Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: Auto kopen van duitse particulier. waarop letten?

  1. #1

    Standaard Auto kopen van duitse particulier. waarop letten?

    Goedenavond,

    ben druk bezig me te verdiepen in het importeren van een audi uit duitsland. heb een mooie gezien, maar die staat te koop bij een particulier. is er iemand die ervaring heeft met het kopen in duitsland van een particulier, en waar moet je op letten?

    bvd.

  2. #2

    Standaard

    het lijkt me dat je op dezelfde dingen moet letten wanneer je een auto in Nederland bij een particulier koopt, en dat alle papieren erbij zitten natuurlijk.

    Je wilt de auto dan naar Nederland rijden? ik weet niet hoe dat moet qua kenteken en verzekering
    my first quattro was a wilkinson

  3. #3

    Standaard

    volgens mij moet ik dan een exportkenteken aanvragen in duitsland, dan kan ik er twee weken mee rondrijden (mits ik het kenteken bij de rdw aanmeld.)
    in de praktijk zal ik hem direkt naar de rdw rijden, om een nl kenteken aan te vragen, en dan naar huis en wachten :-|

    weet iemand waar je dat exportkenteken kan aavragen.? heeft iemand dat al eens gedaan?

    verder maakt het volgens mij niet zoveel uit of je de auto bi een handelaar of een priveaanbieder haalt. garantie is toch niet handig als het 300 km verderop is.

  4. #4
    Jeltuh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.493
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Gewoon kijken of de fahrzeugbrief klopt... Je kunt precies wat de auto zijn verleden is!

  5. #5

    Standaard

    Zorg dat je ook een EWG übereinstimmungsbescheinigung erbij krijgt, dat is wel handig om "vreemde" type aanduidingen op de kenteken te voorkomen.
    Wat een nadeel kan zijn is dat je geen aankoopfaktuur kunt overleggen en je misschien wat lage aanschafwaarde aannemelijk moet maken. (dit ivm de bpm berekening)
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !


  6. #6

    Standaard

    wat is een "EWG übereinstimmungsbescheinigung" , en staat op de fahrzeugbrief het gehele verleden van de auto dan? dat zou wel handig zijn.

  7. #7

    Standaard

    de bpm word toch berekend naar de nieuwwaarde in duitsland (= nederlandse catalogus prijs) of ga ik hier in de fout?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    130
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pino
    wat is een "EWG übereinstimmungsbescheinigung" , en staat op de fahrzeugbrief het gehele verleden van de auto dan? dat zou wel handig zijn.
    EWG... ken ik niet. Op de Fahrzeugbrief staan alle voorgaande eigenaren en indien de papieren in beslag zijn genomen i.v.m. een forse schade, dan staat dit er op vemeld.

    Een tijdelijk Duits kenteken kan je krijgen bij het loket waar de Duitse eigenaar zijn auto afmeld.

    Het Duitse kenteken in NL aan melden bij binnenkomst om er tot 2 weken mee rond te rijden is mij niet bekend. Kan je daar wat meer over vertellen?

    BPM wordt geheven over de netto cataloguswaarde in NL.

  10. #9

    Standaard

    volgens mij staat dat op deze site. er staat hier op het forum ook al iets over geschreven

    http://www.belastingdienst.nl/variab...-vrijstelling/

  11. #10

    Standaard

    is de netto catalogus prijs (excl. BPM) niet dezefde als de nieuwprijs in duitsland dan ?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    130
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pino
    is de netto catalogus prijs (excl. BPM) niet dezefde als de nieuwprijs in duitsland dan ?
    Nee. Ieder land heeft een andere netto prijs voor belastingen. I.v.m. het hoge belasting regime in NL (Dat gaat dus naar onze portemonnee!) is de netto prijs laag om tegen marktconforme prijzen aan te bieden. Neem je de Duitse nieuwprijs dan zit je altijd goed, deze is immers hoger dan de netto catalogusprijs in NL.

  13. #12

    Standaard

    oke, dan heb ik weer een meevaller met de BPM.
    er zit toch een stikker in de auto met daarop gecodeerd welke opties er allemaal op zitten? die moet je dan ff laten "verdwijnen" bij de RDW keuring. laten ze maar lekker zelf uitzoeken wat er wel en niet optioneel is

  14. #13

    Standaard importeren

    Onderschat de douane en rdw niet, ze doe dat dagelijks.
    zie ook www.autotelex.nl aangifteformulier online kost € 15.-
    daar staan ook pakketprijzen van opties, pakket is aanmerkelijk goedkoper dan losse opties/accessoires.
    Zorg dat je een EWG ubereinstimmungsbescheinigung hebt dat versnelt de rdw procedure en je kenteken wordt volledig ingevuld als je bijvoorbeeld later een trekhaak er onder zet moet er ook op je kenteken staan het "toegestane maximum massa"
    succes piet

  15. #14

    Standaard importeren

    Onderschat de douane en rdw niet, ze doe dat dagelijks.
    zie ook www.autotelex.nl aangifteformulier online kost € 15.-
    daar staan ook pakketprijzen van opties, pakket is aanmerkelijk goedkoper dan losse opties/accessoires.
    Zorg dat je een EWG ubereinstimmungsbescheinigung hebt dat versnelt de rdw procedure en je kenteken wordt volledig ingevuld als je bijvoorbeeld later een trekhaak er onder zet moet er ook op je kenteken staan het "toegestane maximum massa"
    succes piet

  16. #15

    Standaard

    [quote="EricA8"]

    Een tijdelijk Duits kenteken kan je krijgen bij het loket waar de Duitse eigenaar zijn auto afmeld.

    quote]

    kan je daar op wachten dan? ik bedoel, kan je gelijk met de auto naar huis rijden?

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    130
    Kudos
    0

    Standaard

    Volgens mij wel, ze drukken meteen het tijdelijke kenteken.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    253
    Kudos
    0

    Standaard

    bezoek de side van RDW --> hier staat exact omschreven hoe je een auto kunt invoeren c.q. vervoeren (1dags kenteken enz.)

    zie onderstaand link

    http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaa...d_invoeren.htm

    succes ermee, en uiteraard krijgen we hier foto's van te zien :-D

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avieravant
    Wat een nadeel kan zijn is dat je geen aankoopfaktuur kunt overleggen en je misschien wat lage aanschafwaarde aannemelijk moet maken. (dit ivm de bpm berekening)
    Als je verstandig bent, maak je gebruik van een schriftelijk koopcontract. Koop Autobild TuV Report 2007 bij de tijdschriftenshop, daar staat een voorbeeldcontract in dat je kunt kopieren.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    130
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EricA8
    Volgens mij wel, ze drukken meteen het tijdelijke kenteken.
    Vraag bij de verkoper naar het "Kraftfahrtbundesamt", daar kan je het regelen.

  21. #20

    Standaard

    de auto van de particulier gaat waarschijnlijk niet door, heb de wagen gezien, hij ziet er werkelijk goed uit, maar na controle van het voertuignummer nr. bleek dat er behoorlijk wat met de auto gebeurd was. schade aan voorzijde (airco, radiateur en bumper vervangen) ook was er een "trager" gericht.
    later was het carter er ook nog eens onder vandaan gereden :roll:

    eigenaar had de auto een half jaar, en wist niet van de schade. ondanks dat hij bij audi werkt. krijg daar toch een beetje jeuk van......

    ben dankzij julie toch veel wijzer geworden over het importeren van een duitse auto.

    wordt vervolgd.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •