Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: Audi 4.2 40v V8 motor in Porsche 944 bouwen, welke motor?

  1. #21

    Standaard

    [zie ook hier: http://www.944-20v.nl/ , helaas weinig tekst]

    Ik weet het, nog niet aan toegekomen. Bij vragen liefst ff een mailtje naar adres zoals vermeldt op de website.

  2. #22

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben zelf ook in het bezit van een 944 en heb al veel research gedaan voor wat de V8 motoren betreft.
    Het probleem van de Audi V8 is dat de blokhoek erg groot is en grote cilinderkoppen heeft waardoor deze motor niet gaat passen en geld ook voor de Porsche 928 motor.

    Had eerst in gedachte om een 5-cilinder in te bouwen, maar weegt nog meer als de alu V8-motor.

    Zelf heb ik nu een LS2 motor gekocht voor in mijn 944. Dit is een compacte motor met origineel al 400pk en 495NM.
    Deze motor weegt 158 KG incl de uitlaatspruitstukken enz. Ik ga in November naar de SEMA in Las Vegas waar ook het bedrijf renegadehybrids gevestigd is wat de ombouwdelen voor deze motor maakt.

  3. #23

    Standaard Audi motor in Porsche 944

    De 944 is en blijft een prachtige icoon. Heb bewondering voor mensen die dergelijke projecten aanpakken en tot een goed einde brengen. Afgelopen zaterdag is mijn 2e auto, een 944-automaat bijna overleden verklaard; kapot vliegwiel, ca. 2.200 euro.. Daarom ben ik zeer benieuwd of 't lukt met de inbouw van een alternatief.; misschien brengt 't me nog op een idee.Alle succes !

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vliegwiel op een automaat?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25

    Standaard

    Waarschijnlijk de koppelomvormer, maar zou me niet verbazen dat er nog een vliegwiel in zit.
    Alles zit een beetje raar gemonteerd ivm de tussenas die de versnellingsbak en de motor verbind.
    Motor zit immers voor en de bak zit achter in tussen de achteras.
    Hierdoor heeft deze auto de perfecte 50/50 gewichtsverhouding


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat weet ik, ik rijd zelf een 924.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Als je dan toch iets bijzonders wilt: een medewerker van Coen Donkers vertelde me van de week dat ze (buiten alle V8-en) nu ook 3x de V10 van de S6 op voorraad hebben. Een 944 met een V10... dan ben je echt verzekerd van een unieke auto!

    Succes!

    Ik wilde hier nog even op reageren,

    Ik heb zelf zo'n V10 (S8) motor gehad en ik heb hem ook weer verkocht omdat er wel wat haken en ogen aan zitten.
    Daarbij is het FSI-systeem het grootste probleem. Dit is wel om te bouwen zodat de injectoren er weer buiten zitten, maar wat je ook wil veranderen het kost een vermogen, en alles is x10

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat weet ik, ik rijd zelf een 924.
    Sorry, Ging er van uit dat de meeste mensen op dit forum Audi rijden

  10. #29

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

    Ik ga een keer langs bij Coen Donkers, kijken wat hij heeft liggen, en om te beginnen eens wat meten aan verschillende motoren. Als die man zoveel ervaring heeft als wat ik hier lees komt e.e.a. vast wel goed, mbt de motorcodes etc. Maar eens eens kijken of 't past en indien niet, wat er aangepast moet worden en of dat redelijkerwijs kan.

  11. #30

    Standaard

    Leuk project...alleen zou ik persoonlijk een 3 liter 44 turboblok zoeken en dat blok volledig opbouwen (mooie dikke turbo erop, etc.). Zo houdt je het gewicht voorin laag (dat is bij de 24/44 perfekt in balans gebracht mede door de versnellingsbak achterin te plaatsen). Het zou jammer zijn om die gewichtsverdeling om zeep te helpen met een zware V8 (en daarmee het weggedrag).

    Overigens had (voor zover ik me het kan herinneren) het 24 blok (2 liter) een audibasis terwijl de 44 een echte Porsche ontwikkeling was (met balans-assen).

    Een 928 V8...mwaa ik ben ermee eens dat de 240 Pk die daaruit komt wel erg magertjes is (naar huidige maatstaven). Dat bereik en overtref je met een geblazen 44 blok met gemak.

    Succes! 944 is en blijft een mooie auto.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •