Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 103

Onderwerp: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

  1. #21
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    dat in waarde zakken maakt geen hol uit, wat je er voor terug koopt zakt ook in waarde en wsch veel harder...

  2. #22
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik begreep dat je de A3 te koop hebt staan omdat je spreekt over dat 'niemand er een goed bedrag voor wil geven", met "wat de buurman ervan vind" doelde ik op een eventuele koper die eigenlijk wel wil kopen maar bang is voor reacties van bv de buren.
    Als ik jouw kilometerstanden zo eens bekijk dan is een VW zeker wel gelijkwaardig aan een Audi qua degelijkheid en betrouwbaarheid?

    Het verschil in toendertijd de Golf 4 en de A3 zitten 'm in de opbouw van de carrosserie (krakennde delen e.d.), deze is bij de A3 veel beter. De techniek is dezelfde, daar kan het niet in zitten.

    Jos.

  3. #23

    Standaard

    Het in waarde zakken van een auto kun je al bijna geen rekening meer mee houden,

    Nieuwe auto's zakken 10keer zo snel in waarde als een auto die bijv al 5/6jaar oud is. (als je naar de afschrijving per jaar kijkt)

    Jullie zeggen allemaal dat je niks krijgt voor een b6 die zoveel heeft gelopen, wat is niks want ze vragen er toch nog best veel voor ?

  4. #24
    ittai's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    347
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ik heb mijn B6 gekocht als een ex leasing... met 174dk. aan de nieuwstaat van het lederen interieur zag je dat de vorige eigenaar heel zuinig was met de auto. ook het onderhoudsboekje was smetteloos... altijd ruim 1000 km vroeger dan nodig onderhoud gekregen, distributieriem vervangen enz, en dit allemaal bij een Audi garage. de Auto ruikt zelfs nog nieuw.
    174000 km en de auto is van 2005, dit wilt zeggen ongeveer 35k per jaar.

    Ach ja... kijk uit wat je koopt... probeer niet verliefd te worden op het uiterlijk van een auto... ge moet eerder kijken naar het potentieel en de techniek.

    voor een goede b6 met ongeveer 150k moet je niet meer betalen dan 10.000eur. als je er dan nog eens 150k bijzet, en hem verkoopt voor een aantal euro's, dan heb je toch goedkoop gereden met een fantastische auto.

  5. #25
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Mijn vorige B5 TDi 81kW van 175k tot 420k gereden. Motor liep nog erg goed, weinig olieverbruik. Maar je krijgt op een gegeven moment wel andere zaken die stuk gaan zoals koppeling, dynamo, schokbrekers. Interieur bleef er ook prima uitzien was echt geen uitgeleefd hok. De oosteuropeaan die 'm nu heeft, heeft er dus een beste auto aan...met hoogstwaarschijnlijk een mooie zomer-km-stand.:-)
    Rob.


  6. #26

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsk Bekijk Berichten
    bedankt mensen voor jullie reacties, ervaringen.
    dit stelt me zeer op mijn gemak met betrekking tot mijn zoektocht naar een b6

    Natuurlijk is het veel mooier om een auto te kopen met een minder KM stand echter laat mijn budget dit niet toe.
    Ik weet nu in ieder geval dat mijn gevoel wel klopte, 250dkm > NO PROBLEM

    Bedankt,

    Goed uiteinde!
    Blind kijken op km standen is uiteraard ook niet verstandig, terug draaien is tegenwoordig ook in een handomdraai gebeurd!
    zou vooral kijken naar het onderhoud en hoe de auto er aan toe is, een mooi droog blokje zegt al veel! (ook niet alles natuurlijk)
    Geen 80 in z'n vijf, maar 80 in z'n Drive

  7. #27

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Momenteel ben ik aan het kijken voor een B7 2.0 / 2.5 tdi en kom daarbij auto's tegen (voornamelijk in Duitsland) met kilometerstanden boven de 150.000 km. Prijzen variëren tussen 11K en 14K voor een 2005/2006 model met S-line interieur/exterieur en Proline pakket.

    In Nederland kun je goed zoeken naar een dergelijke auto, die ga je niet vinden... wel B6 1.9 tdi's. Nou vind ik dat model op zich nog steeds erg mooi en heb op MP een Avant gezien met multitronic en de 130pk motor, goed onderhouden, S-line exterieur voor de rest geen toeters en bellen. Km. stand is 205.000km. De auto staat op mijn lijst van alternatieven, daar ik hem puur zakelijk ga gebruiken en gewoon een goede auto wil hebben die betrouwbaar is en waar ik niet al te patserig bij een klant hoef aan te komen. Heeft iemand ervaring met zo'n 1.9 tdi met multitronic en zo'n kilometerstand?

    Ik heb ook een B6 Avant 2.5 tdi multitronic gezien met de 163pk motor erin, kilometerstand is 208.000 km, is dat betrouwbaar? Weet dat de 2.5 tdi 180pk nog wel wat haakjes en oogjes heeft rondom de nokkenassen...
    Laatst gewijzigd door RonVAG; 07-01-10 om 08:38.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  8. Ad
  9. #28

    Smile Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Voordat je een multitronic koopt is het misschien raadzaam om hier eerst de zoekfunctie te gebruiken en daarna eea. gaat lezen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ittai Bekijk Berichten
    ik
    voor een goede b6 met ongeveer 150k moet je niet meer betalen dan 10.000eur. als je er dan nog eens 150k bijzet, en hem verkoopt voor een aantal euro's, dan heb je toch goedkoop gereden met een fantastische auto.
    Belgische prijs denk ik dan, in nl een B6 vinden met 150k of lager is al een probleem ansich. mocht het wel zo zijn ga je die niet meenemen voor 10k denk ik of er moet een verhaaltje aan zitten/foute versie.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Voordat je een multitronic koopt is het misschien raadzaam om hier eerst de zoekfunctie te gebruiken en daarna eea. gaat lezen.
    Sorry het betreft een 2.5 tdi met een handbak erin, vraagprijs 12.950 euro... neem aan dat dit wel voor minder kan?!
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  12. #31

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Auto's met meer dan 2 ton aan km's zijn economisch gewoon afgeschreven, uiteraard zegt dit niks over de staat van de wagen.
    Het is net wat Jos zegt alles staat en valt met het onderhoud/gebruik van de wagen en een beetje geluk.
    Als je zo'n wagen jaren houdt en totaal op rijdt maakt het niks uit en kun je erg goedkoop een mooie wagen kopen.

    Nieuw kopen is erg ongunstig maar erg hoge kmstanden ook vind ik persoonlijk.
    Zelf zoek ik altijd een wagen van rond de ton waarbij de belangrijkste dingen aantoonbaar zijn vervangen.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

  13. #32

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    zelf net b6 uit 04 gekocht met 123k op de teller voor 11500 zeer nette auto was wel toe aan grote beurt met distributie,apktje enz dus dat was een dagje sleutelen en 500 eurietjes extra lichter, winterbandjes van bilalbas gehaald en edje kan er weer tegenaan.
    met ongeveer 20k privekilometers per jaar, wil ik eigenlijk 15 jaar met deze auto doen, daarna al hij wel dienst gaan doen als eertse auto van een van de kinderen........

    grtn hertekop
    waar verstand ophoudt, begint plakband
    rijd nooit harder dan je engel vliegen kan

  14. #33
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    15 jaar ????..... sow
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #34

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Ruim twee jaar geleden kocht ik een Audi 80 Avant 1.9 TDI uit 1995 met 335.000 op de klok. Inderdaad ze zakken hard in prijs: ik betaalde maar 2750, dus tel uit je winst. Want wel een zeer goed onderhouden auto met airco, leer, stoelverwaming, afneembare trekhaak etc. en inmiddels ook cruise control. Ik kan je zeggen: ik heb nog nooit zo'n goede, betrouwbare en ook nog zuinige auto gehad. Inmiddels staat hij op 402.000 km. 1e versn.bak, 1e koppeling, 1e uitlaat, 1e turbo enz. Ik heb er geen minuut spijt van gehad. Als je dus de onderhoudsgeschiedenis erbij hebt en een goed gevoel bij de auto: altijd doen. Bij die lage prijzen val je je er sowieso geen buil aan.
    Audi 80 Avant TDI, VW Kever 1300

  16. #35

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    yep 15 jaar, dat is in totaal 3ton erbij, een moderne diesel die zijn onderhoud meer dan krijgt, moet toch wel 423000 kunnen draaien, als ik in een renault laguna op lpg al 385000 km kan rijden moet het voor een audi een eitje zijn.............
    waar verstand ophoudt, begint plakband
    rijd nooit harder dan je engel vliegen kan

  17. #36
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Ja maar 3 ton in 15 jaar is volgensmij niet rendabel om dan diesel te knorren.

    mondeo kan ook 380k op gas ..en rijd nog nu 2 jaar verder.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #37
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja maar 3 ton in 15 jaar is volgensmij niet rendabel om dan diesel te knorren.

    mondeo kan ook 380k op gas ..en rijd nog nu 2 jaar verder.
    20k per jaar op diesel is wel rendabel en trouwens, een Mondeo?? get a life, dan nog liever met de fiets.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    20k per jaar op diesel is wel rendabel en trouwens, een Mondeo?? get a life, dan nog liever met de fiets.
    , ja daarom nu ook weg en audi he, maar vond de mondeo nog wel gaan hoor , nooit wat gehad aan die wagen buiten banden en blokken, bovenstaande laguna is worse.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #39

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    klopt, 20k is rendabel, het scheelt niet veel, maar een diesel heeft een langere kevensduur, dus kan het na een aantal jaren wel goed uit. en inderdaad een laguna is eens maar nooit weer, alhoewel als hij rijdt hij wel erg fijn stuurt maarja wanneer kun je daarvan genieten.............

    grtn hertekop
    waar verstand ophoudt, begint plakband
    rijd nooit harder dan je engel vliegen kan

  21. #40
    dianick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Posts
    556
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9tdi: bij welke KM stand knappen jullie 'af'?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Met 500K is ie op, daar ben ik van overtuigd, zeker een B6...
    Net als de TS ben ik wel benieuwd naar de reden van je opmerking "zeker een B6"
    Ik ben zelf namelijk ook een beetje om me heen aan het kijken en een B6 vind ik nog steeds het mooiste A4 model.

    G's
    Nick

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •