken erna de prijs dalen (logisch), maar bellen ho maar. Rare jongens die duitsers


  6. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Geen MT is verstandig.

    Prijs? Verplaats je in de positie van de handelaar. Nieuw verkoopt-ie op dit moment NUL. Hij zit te springen om cash en jij bent een cash-in-het-handje klant. Geen garantie!
    Een dealer zet gemiddeld 15% op z'n inruilprijs, voor service en garantie. Vanaf de verkoopprijs gerekend, is dat zo'n 10% ruimte (bij rond de € 12.000). Laat elk krasje/deukje in cash meewegen; los van de korting.
    Mij lijkt dat je daar wel iets boven kunt gaan zitten, afhankelijk van hoe hoog zijn nood is... (12~13%?)
    Bedankt voor je reactie ! Ik merk zelf inderdaad ook dat dealers graag een auto lozen zonder inruil.

    1e optie: A4 Avant 1.9TDI 130pk uit 3/2002 met 80dkm (bij dealer, complete historie). Vraagprijs: 10.750,-
    2e optie: A4 Avant 1.8T 163pk MT uit 5/2003 met 140dkm (zelfde dealer, complete historie). Vraagprijs 10.950
    3e optie: A4 Avant 2.0 130pk Leren bekleding uit 5/2002 met 142dkm, dealer, historie. Uit onderhandeld: 9250,-

    Zooo jammer van die MT !!

  7. #87
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Nu, vlak voor de jaarwisseling is nog nóg interessanter voor je. De auto wordt een jaar ouder en zal in de boeken moeten worden afgeschreven.

    Er moeten er toch veel meer zijn! Bij Essen zit een enorme grote vestiging, die letterlijk honderden Audi's heeft staan.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  8. Ad
  9. #88

    Standaard

    Ik zit zelf ook te kijken in Duitsland, en wil zaterdag bij een grote handelaar in Hannover gaan kijken. daar staan 2 plaatjes van A4's...

    Alleen...waar laat ik de auto na de keuring en kenteken aanvraag en zo? Ik heb geen eigen terrein, dus dan zou de auto zonder platen aan de weg moeten staan? Dat kan niet neem ik aan. Of kan ik met de duitse exportplaten Nederland inrijden, keuren, en er dan mee naar huis gaan en aan de weg laten staan tot dat ik het NL kenteken heb? Die platen zijn 2 weken geldig toch? (inclusief verzekering?)
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

  10. #89
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Exact.
    Hier in Nederland alvast verzekeren op chassisnummer .
    Platen hebben alleen WA
    geen allrisk of diefstal verzekering.

    Waar ga je heen?

    Mijn Allroad komt van Stietenroth uit Hannover.
    Is een grote Dealer, geen handelaar.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #90
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dovdmeer Bekijk Berichten
    Ik zit zelf ook te kijken in Duitsland, en wil zaterdag bij een grote handelaar in Hannover gaan kijken. daar staan 2 plaatjes van A4's...

    Alleen...waar laat ik de auto na de keuring en kenteken aanvraag en zo? Ik heb geen eigen terrein, dus dan zou de auto zonder platen aan de weg moeten staan? Dat kan niet neem ik aan. Of kan ik met de duitse exportplaten Nederland inrijden, keuren, en er dan mee naar huis gaan en aan de weg laten staan tot dat ik het NL kenteken heb? Die platen zijn 2 weken geldig toch? (inclusief verzekering?)
    NL inrijden met expertplaten mag niet! dat heeft met BPM + rijbelasting te maken.
    (Bijna) iedereen doet het en de politie zelf weet vaak dat ook niet. De douane wel en zal je stoppen als ze je zien.

    Platen kun je kiezen tussen 7 en 14 dagen. WA verzekering doe je via ADAC in DE (eerst verkzekering en dan pas platen aanvragen).
    Laatst gewijzigd door flashboarder; 26-01-09 om 11:32.

  12. #91
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder Bekijk Berichten
    NL inrijden met expertplaten mag niet! dat heeft met BPM + rijbelasting te maken.
    (Bijna) iedereen doet het en de politie zelf weet vaak dat ook niet. De douane wel en zal je stoppen als ze je zien.

    Platen kun je kiezen tussen 7 en 14 dagen. WA verzekering doe je via ADAC in DE (eerst verkzekering en dan pas platen aanvragen).
    Fout,

    Exportplaten zijn bedoelt voor eenmalig gebruik, je mag er wel degelijk mee in Nederland rijden.
    Vanuit Duitsland in een lijn naar huis.
    Een maal aangehouden krijg je het vriendelijk verzoek na deze rit niet meer aan het verkeer deel te nemen met de platen.
    Wordt je een tweede keer aangehouden, heb je een probleem.
    Datum van geldigheid staat er zelfs ingestanst.

    Verzekering etc is allemaal volledig legaal.
    Een 5 dagen toelating is inderdaad niet geldig voor een Nederlander.
    Het moet echt een exportkenteken zijn.
    (intensieve studie)

    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  13. #92

    Standaard

    ik ga in eerste instantie kijken naar 2 audi's bij ALD Automotive in Hannover...
    (http://home.mobile.de/home/fahrzeuge...nhannover.html)

    1e keus is een mooie 2.0 TDI S-line...maar ja..ALD heeft er zoveel staan....Als daar niets staat ga ik eens kijken bij Stietenroth...

    Weet iemand of het wel zin heeft om op een zaterdag te gaan ivm allerlei papieren die geregeld moeten worden? Ik bedoel Kun je de auto over laten schrijven op zaterdag, en exportplaten regelen etc?

    Dus met exportplaten kan ik wel naar huis rijden en hem daar een paar dagen laten staan na de keuring en BPM afdracht...mooi! Dan is hij dus wel verzekerd ook. Ik zal mijn verzekering eens bellen of ze hem al volledig kunnen verzekeren zonder kenteken...op chassis nummer...

    Best een stap om dit zo te doen vind ik...vandaar dat ik alles waarschijnlijk al honderd keer gelezen heb, 1000 keer gevraagd etc...haha...nou ja...die BPM berekeningen vallen ook niet mee...voor de auto die ik gezien heb, heb ik op 3 sites berekeningen gedaan, en de goedkoopste is 4800(Autoweek), de middelste 5600 (BPMberekenen.nl) de duurste 6400 BPM (anwb). naja...iedere importeur zal wel met dit probleem zitten... Ik heb voor de s-line 55k gerekend inclusief 10k aan opties...best redelijk toch?
    Laatst gewijzigd door Dovdmeer; 26-01-09 om 13:01.
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

  14. #93
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zal je vannavond wel even pb-en over hoe en wat.

    Let op!!

    Controleer goed of iedereen wel open is op zaterdag.
    Veel bedrijven zijn dicht namelijk, of maar beperkt open.
    Stietenroth maar tot 14.00 uur bv
    En het regelen van zo'n kenteken duurt wel een uurtje.

    Exportkenteken gaat via het stadhuis.
    En dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk dat die op zaterdag open zijn.

    Houdt er rekening mee dat er een kans is dat je dus nog een keer terug moet.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Ik zal je vannavond wel even pb-en over hoe en wat.

    Let op!!

    Controleer goed of iedereen wel open is op zaterdag.
    Veel bedrijven zijn dicht namelijk, of maar beperkt open.
    Stietenroth maar tot 14.00 uur bv
    En het regelen van zo'n kenteken duurt wel een uurtje.

    Exportkenteken gaat via het stadhuis.
    En dat lijkt me helemaal onwaarschijnlijk dat die op zaterdag open zijn.

    Houdt er rekening mee dat er een kans is dat je dus nog een keer terug moet.
    Tnx! Ik heb gekeken, en ALD is wel open in ieder geval:

    Verkauf:
    Mo. - Fr. 9.00 - 19.00 Uhr
    Samstag 9.00 - 16.00 Uhr

    Alleen dan zal ik inderdaad nog een keer terug moeten om hem op te halen als alles bevalt.
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

  16. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dovdmeer Bekijk Berichten
    ik ga in eerste instantie kijken naar 2 audi's bij ALD Automotive in Hannover...
    Ben benieuwd naar de staat van de auto's daar. Lijkt me een groothandel waar ze niets aan de auto's doen. Heb ook weleens op de website gekeken daar. Ben benieuwd wat je daar aantreft!

  17. #96

    Standaard

    Tja, ik verwacht wel gewoon duitse goed bijgehouden auto's...verder is het inderdaad gewoon een auto opslag waar ze verder niets aan de auto's doen, maar goed, op de foto's zijn de auto's er wel goed uit....Ik laat het wel weten wanneer ik daar geweest ben...


    Weet iemand of er standaard op een 2.0 TDI uit 2005 een roetfilter zit? En weet iemand hoe men het "proline" pakket in Duitsland noemt?
    Laatst gewijzigd door Dovdmeer; 27-01-09 om 07:02.
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

  18. #97
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zag laatst eens die prijzen van Sportbacks op http://www.ald-caroutlet.de/ te vergelijken, maar kan het kloppen dat bij de Sportback het verschil met NL auto's kleienr is als bv met een A4 of A6?

    Want hier in de buurt stond een 2006, aardig luxe uitgevoerde Sportback tdi tekoop voor 16,500 In Duitsland doet een vergelijkbare (zelfde opties) zon 13-14K maar voor een 2006 model betaal je minstens 4000bpm volgens mij?
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  19. #98
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dovdmeer Bekijk Berichten
    Tja, ik verwacht wel gewoon duitse goed bijgehouden auto's...verder is het inderdaad gewoon een auto opslag waar ze verder niets aan de auto's doen, maar goed, op de foto's zijn de auto's er wel goed uit....Ik laat het wel weten wanneer ik daar geweest ben...


    Weet iemand of er standaard op een 2.0 TDI uit 2005 een roetfilter zit? En weet iemand hoe men het "proline" pakket in Duitsland noemt?
    Proline is een Pon uitvinding, die kennen ze niet in Duitsland.
    En gezond argwanend blijven, ook in Duitsland.
    Ook daar handelen *piep* in auto's.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #99
    edraket31's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    872
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Als je dan toch naar Hannover rijdt, zou ik zeker ook even langs de plaatselijke dealer rijden.
    Tijdens mijn zoektocht heb ik daar vaak mooie Werkswagen zien staan
    http://www.audi.de/audi/partner_de/de_32590.html

  21. #100
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    PFFFFFF

    Heb ik eens kans om langs de grootste audi dealer van Europa te gaan,
    beland ik bij de buurman aan de rand van Hannover...

    Maakt de gekochte wagen niet meer of minder gelukkig.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

Pagina 5 van 32 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •