Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Nog even snel een "oude" A4 Avant gaan leasen

  1. #1

    Standaard Nog even snel een "oude" A4 Avant gaan leasen

    Net lid geworden van het forum.

    De lease van mijn huidige Saab 9-3 loopt af en ben op zoek naar een andere auto. Ik kom nu onder andere uit op de A4 Avant maar met de teruglopende economie blijft mijn lease bedrag steken bij de 1.6 motor Grotere motoren passen niet....

    Het voordeel is wel dat de laatste A4s nu aan het eind van het jaar met veel extras gratis / goedkoper aangeboden worden (bijvoorbeeld het pro line pakket waardoor ik in ieder geval een radio / cd speler en akoya zilver metallic lak kan nemen.

    Het probleem is echter dat de dealer nogal wat moeite heeft om aan 1.6 A4 te komen voor een testrit. Heeft iemand ervaring met deze motor, en hoe "erg" is het om hier mee te rijden? Ik ben bang dat het verschil met de 2.0 liter turbo in mijn huidige motor wel erg groot is.

    Wat het nog erger maakt is dat de alternatieven niet echt veel beter zijn qua uiterlijk althans, een volvo v50 1.8 full option, of een 2.4 base versie en de Toyota Avensis 2.0 Luna Wagon.

    Iemand die hier wat over kan zeggen?

    Daarnaast ben ik op zoek naar welk interieur het beste past bij Akoya zilver: zwart, zwart/grijs, grijs. Iemand een mening?

    groeten,

    Patrick

  2. #2

    Standaard

    Vind de Toyota Avensis een heel mooie auto, vooral de station.
    Mijn zwager rijdt nu Volvo V40 2.0T met alle opties en heeft al proefgereden in de Avensis en dat beviel hem zo goed dat hij er een gaat kopen. Heb liever een Avensis 2.0 dan een A4 1.6 (mijn mening).

    mvg Mike

  3. #3

    Standaard

    Tja, als je een hoop km maakt zijn Pk`s maar ook de opties belangrijk. Dat is een afweging sie je voor jezelf moet maken.


    PS: ik zou voor het zwart/grijs gaan :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Ik vind de avensis ook een zeer lekkere auto om in te rijden hoor

    ik heb erin gelest, en damn wat reed die auto lekker. bijna net zo lekker als mijn coupe 8)

    Zou ik van merk overstappen, dan zou ik toch wel naar een avensis gaan kijken (Maar dat doe ik lekker niet)
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  5. #5

    Standaard

    ik heb zo'n 3000 km met een V50 2.4 automaat gereden en zo'n 2000 met een 1.8 handbak en moet zeggen dat het verschil relatief klein is tussen die 2, mede door de automaat is de 2.4 vrij lui ...

    just my piece of chocolate cake


  6. #6
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    De 1.6 is echt een instapmotor, die eigenlijk te licht is voor een A4, dus er zal vast verschil zijn tussen een turbomotor en een 1.6. Daartegenover staat dat je wel een mooie exclusieve bak kan rijden.

    Maar is de nieuwe A3 sportback 2.0 FSI attraction niet een mooi alternatief? Is werkelijkwaar een schitterende wagen en lekker ruim van binnen. Daarbij een sterkere motor voor minder geld.


    *lijst met leasetarieven A3 sportback:

    http://www.directlease.nl/?page=http...l/model_id/784


    *foto's A3 sportback:
















  7. #7
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.501
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Aaah de A3 SportBack
    Vooral in het zwart hmmmm 8)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    geniaal die nieuwe a3 btw...jammer dat die bumper niet wat dikker is...zoals mijn fotosoep hieronder:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @patrickb:
    ai ai, getroffen door malaise helaas en dus lager budget :cry: sterkte!

    een A4 met 1.6 motor kan in het nederlandse verkeer, maar als je uit een 2.0turbo komt...

    voor de looks zul je op zijn minst nog velgen erbij moeten onderhandelen!
    de wegligging zal je ook zwaar teleurstellen, want ik begrijp dat er geen budget is voor een sportonderstel.

    bij akoyazilver past een zwart interieur het best. het grijs van audi is erg deprimerend saai grijs :? en ik denk dat je met een grijs interieur de nadruk van het akoya-zilver legt richting zilver, terwijl de kleur juist zo mooi is door de paars-blauwe gloed.

    (mijn a4 is avus-zilver; S-line kleur bijna gelijk aan akoya. en zwart interieur; heb alleen geen foto waarop je het "samen" ziet)

    al met al, zou ik in jouw situatie op zoek gaan naar een andere auto, met pittigere motor. uitrusting van een A4 proline is voldoende (behalve velgen en onderstel...)

    succes!!!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard

    Bedankt allemaal voor jullie antwoord.

    Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de avensis 2.0 Luna wagon en de A4 Avant 1.6. Zeker met het pro line pakket vind ik de A4 vele malen mooier dan de avensis. Ik denk dat dat uiteindelijk de doorslag zal geven en niet de motor inhoud.

    Ik zal deze week de beslissing moeten nemen en het zal onder andere afhangen of ik bij de dealer de 15" velgen nog boven op het pro-line pakket gratis kan krijgen. Samen is dat ongeveer 4% van de nieuw prijs in opties. Dat zou moeten kunnen lijkt me. Heeft iemand daar misschien nog ervaringen mee; Opties los peuteren bij de dealer :wink:

    Patrick

  12. #11

    Standaard

    Als je zelf geloofd dat je hem niet koopt zonder de opties geloofd de dealer het ook. Als de dealer je niet geloofd zal ie het niet doen, omdat je het dan toch wel doet.

    Het spel wordt zo gespeeld, hij zal een grens hebben en jij moet die vinden.
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die velgen moeten geen probleem vormen: ze hebben vaak sets liggen van mensen die bij aflevering een zogenaamde directset hebben besteld (grotere velgen met banden). Een beetje dealer heeft zo verschillende sets lichtmetaal liggen, ongebruikt.
    Op deze manier kon mijn broer origi-lichtmetaal op zijn A4 bedingen in plaats van de afgrijselijke doppen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard

    A4 1.6 Avant vanaf: 32.000 euro
    A3 1.6 Sportback : 24.940 euro

    Nou dan wist ik het wel : doe mij de sportback dan maar met een groter
    motor en wat opties.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BarTT
    A4 1.6 Avant vanaf: 32.000 euro
    A3 1.6 Sportback : 24.940 euro

    Nou dan wist ik het wel : doe mij de sportback dan maar met een groter
    motor en wat opties.
    Volgend jaar mag me vriendin leasen, die sportback zit er zo te zien wel in. Ze vind hem dan wel niet mooi, maar daar heb ik nix mee te maken
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    303
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard

    Volgend jaar mag me vriendin leasen, die sportback zit er zo te zien wel in. Ze vind hem dan wel niet mooi, maar daar heb ik nix mee te maken
    Maar jij wel en met ons nog velen ( halleluhja)

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BarTT
    Volgend jaar mag me vriendin leasen, die sportback zit er zo te zien wel in. Ze vind hem dan wel niet mooi, maar daar heb ik nix mee te maken
    Maar jij wel en met ons nog velen ( halleluhja)
    Och, als ze erin zit, de Audi-stijl ziet en vervolgens een moderne TDI vergelijkt met de 1.8S die we nu hebben wil ze hem zo
    Mag ze er overdag in rijden en ik in de avond

    Maargoed, dat duurt nog 6~9 maanden hoor
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •