Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 66

Onderwerp: Auto's voor weinig kopen in engeland (Oplichting)

  1. #1
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Auto's voor weinig kopen in engeland (Oplichting)

    We zien het met regelmaat terugkomen op het forum......

    Audi voor een hele lage prijs gevonden op marktplaats of autotrader, te mooi om waar te zijn.

    ga ervanuit dat het pure oplichting is, aangezien ze vaak in engels mailen dat ze de auto op NL kenteken hebben, of dat het stuur aan de verkeerde kant zit en daarvoor de lage prijs. ze bieden aan de auto naar jou te verschepen (Via hun eigen opgezette neptransportbedrijf)

    Voor de mensen die er meer info over willen of die denken een gouden deal te sluiten,

    lees dit topic eens door (Wel helemaal) en vergelijk dan eens voor de gein de mails die jij zelf evt. hebt verstuurd met alle gedupeerde op het opgelicht forum.

    een voorbeeld emailtje van zo een scammer :

    Hello,

    Ik ben oorspronkelijk van het Verenigd Koninkrijk zodat verkies ik in het Engels te bespreken me gelieve te vertellen of is het O.K. met u omdat ik niet goed in het sprekende Nederlands ben.

    The 2001 Volkswagen New Beetle 85 kw Highline is like new, is registered in Netherlands and it has all the papers up to date. The car is in perfect condition, no scratches, no special marks, no need for additional repairs what so ever, with 84.000 km on board. It has no accident or any engine problem.

    I am a retired business man, I've owned several companies in Netherlands but I've decided to move with my family in United Kingdom to spend my next years of life in peace and joy. The car is HERE in UK with me, I've tried to register it here but because it doesn't comply with the UK Road Standards (has the wheel on the left side, etc.) I gave up and decided to sell it back in NL.

    The price is 3.900 Euro and this is with shipping costs included. I know the price is very cheap but since I can't use it here I have no reason for keeping it.

    I have some connections at a shipping company and they will help me ship back the car to Netherlands with no extra expense to you. All that you will have to pay is the price of the car. If you wish to go on please inform me and we will talk more about the deal.

    I am waiting for your answer with any questions you may have.
    Kind Regards,
    John Garner


    TRAP HIER NIET IN !

    Ook is dit al een keer voorgekomen bij de buren met een hele dikke A4 Cabriolet


    als je dan toch zo graag van je geld af wilt, wordt dan audiforum donateur
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  2. #2
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard

    klopt, ik heb hier ook al eens een topic over gehad. Regelrechte oplichting en vaak weet Marktplaats of Autoscout er ook van. Na een mailtje worden deze advertenties verwijderd. Ik heb nog aangifte gedaan bij de politie, maar die doet er verder niets mee omdat er geen schade is geleden. Niet op reageren dus!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.389
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Mensen die in dit soort dingen trappen...

    If it smells like a rat, walks like a rat and talks like a rat, then it probably is a rat...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Tsja...lullig als het je overkomt, maar aan de andere kant ben je dan wel redelijk goedgelovig. Je kunt gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en zeker voor de prijsverschillen waar het in deze zaken over gaat moet er toch een belletje gaan rinkelen???

    Ik ben al achterdochtig als ik via Marktplaats een paar tientjes moet overmaken aan een verkoper of als iemand een laptop van 2 maanden oud verkoopt maar geen aankoopbewijs meer heeft. Een aanbetaling van 1000 euro aan een volledige onbekende zou ik echt NOOIT doen, onbespreekbaar!
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 03-08-09 om 06:43.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  5. #5
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De psychologie is helemaal op hand van die aanbieders. Diegene die werkelijk een auto zoekt, zal altijd proberen het maximum voor z'n budget eruit te halen. En dan komt zo'n droomaanbieding voorbij en je hebt een IQ van rond de 80; dan ben je de Sjaak...
    RS6 C5
    A3 TDIe


  6. #6
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    makkelijk, erg makkelijk.

    Ik vind dat de banken de grootste schuldige zijn.
    Als je in een voor jou onbekende truuk trapt, maar je krijgt van de bank gewoon groen licht
    of zelfs centjes op je rekening dan heb je voor mij aan alle vormen van gezondverstand gedaan.
    (buiten het feit dat het nooit kan dat een auto van 45 nu voor 11 gaat.)

    Als dan vervolgens alles wordt teruggedraaid en de centjes als sneeuw voor de zon verdwijnen
    dan vind ik dat laakbaar van de banken en niet olie dom van een onwetende.

    Zij zouden je moeten waarschuwen en pas groenlicht moeten geven als het geld zeker is.
    Belgische cabrioman die zo zijn mooie wagen kwijt raakte had groenlicht van de belgische bank.
    Maar dat werd later toch maar weer even afgekeurd.

    Geld overmaken aan een vreemde van een internet advertentie doe ik dan ook alleen
    via een credit card of paypal. Bij een geschil ben je dan beschermd.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #7

    Standaard

    @ Poetsertje;

    Jij doelt op de gevallen met de ongedekte cheques, dat vind ik inderdaad ook nog wel anders. Los van het feit dat het discutabel is dat je zo'n verhaal vertrouwt; als je eenmaal geld op je rekening hebt is het niet zo gek meer dat je er inderdaad vanuit gaat dat het rond is.

    Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik niet thuis ben in de spelregels van betalen met cheques, dus wellicht dat hier wel in staat dat je enkele dagen moet wachten voor het 100% rond is? Ik heb weleens een auto verkocht, waarbij de verkoper bij mij thuis geld overmaakte via online banking terwijl ik toe keek. Maar daarvoor had ik ook eerst uitgezocht of dat onherroepbaar was, want helemaal lekker voelt het niet als je auto weg rijdt en de 15.000 euro nog niet te zien is op je rekening...
    Laatst gewijzigd door PeterSB; 03-08-09 om 10:41.
    Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik
    gewoon verbrast.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Lees onderstaande tekst. Ik ben er ook een tegen het lijf gelopen. Ben er uiteraard niet in getrapt maar heb hem zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden. Zodat de politie zijn sporen konden volgen.

    Kom je deze kneus tegen trap er niet in. Hij had om mijn vertrouwen te winnen een kopij van zijn paspoort als bijlage meegestuurd. En oja de audi s6 op de foto is gewoon het mooie bezit van een bewoner uit ter Apel waar deze dus ook voor de deur staat.

    Mark,

    The steering wheel is on the left side ,this is the reason for selling. The car is registered in Holland and it has dutch plates.The car is with me in England and the shipping will start from here from England. This is the way in which we can do our deal.

    I will deliver my car at your house using Spedition Company that will take care of everything, via a company which is known in England and all Europe. I'll pay for all delivery taxes so you must not worry.

    I understand your point of view that's why I propose you a fair deal. We will make our business through a third party Company. In this way both of us will have the assurance that we need.

    Dealing with a third party means dealing with a neutral party, a company that verifies if the car is sent and corresponds to what seller agreed with the buyer and release the money only after the merchandise was accepted.

    You will have 10 days to test the car and if you don't like it you can send it back with no expenses and receive your deposit back in the same day. I will receive the payment after you accept the car.

    All you have to do before delivery is a deposit of 2000 EUR to Agents after you have received and checked the car at your house. This deposit will remain on hold, will be blocked at the company until you will receive the car.

    Before you make this deposit of 2000 EUR you will receive the documents, the contract of sale between us and a tracking number with which you can check on the company website the delivery details so that you may see that the car is in their custody and that everything is legitimate and legal.

    I will take care of everything. Please let me know if you accept my terms so that we can conclude this deal in a matter of days.

    Regards,

    Robert Barton
    143 Oliphant Street
    London, W10 4EA
    United Kingdom
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A6 3.0 V6 Quatro 2002
    Groetjes, Mark

  10. #9

    Standaard

    Oja hij vroeg 8200 euries voor deze dikke RS6
    Audi A6 3.0 V6 Quatro 2002
    Groetjes, Mark

  11. #10

    Standaard

    Muahaha! Ik heb zelf ook wel eens een paar mailtjes terug gestuurd, over een 1.9 B6 TDI avant. Zijn advertentie was zo goed als identiek aan de bovenste van Manus en ik schreef doodleuk dat ik ook erg goed engels spreek dus dat het makkelijker was als hij ook zo zou antwoorden. Hij heeft me zelfs een telefoonnummer gegeven, nooit gebeld natuurlijk en toen ik hem er op wees dat zijn engels wel iets te slecht is voor iemand uit Engeland (!) heb ik niks meer van hem gehoord.
    Wel evel lekker gelachen samen met mijn vrouw, ik denk ook dat je uit een wel hele hoge boom moet vallen wil je hier in trappen....
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    30
    Kudos
    0

    Standaard

    als je geen snaars weet over auto aan te kopen trap je natuurlijk in , vallen opzetten voor ander is in ieder geval niet egoistisch maar je kunt best niet mee maken hebben.lol
    Monsieur Jacky Ickx: "Une course sans bruit, c'est une course ratée... Une voiture qui ne fait pas un beau bruit, c'est une voiture ratée"

  13. #12

    Thumbs down

    Ik zag eergisteren een A4 B7 staan met een 1.6 diesel, dat klopt niet want het is ofwel een benzine, ofwel een diesel met 1.9 of meer.
    Dus ik mailen, krijg ik dit terug:

    Hello,
    I am sorry that I am not writing You in Dutch language because I do not speak it very well and it is better to write in English. If You are having problems understanding my message, don't hesitate to contact me but I hope the details I am giving will be easily understood.

    The car is in great working condition, has no scratches or dents, never been involved in any kind of accidents and also the car interior is impeccable ( I do not smoke ). The engine works perfectly, all the services were done to at an authorised service. I can ensure You that the car is full operational. You can also see in the photos I have posted that the car is in perfect condition.
    I bought this car from The Netherlands at the same time when I bought a holiday house there. Due to some financial problems I am having I had to sell the holiday house a few months ago. I did not manage to sell the car too when I sold the house because I did not have a lot of time at my disposal so I decided to take the car with me in England and try to sell it here in England. At this time the car is located in Middlesbrough, United Kingdom same place where me and my family live.
    I have tried to sell it in here, but it is very difficult to sell it due to the fact that it has the steering wheel on the left side ( in England the cars have the steering wheel on the right side ). I also tried to sell it to a local dealer but the price that they are offering to me is too low. I have decided to sell the car to a Dutch person because the car is still registered in The Netherlands and has Dutch papers ( Dutch plate number and also Dutch certificate which means in case we will close the deal, You won't have to pay any import taxes). The car has all the Dutch taxes paid.
    If You are interested in buying the car, the total price including the transport taxes to The Netherlands country and also the transfer of the propriety onto your name is 6.500 EUR. I know that the price is under the market price, but it is a fair price considering my situation. As I am very busy with my new job ( I am lawyer ) I can not come to The Netherlands to sell the car there, I prefer to sell the car at a lower price then the market price and close the deal in one of the following ways:
    1- The first option would be through a transport company ( they will transport the car and also handle the money / a company that ensures safety for buyer and seller at the same time ). After consulting with some friends, it seems that this is the best way to complete an Internet transaction. The name of the transport company that I prefer to use is Croftglobal Online. This is one of the largest transport companies in Europe and they deliver the product directly to buyer's address. The services that they are providing are very safe for both of us. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it. Through this company it will take maximum 5 business days to have the car delivered to The Netherlands and the car will come with 10 Days Return policy ( In case the car won't meet your conditions You have the right to return it without paying any taxes and your money will be refunded to You immediately).
    2- The second option is for You to come to Middlesbrough, United Kingdom and complete the transaction in person by paying cash.

    That's all I can say for the moment, but if You are interested in having more information about the transaction or the car I would be glad to reply with more information.

    With Respect,
    Robert Clerk !
    77 Kader Avenue
    Middlesbrough Cleveland TS5 8NH
    United Kingdom
    Zucht
    Laatst gewijzigd door Captain Pervert; 21-11-09 om 13:14.
    Der Kleingeist hält Ordnung, das Genie überblickt das Chaos
    1989 Audi Coupé 2.3

  14. #13
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Beter gewoon advertenties zoeken die betrouwbaar eruit zien, en mailtje sturen en langsgaan om te kijken, testrijden en dan eventueel te kopen. Is voor sommige al moeilijk genoeg.
    Als ik een wagen van duitsland/engeland zou willen kopen, is dat een leuk tripje met de vriendin en ga ik hem wel persoonlijk halen.

    Anders dan dit kan lopen <<TUUT>>
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  15. #14

    Standaard

    Perfect Engels ook ...AHUM.

    If something sounds too good to be true, it probably is...
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  16. #15
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Op autotrader staat een 2003 A6 2.5 TDI voor €2500.Natuurlijk ff gemaild enn dit kreeg ik terug:

    Sorry voor de late reactie, maar ik had wat problemen met mijn computer en ik kon geen antwoord geven sneller. Ik wilde u laten weten dat mijn 2002 Audi A6, 2.5 TDI LEDER NAVI CLIMA AUTOMAAT is nog steeds beschikbaar voor verkoop. Ik verkoop het voor 2500 eur. Ik verkoop het bij deze lage prijs, omdat ik al in een uitzichtloze financiële situatie en dringend geld.

    De auto is in perfecte staat binnen, buiten en mechanisch.

    Excuseer mijn deuth, ik ben Engels en ik was getrouwd en woonde ik in Nederland voor 2 jaar. Ik gescheiden mijn vrouw en ik heb de auto in de echtscheiding. Ik wil snel verkopen omdat ik niet kan rijden in Engeland.
    De auto is nu opgesloten in een garage in Amsterdam, en ik ben nu in Londen. UK

    Ik wil deze gelegenheid aangrijpen om u te verzekeren dat deze deal is 100% legitiem, het financiële gedeelte van deze overeenkomst zal worden beheerd door een derde bedrijf dat zowel koper als verkoper zijn 100% gedekt tijdens de stappen van deze transaction.You ten goede zal komen van 5 dagen inspectie periode en de optie te aanvaarden of te verwerpen het voertuig op mijn kosten. Pas na inspectie periode ontvang ik het geld.
    Als u geïnteresseerd bent te kopen stuur me dan uw volledige naam en adres te kunnen berekenen de verzendkosten die ik zal behandelen.

    Hierna heb ik in het Engels gevraagd hoe het komt dat op de advertentie een Tel.nr uit Rotterdam staat, de auto in Amsterdam en hij in de UK is?

    Kreeg daarna een vage mail met het verhaal dat hij doof was geworden dus bellen ging niet.Tevens had hij weer doorgegeven aan Yahoo, die dan het geld zou beheren.

    Dit terwijl ik nog niet eens de auto bekeken had.

    Heb daarna, dankzij Google translate, in het Nigeriaans een mail retour gestuurd en sindsdien nooit meer iets gehoord
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seninha Bekijk Berichten
    Heb daarna, dankzij Google translate, in het Nigeriaans een mail retour gestuurd en sindsdien nooit meer iets gehoord
    Ondanks dat de strekking van die email zich laat raden, zijn wij natuurlijk zeer benieuwd naar de ongetwijfeld subtiele woordkeuze...

  18. #17
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seninha Bekijk Berichten
    Heb daarna, dankzij Google translate, in het Nigeriaans een mail retour gestuurd en sindsdien nooit meer iets gehoord
    Hahahahaha
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  19. #18

    Standaard

    Geweldig dit soort uitleg. Kunnen we die gasten niet eens helpen door een goede Nederlandse tekst voor ze op te stellen? En misschien een betere smoes?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  20. #19
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    tjah die vertaalmachines zijn niet meer wat het geweest is :-)
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seninha Bekijk Berichten
    kreeg daarna een vage mail met het verhaal dat hij doof was geworden dus bellen ging niet.
    1999 A4 B5 Avant 1.9 TDI

    1999 S4 B5 Avant -project-

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •