Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Misschien toch maar met de auto naar het werk?

  1. #1

    Standaard Misschien toch maar met de auto naar het werk?

    Momenteel trein ik nog dagelijks naar m'n werk.
    Uurtje heen, uurtje terug, daar waar de auto me er in 25 min brengt - zonder files. A7, A8, ring noord en ik ben er. Fileleed dus.

    Maargoed, OV vergoeding gaat eruit, dus we krijgen binnenkort nog maar 130 euro of we nou rijden of treinen.. de trein kost 200,- per maand, dus nee daar red je het niet mee met de auto, maar op zich, die auto heb ik dus al.. althans, benzine, dus dan maar een diesel

    Bijvoorbeeld.. deze?
    http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/ad...d5&did=1002380

    Wat zeggen jullie, als je gaat dieselen neem dan een panda diesel, lekker zuinig, of is dit ook goed te doen?

    Weet de kilometerstand enzo niet natuurlijk, maar de prijs lijkt oke.. stel dat ik voor de 80 1500~2000,- kan krijgen hoeven we relatief weinig bij te betalen..
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  2. #2
    Casper_S4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.042
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, hij heeft in ieder geval weinig km's gelopen. ;-)
    Twee keer vier is V8

  3. #3

    Standaard Re: Misschien toch maar met de auto naar het werk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    Wat zeggen jullie, als je gaat dieselen neem dan een panda diesel, lekker zuinig, ...
    Offtopic:
    Je hoeft jezelf niet twee keer te kwellen Nu wachten op een reactie van Chaos...


    ..., of is dit ook goed te doen?
    Ik vind het niet echt een vraag waar een antwoord op valt te geven aangezien dat toch afhankelijk is van je referentiekader. Kliko heeft al eens wat over het verbruik gezegd van een 5-cil. 2.5 TDI...
    Hier en hier
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #4

    Standaard

    Mooie wagen. Als ik jouw was zou ik eens vragen wat de meeste mensen voor een verbruik registreren bij hun 2.5 tdi. Daar kun je verder mee rekenen.

    Kweet niet hoeveel km-er jij per jaar reist maar dit is een zware jongen, ik betaalde voor mijn audi 80 TD B4 van 1240 kg al 220 euro/kwartaal aan wegenbelasting. Afgezet tegen de huidige dieselprijzen en waarschijnlijk een ook niet al te zuinig verbruik van een dikke 2.5 diesel in een relatief zware auto moet je heel wat kilometers maken wil je quitte draaien om nog maar te zwijgen van voordeel. Voor mij kon het in ieder geval bij lange na niet meer uit, anders had ik van mijn leven niet afstand van die auto gedaan. Beetje geld mag het kosten maar er is een grens aan belasting e.a. vaste lasten betalen... :cry:

    *edit*
    Aha 340 had net zijn post aangepast, idd. verbruik is een ding wat ook zwaar mee telt om een goede rekensom te kunnen maken....


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #5

    Standaard

    Nah, iets te veel betalen om dan in een leuke auto te rijden is neit zo erg.
    Ik rijd met m'n 80 1.8S zo'n 12.000 per jaar, daar zou dan woon-werk bijkomen, zo'n 90km per werkdag, daar zijn er zo'n 225 van ofzo per jaar, dus 20.250 km's komen daar bij. Zeg dat ik dan rond de 30.000 km per jaar ga rijden.

    Jesus wat veel
    Betaal nu dus (reken de vergoeding dus mee) 200 per maand aan reizen. Dat is dus 2400,-, stel we rijden 1:15 dan moet ik voor 20k kilometers 1333 liter tanken a 90ct is dus 1200,-. Houden we nog 1200,- over voor de extra kosten, zoals hogere verzekering en wegenbelasting, los van afschrijving en onderhoud. Red je nooit, maar zo'n slechte deal is het niet.. dan ga ik namelijk wel met de auto...

    Hoeveel pk heeft zo'n Audi100 btw? Volgens autotrader 116pk uit 2,5td ? vind dat wel errug weinig

    MOTOR
    aantal cilinders 5
    kleppen per cilinder 2
    cilinderinhoud 2460 cm3
    boring x slag 81,0 x 95,5 mm
    compressieverh. 21,0:1
    max. vermogen 85 kW (116 pk) @ 4000tpm
    max. koppel 265 Nm @ 2250tpm
    brandstofsysteem directe inspuiting
    klepbediening ohc
    turbo ja
    katalysator roetfilter
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    Hoeveel pk heeft zo'n Audi100 btw? Volgens autotrader 116pk uit 2,5td ? vind dat wel errug weinig
    85 kW, in de A6 was er eveneens een 103 kW versie...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    Zo was ik voor ik m van de hand deed ook nog een keer aan het rekenen zoals je eventueel mocht je je erg vervelen nog terug kunt lezen. Ik wilde m zo graag die auto.

    Vergeet niet dat het ook voornamelijk vaste lasten zijn bij een diesel. Als het je een keer niet uitkomt die extra kosten dan zijn ze er toch. Als het bij een benzine of lpg-g3 wagen een keer niet uitkomt die extra kosten, dan heb je een groot deel van de kosten zelf in de hand. Omdat daar de variabele kosten hoger liggen dan de vaste lasten.

    Ik vind het ook niet erg om wat extra pecunia in een auto te investeren, tis tenslotte ook een hobby. Maar goed het kan ook tever gaan, tis maar net waar bij jouw de grens ligt.

    116 pk diesel wil wel vooruit hoor. Diesel pk's komen heel anders op je over dan benzine pk's. Kdenk dat als je een proefritje maakt dat het je niet tegenvalt.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Misschien zaterdag maar even naar heerhugowaard karren dan, kan allicht even gaan kijken. Leuk

    Tis zeker een boel geld wat het gaat kosten, maar tis een afweging he.. betaal nu dus 12.000 km/ 1:13 ofzo 1,20euro per liter, per jaar 1200,- + 60+13,- aan verzek./wegenbel. per maand.. das in totaal: 2076,- wat ik al betaal.. en dan nog de onderhoudskosten. Dus een diesel rijden en ermee naar me werk gaan .. tjah, het scheelt me de ov-kosten, 2400,- per jaar, geld spendeer ik dan ook aan de auto.. etc etc..

    Ik weet het dus nog niet. En met welke auto. Moet wel per se een audi willen rijden, want die dingen zijn best duur.. een 626 ofzo en relatief een stukje goedkoper.. althans, in de aanschaf.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  10. #9

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Tja, zuinig...
    Een peugeot 1.6 for gods sake :P

    1:16 op diesel is zuinig genoeg voor me.. btw, tis een automaat, vind ik ook een pre wbt files, maar maakt dat em minder zuinig?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    btw, tis een automaat, vind ik ook een pre wbt files, maar maakt dat em minder zuinig?
    Rendement van een automaat is lager dan van een handbak.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    Misschien zaterdag maar even naar heerhugowaard karren dan, kan allicht even gaan kijken. Leuk

    Tis zeker een boel geld wat het gaat kosten, maar tis een afweging he.. betaal nu dus 12.000 km/ 1:13 ofzo 1,20euro per liter, per jaar 1200,- + 60+13,- aan verzek./wegenbel. per maand.. das in totaal: 2076,- wat ik al betaal.. en dan nog de onderhoudskosten. Dus een diesel rijden en ermee naar me werk gaan .. tjah, het scheelt me de ov-kosten, 2400,- per jaar, geld spendeer ik dan ook aan de auto.. etc etc..

    Ik weet het dus nog niet. En met welke auto. Moet wel per se een audi willen rijden, want die dingen zijn best duur.. een 626 ofzo en relatief een stukje goedkoper.. althans, in de aanschaf.
    Hmmmmmmmmmm. rijd type81 misschien met 10 spaaks velgen binnenkort? 8) :wink:
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    Misschien zaterdag maar even naar heerhugowaard karren dan, kan allicht even gaan kijken. Leuk

    Tis zeker een boel geld wat het gaat kosten, maar tis een afweging he.. betaal nu dus 12.000 km/ 1:13 ofzo 1,20euro per liter, per jaar 1200,- + 60+13,- aan verzek./wegenbel. per maand.. das in totaal: 2076,- wat ik al betaal.. en dan nog de onderhoudskosten. Dus een diesel rijden en ermee naar me werk gaan .. tjah, het scheelt me de ov-kosten, 2400,- per jaar, geld spendeer ik dan ook aan de auto.. etc etc..

    Ik weet het dus nog niet. En met welke auto. Moet wel per se een audi willen rijden, want die dingen zijn best duur.. een 626 ofzo en relatief een stukje goedkoper.. althans, in de aanschaf.
    Hmmmmmmmmmm. rijd type81 misschien met 10 spaaks velgen binnenkort? 8) :wink:
    Hmm ja laten we het hopen, kan lastig worden ivm inruil.. zeg, wil je er geen hele Audi80 bij? APK tot 2/2/2006 :P
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  15. #14

    Standaard

    Heb de garage even gebeld.. hij heeft 370.000 gereden. Das nogal wat.
    Bodemprijs 3500,-, zonder inruiler.
    Zelf rijd ie er nu in, maar bij zoveel kilometers zal de automaatbak ook niet ideaal meer zijn...

    Wat jullie?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  16. #15
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Pfoe, 370k km's ís erg veel. Daar kun je niet zoveel bij rijden zonder aan grofstoffelijke vervangingen te moeten denken, lijkt me...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Pfoe, 370k km's ís erg veel. Daar kun je niet zoveel bij rijden zonder aan grofstoffelijke vervangingen te moeten denken, lijkt me...
    Tenzij dat natuurlijk al gedaan is.. maargoed, dan nog.. heus niet alles is vervangen, ik vind het ook teveel.. de prijs vind ik ook aan de hoge kant voor een auto die 'af' is.. zit wel alle papieren bij, 1ste eigenaar nog..

    Ik wil er 30.000km's per jaar tegenaan gaan gooienm dus zou een auto meer in de buurt van de 2xx.xxx beter zijn.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    41
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Mijn papaatje heeft een A6 C4 2.5 TDI, en het kan dan wel 'maar' 116 PK hebben, voor mijn gevoel sleurt hij toch minstens zo hard als de 2.3 van mij. En oja, het is ook een automaat.
    Heeft ondertussen 3 ton gelopen, maar t motortje is nog als nieuw (vrijwel geen olieverbruik) . De automaat is iets minder, hij wil nog wel eens niet goed overpakken (slippen) tussen de 2e en 3e versnelling. Maar dat vergeven we 'm.
    Verbruik is ongeveer 1:14, maar mijn ouwe is dan ook geen hardrijder.
    Wel vind ik de prijs aan de ietwat hoge kant.
    Tis een oude zware diesel, en die liggen m.i. niet goed in de markt, dus ik denk dat je nog wel wat van die prijs af kan halen.
    Voor de rest zijn het top auto's!!
    Past: Audi 80 B4 2.3E; Audi 100 S4 2.2T H6; Audi A4 B5 1.9 TDI. Current: Audi A4 B8,5 3.0 TDI Quattro S-tronic

  19. #18

    Standaard

    @heitec


    ik heb ook een 100 2.3 gehad, die kwam veel sneller door de start heen dan de a6 met 140 pk die ik nu heb, dit door het gewicht 1280 vs 1430 kg

    wat betreft de belasting hier in overijssel in 3 maanden rond de 290 dacht ik

    maar voor snelweg is het wel een auto waar je lekker zuinig mee kunt rijden hoor, en ja een 115 pk versie met een 6 bak zal nóg minder verbruiken denk ik....(of heb ik het mis??)

    Als ik jou was zou ik een naar auto op zoek gaan met iets minder km´s....op marktplaats heb je een paar a6´en dacht ik voor 5 á 6000 euro met dezelfde motor als die van mij...

    Gewoon elke dag checken, beste methode..
    Audi V8 Fan!

  20. #19

    Standaard

    Een A6 rijden heeft wel wat, maargoed, 't gaat me dan wel veel geld kosten. Zou een A4 misschien niet een betere optie zijn? Prima auto, vergelijkbaar met m'n Audi80 en een gunstiger verbruik?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  21. #20

    Standaard

    jep,

    ik zou voor een a4 gaan met een 1.9 tdi motor, die doen zuiniger dan een 2.5 tdi, ik hoor van mensen dat ze in de stad zelfs 1 op 16, dus op snelweg is dat dan rond de 1 op 18, is toch mooi meegenomen voor jou........
    Audi V8 Fan!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •