Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi 80 B3 of B4?

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.847
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Audi 80 B3 of B4?

    Hallo allemaal,

    Ik heb een Audi 80 B4 aangeboden gekregen voor een prijs waar je geen nee tegen kunt zeggen, een '95er voor de prijs van een '89er.

    Nou heb ik wat afwegingen, hoor graag jullie op- en aanmerkingen:

    -De B4 is een 2.0 monopoint 90 pk, redelijk traag. Mijn B3 is een '90er 2.0E multipoint 112 pk, heel fel en vlot.
    -De B4 heeft altijd zijn beurten gehad, maar een bijgeluid in de bak. Waarschijnlijk hoofdlagers, kan-ie volgens mij nog makkelijk een paar jaar mee doorrijden met dikkere olie en een teflontoevoeging.
    -Mijn B3 heeft een fabrieks-schuifkanteldak en een trekhaak, beiden erg prettig. De B4 niet, maar die heeft een grotere kofferbak met in delen neerklapbare leuning, elektrische ramen en elektrische spiegels.
    -De B3 ziet er vrijwel perfect uit, de B4 zit rondom in de krassen en kleine deukjes.
    -De B4 is van eerste eigenaar, heeft altijd zijn beurten bij de dealer gehad en er is veel geld aan uitgegeven onder het motto: hij moet goed zijn.
    -kilometerstand is lood om oud ijzer: 162.000 voor mijn B3, 136.000 voor de B4.

    Wat zouden jullie doen?

    Als het de B4 wordt, is er wellicht iemand geinteresseerd in een keurige 80 2.0E uit 1990 met een verse APK? Hij rijdt fijner dan al mijn andere Audi's tot nog toe, echt een kilometervreter en behoorlijk snel. De prijs wordt zeer redelijk, ik hoef er niet rijk van te worden.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2

    Standaard

    Hallo Tom,

    Als zo je berichtje lees, geef je eigenlijk zelf het antwoord al. Volgens mij moet je lekker van je 112 pk blijven genieten. Ik hoor je namelijk geen argumenten opnoemen voor de b4, terwijl je juist de sterke punten van je huidige b3 aan het benadrukken bent. Maar ja, als het echt zo'n koopje is.....
    succes met je keuze!

    Horch

  3. #3

    Standaard

    zou toch de b3 verkiezen als ik dat zo lees.. je weet wat je hebt,(dat laat je duidelijk merken!) en niet wat je krijgt! :wink:
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    juust, als ik t zo lees weet je zelf t antwoord al. als je toch nog twijfelt, zet dan nog eens voor je zelf op een rij waarom je je B3 zo fijn vindt; als je dan denkt dat die B4 nog fijner is, koop m; twijfel je nog, niet kopen. ook bij autokoop: BIJ TWIJFEL NIET INHALEN

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.847
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden allemaal...

    Ik weet tot op zekere hoogte wat er allemaal met die auto gebeurd is. Hij is namelijk van de schoonouders van een vriend van me, ik ken die auto al sinds-ie nieuw was. Ik weet dat de eigenaars er niet echt zorgvuldig mee zijn omgesprongen maar dat heeft voornamelijk die krassen opgeleverd (tassen met boodschappen langs de auto slepen op een nauwe oprit) en twee brandplekken op de bestuurdersstoel. Hij heeft een aantal schades gehad, maar die zijn altijd professioneel en zorgvuldig gerepareerd. Kun je ook niks meer van zien.

    De grote kofferbak en neerklapbare achterbank vind ik sterke argumenten voor de B4. De kofferbak van de B3 is klein en onhandig van vorm en ik gebruik 'm vrij veel.

    Ik heb gisteren (niet voor het eerst) in de auto gereden en het viel me op dat-ie gewoon super rijdt. Zeker, niet zo snel als mijn 2.0E maar erg soepel en met geweldig veel trekkracht onderin. Hij voelt eigenlijk qua bediening als nieuw aan en alles werkt zoals het moet werken.

    Tja, nog steeds twijfels...

    Tom


  6. #6
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    het uiterlijk van een B4 vind ik persoonlijk mooier maar als die vol krassen en deuken zit is dat weer een min punt
    Het motervermogen van 90PK is volgens mij een beetje underpowert voor een B4, een beetje vermogen is natuurlijk erg prettig.
    Electrische ramen en spiegels is ook heel leuk speelgoed (wat de mijne helaas ook niet heeft) maar een schuifkanteldak is ook erg fijn.
    Wat de trekhaak en kofferbak/neerklapbare achterbank uitmaakt is net waar je de auto voor wil gebruiken.

    Maar je weet ook wat je aan je huidige hebt, ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening n.a.v. de text.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.847
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heb goed naar jullie opmerkingen geluisterd, en de auto niet gekocht. Een vriend van me rijdt er nu in, naar grote tevredenheid.

    Mijn 80 heeft weer APK (en zonder dat ik de remklauw heb hoeven vervangen, want het handremmechanisme heeft zich ineens hersteld!) en hij is te goed om zomaar te verkopen. Nu eerst 'ns een nieuwe brandstofpomp eronder, dan is-ie echt goed!

    Tom

  8. Ad
  9. #8
    Audi 80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    156
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Persoonlijk vindt ik de B4 mooier dan de B3. Ook rijdt ie beter. Je argument van meer motervermogen kan ik wel goed begrijpen.

    Greetz...

    Hakinnen
    (die ook een stapje terug gedaan heeft: 156 PK 860 kg ==> 90 PK 1120 kg :cry: )
    It's just me, myselve and my AUDI 80 V6 :-)
    uhm... Me, myselve and my AUDI A4 1.8 5V :-P
    AUDI A6 C6 2.0 TFSI (BPJ)

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.847
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik vind de B4 zelf niet mooier dan de B3, die grill ziet er altijd een beetje aangeplakt uit... hij lijkt ook wat lomper dan de B3.

    Die kofferbak is een sterk argument voor de B4, de kofferbak van de B3 is volkomen onbruikbaar.

    Tom

  11. #10

    Standaard

    Doe mij maar de B$ met die lekkere dikke motorkap, sportgrilletje erin, geweldig gewoon en met een lekkere 2.3 5-cylinder van 133 pk erin is het een heel leuk speeltje!! Met natuurlijk elec. spiegels en elec. schuifkanteldak. Een paar cm meer richting wegdek getrokken en 16" lichtmetaal zorgen ervoor dat ie als een blok op de weg ligt, heel wat beter dan mijn 1.8s b3tje wat ik hiervoor had. :P

  12. #11

    Standaard

    B$ = dus B4 :?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •