Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: 1.8 20V in een Cabriolet

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    En je hebt het waarschijnlijk over een A4 Cabrio, waar dit topic niet over gaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    Hallo Marc,

    Topic is al een aantal jaren oud en ik heb destijds een 1.9 Tdi versie aangeschaft en laten chippen, dat was machtig. Maar ik kreeg van het werk een auto van de zaak en ben inmiddels alweer een aantal auto's verder. De Audi Cabriolet is verkocht...maar volgend jaar komt er weer een Audi Cabriolet. Het dilemma is dan: Audi Cabriolet of een A4 cabriolet...to be continued!
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  3. #23

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk Berichten
    Maar als er iets is dat ik vind vloeken, is het cabrio en diesel. [ ... ]
    Geef mij maar een duw van de turbo.
    TDI's zijn ook voorzien van een turbo, en een V6 TDI duwt echt een brok harder dan een 1.8T .

    Verder aansluitend bij de anderen vwb leeftijd topic, zoekmachinegebruik en modelverschillen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    Inderdaad... was even te kort geweest qua uitleg misschien. Heb zelf ook een Audi cabriolet gehad overigens (en nu dus een A4 Cabrio 2de generatie).
    Wat mij betreft de2.3 dan voor een Audi Cabriolet, zeker in deze tijden.
    Bovendien is het voor de Typ 8G 'versus' een 1.9tdi (motorwissels zijn in België zeer moeilijk te realiseren als je in orde wil zijn met de regelgeving, of als daily wil inschrijven).
    Bij mijn huidige 8H is het dan de 1.8T versus de 2.5Tdi en daar is de Tdi nog steeds iets trager.
    Waar het mij om gaat, is dat ongeacht de generatie, en met de huidige koppelslepers, ik liever de turbo van een benzine voel opkomen met het opjagen/aanhouden in de toeren dan vanuit een luie koppelbak effe pedaaltje te duwen en op te schakelen. Staat tegenover de 'cruise cabrio', maar waarom mag je alleen cruisen met een cabrio volgens sommigen, Er zijn anders genoeg voorbeelden in de stal hé: Audi S3 cabrio, Audi TTRS, Porsche 911 Turbo S cabriolet, Lamborghini Aventador Cabrio, Bentley (lelijke) Sport Cabrio.

  5. #25

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    Haha smaak blijft een leuke discussie. Voor mij nooit meer een vierpitter, dan liever een (iets) nagelende 6+ cylinder diesel met open pijp en als daily bruikbaar koppel, dan een 1.8/2.0T
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 1.8 20V in een Cabriolet

    Mijn (vorige) A4 2.4 V6 MT cabrio was toch echt wel een cruise cabrio, wellicht ook door de MT. Mijn (huidige) A5 3.0 TFSI s-tronic cabrio nodigt wel uit om eens stevig een bochtje te nemen en het pedaal wat dieper in te trappen, ondanks het nog hogere gewicht.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •